Even voorstellen

Plaats reactie
Jimmy Houtput
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-11-2015 21:36
Locatie: Belgie - Vlaams Brabant

16-05-2016 00:33

Hallo,

Op jonge leeftijd heeft de vismicrobe me kunnen besmetten. Vele uurtjes werden doorgebracht langs de waterkant maar omwille van werk en relaties is die tijd verdwenen.
Sinds vorig jaar ben ik terug aktief gestart met vissen en sinds september dan ook op de karper.

Voorlopig heb ik dus een eerste herfst achter de rug waar ik enkel op openbare waters heb gevist. Dankzij het beginnersgeluk heb ik de wel al enkele leuke vissen kunnen vangen waaronder een schub van 17Kg en een spiegel van 19,5Kg.

Ik word 42 dit jaar en ben van regio Leuven (Vlaams Brabant in Belgie).

Met een pracht van een gezin waaronder een zoontje van 7 en eentje van 10 maand doe ik geen nachten of weekends. Voorlopig beperk ik me dus tot dagsessies of enkele uurtjes in de avond.

Mensen die graag wat info uitwisselen over openbare wateren in de ruime regio tussen Leuven en Mechelen mogen me altijd berichtjes sturen.
Voor dit jaar staat een kanaalkarper op het verlanglijstje en dan lijkt me het kanaal Leuven-Mechelen geschikt voor mij. Alle tips hiervoor zijn uiteraard ook welkom.

Tot binnenkort,
Jimmy
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-05-2016 07:26

Welkom op CarBoard Jimmy en succes me het herintreden. Klinkt als veel beginnersgeluk. :D Voor de meeste van ons duurt het even om zulke mooie karpers te vangen met dagjesmaken in het najaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jimmy Houtput
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-11-2015 21:36
Locatie: Belgie - Vlaams Brabant

16-05-2016 10:51

Bedankt Kees,

Moet nu wel zeggen dat ik snel bijleer. Youtube en Google zijn mijn beste vrienden geweest. Ondertussen knoop ik vlotjes mijn eigen rigs in diverse versies en is het materiaal prima in orde.

Het is wat zoeken naar de juiste bollen op de diverse waters maar amuseer me ook wel met het maken van eigen particle mixen.

Heb ook al een boekje of 2 uit om het leefgedrag van onze lieve vrienden beter te begrijpen.

M.a.w. Zonder te willen stoefen, denk ik wel heel snel bijgeleerd te hebben. Ik ben ook wel iemand die zich stevig vastbijt als hij een passie heeft en zo dwing je dat geluk uiteraard ook wat af hé.

Enfin, ik kijk uit naar de komende sessies en heb nog heel wat doelstellingen vooropgesteld. Het belangrijkste daarbij is het plezier en de sfeer die je hebt aan de waterkant. De eenheid met de natuur maakt deze hobby zo uniek.

Uiteraard wens ik jou ook heel veel leuke en succesvolle momenten toe aan de waterkant en mogelijk zien we wel wat foto's van vangsten op dit forum.

Gr,
Jimmy
Plaats reactie