Voorstellen

Plaats reactie
Henri van de Rijdt
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2014 09:47

25-06-2014 10:16

Na lang wikken en wegen toch mezelf maar even aangemeld. Kijk en lees hier al een aantal weken een heleboel topics door.
Henri is de naam, en ben woonachtig in het brabantse Veghel.
Vroeger (lees 10-15 jaar geleden) veel gevist. En dan op zo'n beetje alles wat zich in het zoete water begaf.
Onlangs weer begonnen met vissen, in eerste instantie feederen (doe ik nu nog steeds zo nu en dan) maar al vrij snel daarna penvissen en oppervlaktevissen op karper. Ik gooi er dan vrijwel altijd 1 statische hengel bij beaast met mais of een boilie.
Vis vaak op het Ven in Veghel, en maak zo nu en dan wat vijvers in Boxtel onveilig. Heb gewoon netjes mijn vergunningen zoals het hoort, en behandel de vissen met respect.
Ben mezelf veel aan het orienteren op google maps, en zoek mezelf helemaal suf naar een leuk penwater.
Vis vaak in de avonduurtjes (van een uur of 7 tot een uur of 11).
Vangsten blijven nog een beetje uit, heb 1 mooie schubkarper weten te vangen van 83 cm. op de korst. Een flinke haffel zeelten (statisch met mais) van + 50cm.
Tips en advies zijn zeer welkom. Ik verwacht van niemand dat diegene zijn gekoesterde watertje prijs gaat geven. Maar wat sturing is altijd welkom.
Ik hoef geen bakken te vangen. Maar een keertje een karper op de pen lijkt me wel heel mooi.

Groetjes...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-06-2014 12:14

Struin eens rond in de bak Penvissen en je zult medestanders vinden. Welkom hier!
Henri van de Rijdt
Berichten: 31
Lid geworden op: 25-06-2014 09:47

25-06-2014 12:25

Frenk de Gruiter schreef:Struin eens rond in de bak Penvissen en je zult medestanders vinden. Welkom hier!


Dankjewel, had ik ook al gedaan hoor. Meest interessante forum onderdeel mijn inziens.
Ik zit gewoon ramvol met vraagtekens.
Wat voor water (vijver of stromend?) Welk water?
Kun je bijv. op de Aa of Dommel met een pen (of korst)uit de weg? Of kun je daar beter statisch vissen? Ben zelf al veel aan het proberen en experimenteren, maar nog zonder succes. Ik vind het niet erg om een stukje te rijden en een keertje te blanken. Ik hoef geen 20+ pond karper te vangen. Ben snel tevreden, en het lijkt me een enorme kik om een keer op een water je eerste karper aan de pen te haken. En dan doet formaat er niet toe.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-06-2014 06:27

Welkom hier :D
CarpeR Diem
Plaats reactie