Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

21-08-2006 21:46

Kees,

U heeft een peebee en een meeltje terug,

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-08-2006 22:13

Mannen, als je mijn posting (bier en rotzooi) GOED leest moet het toch duidelijk worden dat ik persoonlijk in deze posting niemand aanval of veroordeel en alleen maar de opvattingen van vele HSV- en Federatiebestuurders hier weergeef. Zij zijn wel degenen die beslissen over wel of niet nachtvissen c.q. uitbreiding of beperking daarvan en ook degenen die vanaf 1-1-2008 mogelijk het gebruik van een vistentje in een gemeentelijke APV kunnen bewerkstelligen.
Hopelijk wordt hierdoor de bedoeling van mijn posting wat duidelijker...
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

21-08-2006 23:05

Aart,

Zo had ik jou posting ook wel gelezen. Het is vervelend dat dit idee bij de overheid en instellingen leeft over de karpervissers. Zelfs frustrerend.
Helaas kan ik hier niks aan veranderen, ook niet door 1 ipv 6 biertjes te drinken.
Mijn vuilnis zit altijd in de zak verstopt en omwonenden, die in mijn situatie over het algemeen ver te zoeken zijn, zullen van mij geen last hebben.
Tuurlijk zullen er wel vissers zijn die het verkloten, maarja....

Tegenwoordig spreeg ik ook politie aan tijdens controle, als er een bende is achter gelaten door recreanten. Niet dat deze dat kunnen voorkomen, maar misschien dat zo zéér langzaam het beeld een beetje naar de realiteit geturnd kan worden.

Wat verder gedaan kan worden is vissers langs de waterkant die er een bende van maken hierop aanspreken. En dit doe ik dan ook, vooral op thuiswateren waar je wat bekender bent.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-08-2006 00:30

stephan kerger schreef:Hans,

Heerlijke reply's, dacht ff dat je een flapdrol was, maar heb genoten van je reply's.

Da's nog eens een compliment :o :oops: :oops: :oops:
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

22-08-2006 08:22

He Palingoog hihi lees je pb groetjes Ruud blom/jan de boer
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

22-08-2006 12:54

Hoppa!Gaan!

Je gelooft het nooit, maar ik heb vannacht geblankt. 1 brasempie wist ik te vangen. Er moet iets aan de hand zijn! Ken toch niet! Het enige wat ik kan bedenken is dat ik een keer 1 gevoerd heb ipv van 2. Helaas!!!!
Nog controle gehad van de rivierpolitie (de neef van Henry en Mij)
Verders geen bijzonderheden! Uit!
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-08-2006 13:05

Kut man boud, eerste blank van het jaar? Das nooit leuk!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

22-08-2006 13:37

Oke sorry mannen ik heb valse hoop gegeven kw nr 50 komt 25 september pas uit, ik dacht 25 augustus! Burp!
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

22-08-2006 16:06

Boud,

Zou dat kunnen betekenen dat ik dit jaar voor de 3de keer niet gaat blanken??

Nog steeds geen reactie's op mijn vraag (behalve Hen) van vorige pagina?

Hallo riviervrienden,

Om dan maar weer eens on-topic te komen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring of gevoel wat betreft het weer.

Zelf zat ik over het algemeen aan een noordkant van een rivier (Het HV) te vissen en dacht dat ZW het beste was, verder afgezien van het weertype. Daar ben ik wel van terug gekomen, alleen jammer nog zonder een vervanging van dit "gevoel". Doch, de meeste rivier vissen (als ik in mijn boekje kijk) heb ik met een wind tussen ZO en ZW gevangen of windstil. Helaas kan ik niet meer terug vinden met welke weertype's ik te maken had.


Wat is jullie ervaring met een stabiel/onstabiel weertype? Regen of droog? Veel of weinig wind? Wat zijn jouw favoriete omstandigheden?

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-08-2006 18:46

Hey Steef,

het liefst heb ik ook een Z tot W windje (op de kant) met hier en daar een bui enz enz, maar wat ik belangrijker vind is dat je op het juiste moment op de juistre plaats zit te vissen. Oftewel je moet wel ergens vissen waar ze op dat moment zitten. Ergens wachten tot ze een keer lans komen en dan maar hopen op goed weer op dat moment, brengt je nergens..

Vangse
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

22-08-2006 18:52

Lex,

I know. Als ik dit jaar weer iets geleerd heb is het dat wel.
Hou het niet te makkelijk voor jezelf, dat komt later wel een keer wanneer je door ervaring weet wanneer je op de juiste tijd op de juiste plaats zit te vissen.

Bedankt,

Kerger!!!

Nog meer??
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-08-2006 00:08

Doe mij toch maar een lekker ruig weertype met de wind uit westelijke richtingen. Beetje regen erbij is prima, maar geen langdurige hoosbuien. Verder maakt het voor mij niet uit of ik de wind op het kantje heb; de rivier is immers 1 grote kolkende en stromende massa!

Ik heb trouwens met alle weertypes wel gevangen hoor, maar de betere sessies waren vaker met ruig weer.

Morgen nog een keertje voeren en donderdag weer gaan als de brandweer. Ik ga runs krijgen!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-08-2006 00:21

Vorige week trouwens nog een leuke blooper: Ik ging voeren en stond a la Henry met m'n voerschep te smijten als de gekste toen plotseling mijn voerschep van de steel vloog, zo de plomp in. Balen dus en ik 's avonds om half 11 nog bij een maat langs, die in de buurt van die stek woont, maar die kon mij slechts een katapult lenen, want de voerschep lag nog in zijn boot. Het duurde dus even voordat het voer erin lag met de katapult.

De volgende dag met mijn eigen katapult gaan voeren en wat denk je, het was nu wat vroeger en het water stond ivm eb een stuk lager en ja hoor, daar lag m'n voerschep. Ik blij m'n schep gepakt maar ik moest nog voeren met de katapult, want ik kon hem terplaatse niet aan de steel vastmaken. Vliegt toch het cupje van de katapult eraf, ook de plomp in! :-?

Daarna dus mijn schouder bijna uit de kom staan smijten, maar het voer kwam niet waar ik wilde. Pfffffffff.

Ik heb toch al een lompig jaar, al een keer goed op m'n plaat gegaan toen ik over de keien naar m'n hengel stompelde bij een run met als resultaat een open scheenbeen. Heel veel lood van de clip voordat ik erachter kwam dat je op fox clips de rubbertjes van korda moet gebruiken, wat ik vorig jaar per ongeluk goed had gedaan. Verder een keer bijna met volle bepakking in de kano naar de kelder gegaan toen de golven van 2 kanten kwamen, enz.

Zo, wie gaat er een keertje mee vissen? :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

23-08-2006 09:56

Kergher

Lex vind: Dat ze er moeten zitten!
Kees vind: Dat het lekker ruig moet zijn!
Anderen vinden: Windkant!
Boudewijn vind: Dat het water op en neer moet gaan!
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

24-08-2006 11:59

Jow Boud,

dat is ook niet helemaal waar.

Ik bedoel dat je eerst de vis moet opzoeken cq. weten waar ze ziten voordat je hier over kan praten. Het is niet zo dat wanneer je de ZW wind op de kant hebt, je vis gaat vangen. Want hoelang is die noord kant van het water wel niet? Weet je op hoeveel stekken de wind op dat moment op de kant staat :)


Ander voorbeeld voor jou dan. Jij zweert bij het lager wordend waterpeil ed. Dat betekend niet dat het op het het HV losgaat in die tijdstippen..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-08-2006 12:16

Geachte heer Verheij,

Katapult? Grappie zekers? hahahaha


Hadden zie die schep laten liggen bij Jan? Was bij mij ook ongeveer het enige.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

25-08-2006 11:46

Ook bij de politie kunnen ze op zijn tijd enorm zuipen! (niet waar Kees?)

Vanavond naar Frankrijk!!!!!!!!!!!!!! gaan!!!!!!!
een week lang gezellig drinken...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

25-08-2006 12:29

Ojee het riviertopicvirus begint zich al tot over de grenzen te verspreiden... GAAAAAAAAN!!!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

25-08-2006 15:02

[quote="Simon Dekker"]Ook bij de politie kunnen ze op zijn tijd enorm zuipen! (niet waar Kees?)

???????????????????

Hooguit drinken we wel eens WAT toch?
En dan net ingeslapen toch die run gewoon verzilveren hoor, nooit wat verspeeld door biertje wijntje of ijskouwe...

@ Klaas

Die katapult... Mea C(ata)ulpa!

Wordt hier in de regio overigens wel gedoogd hoor, zolang je er niet meer op watervogels gaat schieten tenminste!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-08-2006 17:09

Kees Verheij schreef:
Die katapult... Mea C(ata)ulpa!

Wordt hier in de regio overigens wel gedoogd hoor, zolang je er niet meer op watervogels gaat schieten tenminste!


Kees...beetje gevaarlijke uitspraak
Jullie controleurs kunnen het gedogen ter plekke..hier een paar km verderop met andere controleurs mischien weer niet.

Regio is nogal een rekbaar begrip voor enkelen :wink:
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

26-08-2006 00:06

Hey Kees, echt waar joh! Nu je er toch bent! Stel!: je wordt per jaar 1 keer betrapt en beboet op het vissen met meerdere dan ik de vergunning aangegeven hoeveelheid hengels. plus je bent al 2 keer gepakt midden in een natuurgebied jungle in the middle of nowhere en daarbij is 1 keer je totale visuitrusting belandt in een politie-mercedes. Kan de betreffende ambtenaar in funktie dan, als die jou voor de vierde keer achter elkaar in een tijdvlak van 4 jaar pakt . Dan stellen dat ie mij de volgende keer een boete kan geven van om en nabij de 650 euro. Als ik dan op dat moment in overtreding zou zijn met het vissen met meerdere hengels. Of zou de boete dan weer hetzelfde zijn.

Trouwens die agent in kwestie heeft mij van de week weer gecontroleerd om 10:00. Maar alles was in orde dan maar ff de complete stek vergallen met dr overdreven race-zodiak.

Misschien nog een leuke anekdote over deze rivier-seal.
In die tijdvlak van 4 jaar, had ie mij bijna weer te pakken die sluwe vos.
Ik zat te riviervissen op mijn vaste stek. Jullie weten het. Als ik vis ben ik vaak in bezit van mijn handscanner. Gewoon om kustwachtberichten af te luisteren. En/of er nog leuke achtervolgingkies, schietpartijtjes, mislukte spoedtransportjes of andere vormen van wilde Westen in 010 aan de hand zijn. Dus hoorde ik die nacht dat er ook een P-boot op het water was die met een a.t. van een code 300 opgepikt werd door de 11.03. Nou ja denk ik ut zal wel. Een uurtje later vang ik een karper die ik niets vermoedend uitdril,vang en terug zet. Maar ik hoorde de hele tijd iets staionairs op de achtergrond. Na het ingooien van de hengel besluit ik
om extra bolies uit de auto te gaan halen die 500 meter verderop stond. toen ik bij de auto was zag ik 800 meter verderop bij de ingang van de haven een P-fregat met volle koerssnelheid binnen varen. Ojee dacht ik. ik pleurde snel de auto dicht en begon te rennen naar de stek want u raadt het al ik zat met 3hengels te vissen. Als ik er bijn a ben zie ik dat de boot bijna aangemeerd is en die Seal eraf springen en een sprint inzet richting mij. tegelijkertijd draait er een surveillance-busje de loswal op om te kijken of er nog junkies rondhingen, die zien die Seal sprinten en pleuren de auto op de handrem en zette ook de achtervolging in. Ik kwam bij de stek aan en draaide heel heel snel mijn 3de hengel binnen, pakte mijn pieper, rende naar links om daar de hegel en pieper in een struik te smijten en ren weer terug naar tent. Als ik net weer stil sta voor mijn tent arriveerd de eeerste agent compleet nat door het hoge gras.
en gauw daarna de andere 3. Het was dus weer die Seal. Goede nacht meneer Stolk zegt die, lekker aan het vissen. Ik zeg ja maar kon nog net ervoor zorgen dat mijn stem door de zenuwen niet oversloeg.
Goh zegt die, wij zitten net met infrarood kijkers jou te observeren en constateren dat ji met 3 hengels aan het vissen bent. Mijn betalightjes hadden mij verraden zei die. Maar nu staan we hier en zien we er maar 2. Heb je hem ergens verstopt! Nee zeg ik ik vis maar met 2 hengels.
Nou dat geloofden ze niet. eerst werd mijn complete tent leeggehaald maar konden geen sporen vinden .Gingen ze toch om 02:00 snachts in linie rechts de hele pier afzoeken naar mijn 3de hengel. Na 25 minuten waren ze terug bij mij. Boudewijn je weet echt zeker dat je niet nmet 3 hengels viste. Nee, zegik. En weet je zeker dat er links je 3de hengel niet licht. Weer zeg ik nee. Draaien ze allevier hun maglightes naar links richting struik en ik zie gewoon mijn hengel daar omhoogsteken en hun zien dat niet! HaHaHaHa! Nou dan hebben we het verkeerd gezien zeiden ze en ze wensten me een prettige visnacht HaHaHaHaHaHaHa. Toen gingen ze gezellig met hun vieren een bak koffie drinken op het fregat om 02:30. HaHaHaHaHa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geloof me sindsdien heb in nooit meer met 3 hengels gevist, en veel betere resultaten behaaldt met 2. En toch vorig dacht ik nu probeer ik het s weer een keer met 3. Ik loop mijn 3de hengel uit loop terug en wat denk je ja hoor controle. Gelukkig liep dat met een sisser af en vis ik echt nooit meer met 3 hengels.

Nou dat wou ik ff kwijt
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

26-08-2006 00:34

Oh, Lex. Ik bedoel iedereen heb zijn eigen ding in het vissen !
Je weet toch!
Net zoals Bv de kwart over zestheorie en andere onaangeduide geclusterde karakteristieke gerelateerde riviermysteriecomplot-theorien.
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

26-08-2006 01:32

Heren,

Ik heb wel eens "The conspiracy against Kerghur" geopperd, heb niet veel volgelingen.

Toch blijf ik erbij dat ze het op mij gemund hebben......

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

26-08-2006 14:07

Ik heb ook weleens zo'n waanzinnig-3e-hengel-net-niet-gepakt-controle-avontuur meegemaakt op de put van Heenvliet. Was ook echt kick, soortgelijk! Mag je natuurlijk niet zeggen he op het board dat je weleens met 3 hengels vist (af en toe 4 ... :D ... of meer :D) Nee, maar tegenwoordig vis ook ik echt nog maar met 2 hengels en vang niet minder (tenminste dat idee heb ik), ik vang iig elk jaar steeds meer over het algemeen.

Ik ga maar eens wat doen .. later
Als je er maar vertrouwen in hebt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

26-08-2006 14:51

hallo mannen hoppa de vriezer lig weer vol met balletjes.
hey boudewijn en lex zo heb ik ook nog wat leuks te vertellen over 3a4 hengels.
zoals jullie weten viste ik met remco alias (kaasie) een paar seizoenen op the river zo ook een jaar of 3 terug ik zat met 3 stokken en remco 2 stokken en 1 los een stuk verderop.
ik had de mazzel dat er een paar maatjes kwamen kijken en een stuk naar links zaten ook 2 maten te vissen.
ineens reed er elke week een dikke vette renault espace bij ons langs met een vent van natuurbeheer ofzo.
remco riep daar komt ie weer ik wilde binnendraaien maar me maatjes die zeiden laat maar liggen ik heb ook me verg. bij me ligt in de auto dan is die derde hengel toch van mij.
dus hij liep alvast naar ze auto toe en ik liet hem gewoon liggen en remco ze stok stond in t riet verborgen dus die vent komt aangelopen maar me maat was nog niet terug en ineens was me maat er ook wat bleek nou!
me maat had ze verg. niet in ze auto liggen dus die is naar die gasten links van mij gelopen die ook zaten te vissen en daar effe verg. geleend dus zodoende.
we lieten alles aan die vent zien maar t zat m niet lekker want hij wist wel beter.
en wij dachten hij trapt erin hij deed net of die remco ze hengel niet had zien staan,maar toen hij weg liep ging hij die andere gasten controleren natuurlijk dus me maat rende door de bosjes gauw naar die gasten toe.
om de verg. terug te geven hij was op tijd maar die vent ziet natuurlijk de zelfde naam staan op verg. maar hij zei niks toen hij weer naar ze wagen ging liep mijn maat die met de verg. heen en weer was gelopen ook naar ze wagen om naar huis te gaan.
wat denk je die vent zeg ineens tegen me maat jullie denken zeker dat ik gek ben he???
pakt ie een hele brute nachtkijker zegt ie tegen me maat kijk jij hier maar is door heen dan zie je daar een hengel in het riet staan van meneer remco maat alias (kaasie).
en dat van die vergunning komt ook nog wel die jongens pak ik binnenkort wel.
en niks was gelogen van de man want binnen 2 weken had ik 3 keer 52 euro bekeuringen binnen voor 3 hengels met zodiacs van de rivierpolitie ,natuurbeheer ,staatsbosbeheer ,gewoon politie overal kwamen ze vandaan echt een razzia hielden ze 3 jaar terug.
maar ik kreeg zo de TERING in dat ik me zoontje van toen net 7 jaar ook een vergunning gaf een 2 pers.tent kocht en hij MOEST mee.
je kunt het al raden he?
juist 4 HENGELS op de rodpod en de toppen lekkuh hoog lekkuh uitdagen .
ja hoor paar dagen later kwam ie weer met ze dikke vette smerige renault ,zo meneer stotijn we zijn nogal hardleers he?
nu geen3 hengels maar zelfs 4 toe maar zei de enge man.
ik zei tegen hem ja inderdaad ik heb namelijk gehoord of je nu met 3 of 4 hengels wordt gepakt het blijft toch 52 euro he?
en hij begon ze papiertje al in te vullen,ik zei wat gaan we nou lopen schrijven meneer agent.
hij zei weer een bekeuring he natuurlijk ik zei dat zal toch niet want die2 hengels van de 4 zijn van zoontjelief met een glimlach op me MUIL.
toen kwam er echt rook uit ze oren hij werd helemaal wauws en ik stond gewoon met een hele enge glimlach naar hem te kijken en 60 cm. lager dan de glimlach voelde ik iets groeien hahahahahahihihihaha kicken he dat was de dag van me leven ik heb de engnek nooit meer gezien gek he!! groetjes de gekste.p.s dat vergat ik nog te zeggen trouwens toen ie mij de eerste keer bekeurde was ook leuk toen vroeg ie naar me naam.
ik zei toen henry gerardus stotijn maar ze noemen me ook weleens DE GEKSTE en dat laatste schreeuwde ik echt heel dicht voor ze gezicht toen schrok ie ze eigen de ............... was ook lachen joh.
........de zoveelstebaits