na 30 jaar weer terug aan de waterkant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

03-09-2016 08:49

Na ruim 30 jaar niet meer op de karper gevist te hebben heb ik de draad weer opgepakt
is in die tijd erg veel veranderd toen was een aardappel maiskorrel of stukje kaas
voldoende om mooie karpers te vangen nu draait het om bollies particals pellets voerboten fisch finders etc etc .

In deze 30 jaar een jaar of 20 modelbouw gedaan waaronder boten en de laaste jaren drone,s
ben dus in het bezit van een drone phantom 4 voor de kenners een drone met beeldscherm
en camera .

Mijn vraag zijn hier mensen die hier ook voeren met een drone en lijnen uitvliegen ipv uitvaren
zou mooi zijn als ik mijn drone zou kunnen gebruiken ipv een voerboot te moeten kopen heeft er iemand ervaring hier op dit geweldige forum .

Hoor het graag van juliie alvast bedankt
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

03-09-2016 11:25

Wat een fantastisch idee om lijnen per drone uit te vliegen!!! Samen eens wat uitproberen op dit gebied?

Dit betekend dat er met niet te harde hengels gevist kan worden en toch een PVA zakje te kunnen gebruiken en die afstanden toch te bevissen zonder lompe voerboot.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-09-2016 11:36

Hoeveel kilo voer kun je er onder hangen ?
En hoe voorkom je een enorme bocht in het snoer bij een beetje zijwind ?
Kun je er ook mee onder struiken vliegen ?
Werkt de obstakel sensor ook onder water ?
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

03-09-2016 14:19

gerard verlangen schreef:Mijn vraag zijn hier mensen die hier ook voeren met een drone en lijnen uitvliegen ipv uitvaren
zou mooi zijn als ik mijn drone zou kunnen gebruiken ipv een voerboot te moeten kopen heeft er iemand ervaring hier op dit geweldige forum .


Excuses voor het bevuilen van je topic, maar vissen en voeren gaat nog steeds heel erg goed zonder voerboot of drone. Sterker nog, vaak heeft het helemaal geen meerwaarde en is het eerder de onkunde van de visser die voor het gebruik van zulke hulpstukken zorgt.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

03-09-2016 15:22

glaas is zeker een optie moet alleen nog een drop systeem hebben zal me daar eens in verdiepen

bert een kilo of 2 moet kunnen zijwind lijkt me geen probleem kan gewoon met de slip erop vliegen en strak houden de lijn .

onderwater nee dat gaat hem niet worden of gopro met een onderwaterbehuizing maar dan geen beeld op het scherm onder struiken is moeilijker dan heeft een voerboot meer voordeel de sensor werkt dus niet onderwater wel erboven uiteraard maar die heb je niet nodig met zulke vluchten
alles is duidelijk te zien op het scherm .

bert timmerman je heb hellemaal gelijk ik ben me dus ook nog steeds aan het inlezen op diverse fora,s
maar dit valt niet mee heel erg veel info ik zie door de bomen het bos niet meer .
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-09-2016 16:12

Gerard, mijn vragen waren min of meer bedoeld om aan te geven dat uitvliegen met een drone niet zo'n goed idee is en in ieder geval veel beperkingen heeft.
Dat er 2 kilo voer onder kan valt me mee dus dat valt af.
Maar, zelfs als je uitvliegt door de slip heen krijg je een enorme bocht in de lijn, als je de slip strak genoeg zet om de lijn strak te houden komt de bocht er wel in op het moment dat je laat vallen, het lood schiet dan een paar meter terug waardoor je niet ligt waar je wil met evengoed een bocht.
Wat je kunt zien op je schermpje kun je vanaf de kant ook wel zien, het gaat juist om onder water en dan heb je echt een boot met dieptemeter nodig.
In jouw geval, omdat je al zo'n ding hebt is het misschien de moeite waard om een drop systeem te bouwen, hangt er van af hoeveel je daarvoor kwijt bent maar inclusief laadbak voor 2kg voer zal dat ook het nodige kosten.
Als je overweegt zo'n ding a €1500 aan te schaffen voor dit doel, niet doen.
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

04-09-2016 07:39

hoi bert

bekijk dit eens is ook met dieptemeter te krijgen en onderwatercamera om te kijken of je rig goed
ligt

https://www.youtube.com/watch?v=wVFT8XdN-iE
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

04-09-2016 07:59

gerard verlangen schreef:hoi bert

bekijk dit eens is ook met dieptemeter te krijgen en onderwatercamera om te kijken of je rig goed
ligt

https://www.youtube.com/watch?v=wVFT8XdN-iE



ja ze voeren ermee in die filmpjes als het waait...maar uitviegen zie je ze alleen doen als het helemaal windstil is zowat... of piepschuim blokken eronder zodat die blijft drijven

https://youtu.be/rcceZRmd5W4

in een drone zit zeer geavanceerde electronica, en sensors.... maar als je een lijn ermee uit gaat vliegen word de drone een beetje scheef getrokken denk ik... dat is heel wat anders als er alleen maar wat onder hangt

is maar de vraag hoe de electronica daar op reageert

en zo een phantom 4 kan standaard echt geen 2 kilo dragen hoor
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

04-09-2016 09:53

je heb gelijk even uitgezocht hij kan ruim een kilo liften lijkt me ook genoeg .

wellicht toch niet zo handig een drone is jammer

toch maar eens kijken of ik zelf een voerboot kan bouwen
wellicht ergens een oud rompje opduiken en zelf opknappen een aanpassen
bedankt voor de input mannen .
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-09-2016 10:34

Oud rompje heb ik nog wel liggen, zit zelfs nog elektronica in ook.
Heb ooit eens een keer wat geprobeerd met dat ding maar gaf weleens storingen en het lag me sowieso al niet, ik vis liever.

Denk dat jij hem zo aan de praat krijgt en anders kun je de romp nog goed gebruiken.
Bij interesse hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

04-09-2016 10:46

je heb een pb cees
Plaats reactie