Stelt zich voor ...

Plaats reactie
Niek Graumans
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-07-2016 12:21

26-07-2016 16:10

......Niek Graumans. Ik ving mijn eerste karper in 1982 waaruit jullie wel iets over mij leeftijd en karperloopbaan kunnen afleiden misschien. Het was een periode waar de toen gangbare aassoorten als aardappel, mais, brood, deeg enz. langzaam maar zeker verdrongen werden door boilies en de bijbehorende technieken en mogelijkheden. Ik heb een paar wateren bevist waar nog nooit een boilie te water was gegaan. Een zeer leerzame tijd! En onvergelijkbaar met de huidige situatie waar de vissen in een beetje toegankelijk water al vele malen op onprettige wijze hebben kennis gemaakt met onze hobby. De polulariteit van het karpervissen is niet iets waar ik heel blij mee ben. Zonder te willen vervallen in 'vroeger was alles beter' was het in de tijd dat ik begon veel rustiger aan de waterkant en viste je meer tegen de vis dan tegen de hengeldruk. Ik weet wel, sommigen van jullie zullen zeggen dat als je wat meer tijd stopt in de grotere en minder toegankelijke wateren, of bereid bent verder te reizen en te pionieren je nog een eind in de buurt kunt komen van de 'oude' situatie. En daar geef ik je dan geen ongelijk in. Lees dit niet als een klacht maar gewoon als een persoonlijke observatie. Ik geniet van de verhalen van mensen die er heel veel tijd, geld en energie in steken en daar hun resultaten mee afdwingen maar zo'n visser ben ik niet. Ten opzichte van hen zou je me een enthousiaste amateur kunnen noemen.
Na in het begin een aantal jaren heel veel tijd in het vissen te hebben gestopt werd het door persoonlijke omstandigheden (werk, kinderen) maar ook door de afname van plezier en motivatie minder. Zelfs een paar jaar zo goed als niet gevist. De laatste jaren heb ik een deel van de spanning en het plezier weer terug kunnen vinden, mede omdat ik een altijd enthousiaste visvriend heb, en omdat mijn jongste zoons ook te verleiden waren af en toe met pa mee te gaan. Uit nieuwsgierigheid weer een paar van de 'oude' wateren opgezocht, en ook een paar nieuwe erbij gepakt. Het valt niet mee om ergens alleen te kunnen zitten maar met een beetje slimme timing lukt het af en toe, en dan heb ik het weer erg naar mijn zin, met of zonder resultaat. Ik, het water en de vissen. Dat is mijn visserij. De vijfde tent op een rij, de twintigste voercampagne, lijnen van de ene naar de andere hoek van een water ... dat dus niet. Nogmaals: zonder te klagen. Het is maar een hobby en ieder heeft er zijn eigen beleving van. Hoop dat jullie de mijne een beetje snappen nu, ik vond het leuk om me hiermee voor te stellen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-07-2016 23:27

Welkom hier Niek,

Succes met de visserij.

Frenk
Plaats reactie