Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

21-08-2006 00:44

Hey Henry, Hoppa,ik zou ut eg niet wetuh. Ik probeer alltijd tijdens de dril ervoor te zorgen dat zijn bek niet boven water komt in de dooie momenten als aan de oppervlakte. Dat had ik ook met die two-toner de tweede keer lette ik er erg op en hij probeerde hetzelfde. Die gekkke volschub vanmij deed dat ook gelijk aan de overvlakte "flankrollen". Ik vind: dat de wat grotere dit onthaaktrucje toepassen tijdens het drillen (over het tipje van de rivierdressuur gesproken). Wat je dan moet doen is gelijk lijn geven, niet gelijk spoel open, maar hengel naar beneden doen zodat de karper weer recht met de bek onder water komt,

En anders zou ik het niet weten waar denk jezelf dan aan!Hoppa! Gaan!

Maar ik schrik tochzelf wel weer een beetje van die "acht" Henry.Hoppa

Heb Paultje nogwat gevangen? wat vind de gekste junior zelfvan de situatie?

wanneer gaan we zuipuh op Rijsoord Hen, wanneer begint dat?
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-08-2006 01:19

Rare jongens die Romeinen....euh riviervissers :o
:wink:
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 06:18

nou hollaar zit niet veel verschil in de rigs vindt ik, alzo de haak ik vis ook met flyliners van owner .
en wat je al aangaf 2 tot 2.5 cm onder de haak die boillie. grappig hoor.
gr.h.de.g...............
en boudewijn je hoef echt niet te schrikken hoor van haakie 8 geloof me wat ik al aangaf soms vis ik ook met 6je dat is net de grens van watvoor maat boillie meestal 20 mm. 8je en 24 mm. 6je hoi
........de zoveelstebaits
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

21-08-2006 07:56

Henry, ik vis altijd met 2 of 3 stuks 22 of 24 mm boilies aan de hair (maakt voor een karper geen moer uit maar voorkomt wel een behoorlijk aantal brasem en windevangsten). Heb maatje 8 serieus uitgeprobeerd maar daarmee meer lossers dan met 6 of 4, waarbij de afstand boilies/haak ook niet veel hielp. Gebruik dus weer altijd maatje 6 of 4.
In Nederland zijn kleine haakjes erg 'in'. Vrijwel alle 'bekende' Franse riviervissers vissen met 35 of meestal 40mm boilies en gebruiken nooit kleinere haken dan 2, sommigen zelfs 1 of 1/0.
Bepaald geen 'eenheidsworst' dus.

Een heleboel karpervissers snappen kennelijk nog niet dat HSV en Federatiebestuurders het 's nachts vissen vaak zien als 'feest' aan de waterkant met de nodige drank en lawaaioverlast, naast de rotzooi die overal aangetreffen kan worden.
Er zijn nogal wat postings waarin zuipen (of zuipuh) duidelijk een rol speelt en men niet beseft dat hierdoor de bovenstaande indruk nog wordt versterkt.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

21-08-2006 08:46

Het grappige ervan AART, is dat ik aan de waterkant niks zuip. Maar juist op die gezellige winteravonden van de ksn wel. Ja zelfs als ik niet zuip ben ik ook gezellig daar niet van. Maar dat nu te roepen wat je zegt slaat nergens op! En om dan de maar niet te spreken over HET LINKJE VAN dat rotzooi maken verhaaltje.
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-08-2006 10:48

Aart in dat laatste kan de KSN een leuke rol spelen, begin bij de jeugd zou ik zeggen.
Daar wordt het al versterkt dat het erbij hoort.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

21-08-2006 13:15

he hendyhen, nou het zal wel aan mij liggen maar volgens mij zijn je rigs prima in orde.ik weet niet of ie ook met zo'n gebogen krimpkoussie zit,maar dat schijnt ook hip zij te zijn las ik.misschien moet je naar de rest van je vissery kijken.hoe je voert en aasgrootte enzo.de snor zit met een soortgelyke rig en die vangt ze toch ook??!!echt waar iedereen zegt altijd van die standaard dingen over rigs terwijl het probleem aan veel meer dan je rig kan liggen.maar goed ik zal wel weer dom lullen.en nog ff wat anders WAAR BLIJFT M'N DEURMAT.
over dat bier aande waterkant.geniet maar drink met mate.is zo'n trieste discussie telkens.BURP

groeten deopeennagekste hhoooooeeeeeiiiiii
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-08-2006 14:31

Het is alleen triest als je er zelf niet meer buiten kunt en het normaal begint te vinden.
Vissen is een hobby, geen religie!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 16:10

hallo aart ik snap het effe niet hoor je begint met mij naam en een verhaal over haakgroote en dan begin je ineens over zuipen en rotzooi achter laten aan de waterkant.
ik weet effe niet wat je bedoeld ik drink wel een biertje aan de waterkant en rotzooi ruim ik van me eigen en van alle anderen op dus .
en ik geloofde toch echt aan jou verhaal te horen dat je mij daar mee bedoelde ,maar jij kent mij toch helemaal niet.
en ten tweede dat jij met 2 grote boillies vist en haak nr.4 of 2 dat moet jij dan weten en dat alle (BEKENDE) franse riviervissers met haaknr.1 zitten moeten hun ook leker weten mijn niet gezien.
ik hoop dat ik hier nog antwoord op krijg over dat zuipen en vuil dan bedoel ik.. gr. henry.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

21-08-2006 17:06

Relax Hen de ik kom je bier vanavond wel ff opzuipen men,

Vandaag of morgen beland je nog in delta of krijg je het aan je hart!!! Accepteren is wat je moet leren!!! Dit is mijn wijze spreuk, maar vergezeld met; Stilstaan is achteruitgang.

Wat Kerger hiermee bedoelt is dat je op zijn tijd een vis verspeeld, meestal net op het meest vervelendste moment of meerdere keren achter elkaar. Accepteer dat!!
Gebeurt het te vaak......doe een aanpassing of denk er over na wat het zou kunnen zijn. Kom jij bij golven uit....prima.....voor mijn gevoel dril ik ook liever op een biljartlaken en weinig wind.

Ik zelf vis gewoon met een standaard LA, maar doe de lengte nog regelmatig aanpassen, net als de haakgrootte en de hairlengte. Voorbeeld van dit jaar is dat ik op een (voor mij) prima gemiddelde uitkwam qua vangsten ten opzichte van runs en twee weken terug op een nachtje 7 runs krijg, waarvan 3 keiharde lossers. Eéntje direct na de run en 2 na enkele minuten. Ligt dit dan aan mijn onderlijn? Waarschijnlijk wel ondanks dat hier niks aan veranderd was. Denk dat Kees vd V.(De op-1-na gekste) dan toch wel een stuk in de buurt komt. Of dit van toepassing op jou individuele losser van van het weekend is. Ik denk het niet, het een losser. Ff op je tanden bijten en doorgaan!!

Waar heb JIJ de verschillen gevonden in de jarenlange viservaring? Denk dat jij meer antwoorden heb dan mij. Doe er iets mee en val ons er niet mee lastig!! (Grapje :lol: )

MVG,

Kerger!!!

(ps: Niemand hier op het forum haakt 100% voor 100%!!!)
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

21-08-2006 17:37

Hallo riviervrienden,

Om dan maar weer eens on-topic te komen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring of gevoel wat betreft het weer.

Zelf zat ik over het algemeen aan een noordkant van een rivier (Het HV) te vissen en dacht dat ZW het beste was, verder afgezien van het weertype. Daar ben ik wel van terug gekomen, alleen jammer nog zonder een vervanging van dit "gevoel". Doch, de meeste rivier vissen (als ik in mijn boekje kijk) heb ik met een wind tussen ZO en ZW gevangen of windstil. Helaas kan ik niet meer terug vinden met welke weertype's ik te maken had.

Nu weet ik wel van een persoon (H :oops: B) wat zijn mening is, maar deze neem ik niet al te serieus.

Wat is jullie ervaring met een stabiel/onstabiel weertype? Regen of droog? Veel of weinig wind? Wat zijn jouw favoriete omstandigheden?

MVG,

Kerger!!!

(PS: Degenen die niet (serieus) in willen gaan op zo'n vraag aub niet reageren.)
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-08-2006 18:34

Henry, die rig van je is precies de mijne ook, ik gebruik de laatste 2 seizoenen niks anders meer! Alleen vanwege de stroming iets zwaardere loodgewichten (van 170 tot 225 gram). Haakje 6, model klauwhaak van een grootte die bij andere merken als 8-tje wordt gevoerd.

Vroeger, met haak 1 en 2 had ik ook niet veel losschieters, maar verhoudingsgewijs toch iets vaker. Vorig jaar op 22 runs 2 lossers, 1 doordat hij in een obstakel vast kwam en toen ik er naartoe waadde al los was en 1 doordat ik met de voorslag al op de molenspoel te hard stond te drillen op een kleintje die maar bleef gaan. kortom, verklaarbare lossers.
Dit jaar nog geen losser gehad en dit klop ik onmiddelijk af op blank hout!

En nou niet zo mopperen, want daar wordt je lelijk van, zeggen ze! :wink: (Nee ik heb niet veel gemopperd vroeger, maar teveel met m'n kop in de wind en de regen gelopen 8) )

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

21-08-2006 18:41

Hoi Kees,

Ff voor de duidelijkheid, sta jij nou links of rechts op je avater??

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-08-2006 18:56

stephan kerger schreef:Hallo riviervrienden,

Om dan maar weer eens on-topic te komen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring of gevoel wat betreft het weer.

Zelf zat ik over het algemeen aan een noordkant van een rivier (Het HV) te vissen en dacht dat ZW het beste was, verder afgezien van het weertype. Daar ben ik wel van terug gekomen, alleen jammer nog zonder een vervanging van dit "gevoel". Doch, de meeste rivier vissen (als ik in mijn boekje kijk) heb ik met een wind tussen ZO en ZW gevangen of windstil. Helaas kan ik niet meer terug vinden met welke weertype's ik te maken had.

Nu weet ik wel van een persoon (H :oops: B) wat zijn mening is, maar deze neem ik niet al te serieus.

Wat is jullie ervaring met een stabiel/onstabiel weertype? Regen of droog? Veel of weinig wind? Wat zijn jouw favoriete omstandigheden?

MVG,

Kerger!!!

(PS: Degenen die niet (serieus) in willen gaan op zo'n vraag aub niet reageren.)

Huh Kerger.....ga jij nou ineens serieus doen :D
Maar je hebt 200 % gelijk hoor...mij moet je zeker niet serieus nemen 8)

Maar die wijsheid omtrent de windkant heb ik o.a.van je grote vriend Henry Stotijn
Lees zijn onderschrift maar eens:
hoge bomen vangen veel wind karpers vangen doe je met veel wind
...dus hij mag nu zeker ook niet meer meedoen :lol: :P :D
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 19:09

hey kerger op de rivier moet het gewoon een beetje ruig weer zijn .
ook weer niet gelijk zw8a9 gewoon windkracht 4a5 is perfect maar ik denk dat iedereen dat wel vindt op dit forum ,tuurlijk vang ik met windstil ook weleens vis maar geef mij maar wat wind op de kant.
en zeker waar we nu bezig zijn steef hihihihi.
gr. de gekste .
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 19:11

en wie is trouwens h.b degene die jij niet serieus neemt???????
zeker ik weer.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

21-08-2006 19:11

Aart Lokhorst schreef:Een heleboel karpervissers snappen kennelijk nog niet dat HSV en Federatiebestuurders het 's nachts vissen vaak zien als 'feest' aan de waterkant met de nodige drank en lawaaioverlast, naast de rotzooi die overal aangetreffen kan worden.
Er zijn nogal wat postings waarin zuipen (of zuipuh) duidelijk een rol speelt en men niet beseft dat hierdoor de bovenstaande indruk nog wordt versterkt.


Ben ik in ieder geval niet de enige die dat opgevallen is.

Van sommige personen die hier regelmatig posten en ook regelmatig het woord zuipen in de post zetten heb ik al een soortement van beeld gevormt van lieden die in een weekendrivier(of elders)sessie zich een stuk in de kraag drinken. Wat dat is zuipen in mijn opinie. Niet 1 of 2 flesjes. Dat valt nog onder de noemer gezellie.

Dat terwijl de mensen in kwestie toch ruim volwassen zijn, gezien de leeftijd.
De jeugdigen hiero lezen dat ook, en denken wanneer het volwassen mensen dat posten dat het er schijnbaar bij hoort. "dus doen we het ook maar".

En dat is nu net niet de bedoeling.

Ik wil niemand persoonlijk aanvallen, maar het beeld word zo geschetst, sorry als je je aangesproken voelt dus.
Vissie kump zo!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 19:12

of hans brinkel natuurlijk.maar ik vindt jou ook wel een type om weer grappig te doen met h.b dat je hen blank bedoeld.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-08-2006 19:15

henry stotijn schreef:of hans brinkel natuurlijk.maar ik vindt jou ook wel een type om weer grappig te doen met h.b dat je hen blank bedoeld.

Dat laatste...zeker weten!!! Hen Blank :D
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 19:22

nou nou nou wat een slap geouwehoer over dat drinken (ZUIPEN).
wat zullen jullie toch raar opkijken als jullie over 2 weken de karperwereld lezen dan natuurlijk het stuk van boudewijn stolk.
want die z,n onderschrift is soms ook drinking lager and shouting fuck,nu weet ik ook dat hij nooit drink tijdens vissen want we bevissen de zelfde rivier namelijk .
maar door zo,n onderschrift ben je dus ook gelijk een zuipschuit!!
lees maar goed,lees maar goed ,en ik lieg er niet om hoor ik drink best wel wat biertjes tijdens het vissen he kerger???
maar maak ons nu niet gelijk alcoholist ofzo slaat nergens op.
vriendelijke groet henry.
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 19:25

hey hans brinkie jij vist zeker op de noord aa dat noemen ze bij jullie toch een rivier hahahahahahahahahihihihihi.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-08-2006 19:37

Wel serieus blijven he!...dat moet namelijk van Kerger :lol:
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

21-08-2006 19:38

HaHaHa,

Schrijf ik net nog dat je moet uitkijken dat je geen rolberoerte krijg, denk je dat ik je al weer in de maling neem. Jij blijft de gekste Hen!!!!

Hans,

Heerlijke reply's, dacht ff dat je een flapdrol was, maar heb genoten van je reply's.

En Lucas,

Wat dat "zuipen" betreft.................................het blijft zeker niet bij 1 of 2 biertjes, maar zeer zeker wel "gezellie". Als je je grenzen maar ken en aangezien ik die niet heb, kom ik er in de verste verte niet in de buurt. Ja....een grens zou zijn dat ik niet meer een vis normaal zou kunnen behandelen door mijn "slechte eigenschap". Daar het zover niet kom, maak ik mij er niet druk over. En de "rotzooi"vooroordelen? Ik kom altijd met meer terug dan dat ik mee nam.

Vat het niet persoonlijk op, maar dat wijzen vind ik een beetje flauw en kortzichtig.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-08-2006 20:56

hey brinkel je weet inmiddels wel waar wij vissen neem ik aan ben je wel eens wezen kijken of niet??
.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-08-2006 21:17

stephan kerger schreef:Hoi Kees,

Ff voor de duidelijkheid, sta jij nou links of rechts op je avater??

MVG,

Kerger!!!


Uhh, 't is maar van welke kant je het bekijkt zeg ik dan maar!

U had trouwens een pubuh van mij.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!