Even voorstellen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kev Scholten
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-12-2015 21:27
Locatie: Den Helder

14-12-2015 21:42

Goedenavond mede karpervissers.

Eerst even wat over mijzelf vertellen en daarna de reden waarom ik lid ben geworden van dit mooie forum:
Mijn naam is Kevin Scholten, 24 Jaar en wonende in Den Helder.
Mijn hobby's zijn: Karpervissen & moestuinen.

Ik ben in 2011 begonnen met karpervissen door een collega die mij een dagje meenam naar de waterkant.
Ik vond het geweldig om de techniek te zien hoe hij een karper eruit haalde. volgens hem was het een 24 Ponder.
Ik was meteen verkocht en heb gelijk de dag daarna een mooie karperhengel gekocht met beginners accessoires wat hij me als advies gaf om mee te beginnen, eigenlijk het basispakket,
Hengel & Molen
Rodpod en of banksticks (bij mij waren het banksticks)
Beetmelder
Swinger
Lood etc etc.

sindsdien nooit meer wat anders gedaan dan alleen maar Karpervissen.

De reden waarom ik lid ben geworden van dit forum:
Ik heb al een hoop geleerd in de afgelopen jaren.. maar ben altijd bereid om bij te leren, ik ben zeer slecht (vind ik zelf) in onderlijnen knopen.. haal ze liever kant en klaar omdat ik als ik onderlijnen knoop altijd 2 verschillende lengtes heb.
en dat ik af en toe met vraagtekens zit die ik graag met jullie wil delen en eventuele dingen die ik een ander kan leren ben ik niet de beroerdste om,. ik wil ook graag een ander wat leren.

ik hoop dat ik welkom op dit forum ben en hoop dat we van elkaar veel kunnen leren en plezier kunnen hebben op dit forum.

Met vriendelijke visgroet,
Kevin Scholten
Als het aas niet te water ligt komt er ook geen vis op de kant
Gebruikersavatar
Paul Filius
Berichten: 182
Lid geworden op: 29-11-2015 20:13
Locatie: Goes
Contacteer:

14-12-2015 22:36

Welkom op het forum kevin :D.. lijnen knopen is voor sommige hier een hobby binnen een hobby dus er zullen vast tips genoeg te vinden zijn )

Ik heb heb een klein plankje gemaakt met wat spijkertjes om de 5 cm waarop ik mn onderlijnen maak.. zo kan je wat makkelijker de zelfde lengtes maken
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-12-2015 07:45

Welkom hier!

Bijkomend voordeel: moestuinen liggen vaak naast een slotenstelsel. Hengeltje uitgooien en in de moestuin werken gaan dan ook wel samen. 2 klappen in één :)

Veel lees- en visplezier.

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-12-2015 08:36

Hoi Kevin,

Welkom op CarpBoard.

Wat helpt bij het maken van precies dezelfde rigs is seriematig onderdeel voor onderdeel af te werken. Dus 10 maal achter elkaar dezelfde lengte afknippen. Dan bijvoorbeeld 10 maal achter elkaar de haak knopen. Etc. Dit vanzelfsprekend voor 10 dezelfde rigs. Op onderdelen kun je oefenen. De kwaliteit van je rigs zal op die manier zienderogen vooruitgaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2015 17:55

Welkom Kevin.

Inderdaad wat Kees zegt. Dus Ja, lopende band werk.., maar erbij gaan zitten met een bakkie pleur en een kano is geoorloofd hoor :D.

Een rig box met een cm. schaalverdeling op de deksel kan bijvoorbeeld het onderlijn knopen aan de waterkant wat gemakkelijker maken. Persoonlijk knoop ik onderlijnen hoofdzakelijk thuis en gebruik de vakverdeling op de doorzichtige deksel van een simpele hobbydoos uit de bouwmarkt als regelmaat in de maatindicatie. Want regelmaat is hét..! Zo is de breedte van die box (37cm.) voor mij veelal het uitgangspunt aan onderlijn materiaal om een rig te knopen. Maar zonder iets dergelijks lukt het me na al die jaren ook wel (mag ik hopen :) ), en gelukkig komt het alleen bij echte korte rigs op de centimeter of minder...

Piet Vogel verkoopt voor het knopen van onderlijnen overigens (o.a.) een speciaal plastic rigknoopplankje. De Rig Ruler Tool...

http://rigsolutions.nl/producten/tools-en-carp-boxes/

En vergeet niet; Te veel lengte aan onderlijnmateriaal afknippen na het knopen van de rig werkt uiteindelijk makkelijker om alle onderlijnen op een zelfde lengte te knopen, dan wanneer je telkens met een krap bemeten stuk rig materiaal aan de onderlijn begint.

Succes!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie