Groeten(en vragen) uit Twente

Plaats reactie
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

16-04-2013 00:46

Ik ben Bart uit Almelo. Heb jaren lang op relatief hoog niveau gewitvist. Na jaren niet gevist te hebben heb ik eind vorig jaar weer enkele malen op karper gevist voornamelijk op een vrij makkelijk kanaal en de lokale knollenput. Ik wil nu wat 'serieuzer' gaan vissen om ook die fraaie exemplaren te vangen. Ik heb al superveel gelezen hier een geweldige bron aan info.

Wil proberen op een vijver van ik gok zo'n 2-3,5 hectare met volgensmij wel wat leuke vis er op en het Almelo de Haandrik kanaal te gaan vissen. Ik zou graag met mensen in contact komen die mij een duwtje in de richting kunnen geven. Misschien kies ik wel 2 totaal verkeerde wateren uit of pak ik het verschrikkelijk verkeerd aan.

Vind het vaak nog moeilijk om dingen zoals de hoeveelheid voer te kiezen aangezien het behoorlijk anders is als witvissen.

Ik zal proberen wat nuttige dingen bij te dragen hier ipv alleen maar te lezen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-04-2013 03:03

vrij makkelijk kanaal ?
lokale knollenput ?
een vijver van ik gok zo'n 2-3,5 hectare ?
Almelo de Haandrik is een heel eind.

Vertel nou eens waar je gevist hebt en waar je wil gaan vissen, alleen overdag/'s avonds of ook nachtjes, waar vis je mee en welk materiaal heb je.
Als ik moet gokken woon je op het Windmolenbroek, maar Schelfhorst kan ook, hebben allebei een knollenput, vrij makkelijk kanaal zou het lateraal kanaal kunnen zijn.
Ik kan je best helpen maar dan moet je wel wat meer info geven.
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

16-04-2013 09:48

Ja sorry, aangezien sommige mensen worden afgeslacht hier nadat ze ook maar 1 water noemen heb ik met wat voorzorg de post geplaatst.

Vis met 2 stokken 2,5 lbs zo uit mijn hoofd en een basic rig, Zo ongeveer. Verder zijn de dingen als onthaakmat, schepnet etc wel aanwezig. Voornamelijk nog dagen/ochtenden/avonden omdat ik nog goed onderdak moet kopen maar leen af en toe wel eens een tent.

Dat van het lateraal kanaal klopt, ik woon dan ook @ markgraven. Op een warme dag zie je er vrij veel zwemmen en is oppervlakte vissen vrij effectief, wel een druk water vooral in de vakantie.

Knollenput was windmolenbroek, heb gemerkt dat wanneer ik met particels vis die iets minder voor de hand liggen dat ik er echt veel vang maar ze zijn wel echt klein, beschadigd en de drukte van de mensen om je heen is niet echt wat ik zoek.

De vijver is die van de lokale vereniging, blijkbaar 5ha. Probeer aan de hand van het weer en goed ogende stekken een plekje te kiezen. Heb nog niet gepeild dat zou ik de volgende keer eens gaan doen. Helaas gister niks gevangen. Heb hier al wat mensen aangesproken maar nog niet echt superbruikbare info gekregen.

Almelo de haandrik is inderdaad een heeeel stuk. Het liefst een beetje richting almelo/aadorp aan dan kan ik er lekker op de fiets heen. Heb bij dit water nog niet echt een idee hoe ik het moet aanpakken wat ik bij kleinere kanalen/vijvers beter heb. Zal vooral ook komen omdat het zo groot is. Heb hier al gelezen een rustig stuk op te zoeken en ik gok dmv peilen een gat/kuil te vinden oid. Waarschijnlijk wat zwaarder voer gebruiken, voornamelijk boillies?

Heb vrij veel andere wateren bekeken maar op de een of andere manier trekken deze mij.

Bedankt voor je hulp alvast, ik hoop zo wat betere info te hebben gegeven.
Michael Lawson
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-09-2010 07:24

16-04-2013 13:41

Bart, ga eens naar het clubhuis van de lokale visvereniging daar hangt een kaart met globale dieptes van het "lokale water" als je een van de mannen daar het vraagt willen ze zelfs wel een kopietje voor je maken.
Deze is natuurlijk niet heel accuraat, maar je komt er al een eind mee.
Als je daar nog niet veel gevist hebt, probeer eerst de kanten maar eens.
Omdat je nog niet zo ervaren bent (zoals je zelf zegt) adviseer ik je voorlopig bij de omgevallen bomen weg te blijven, het is puur obstakelvissen en je ( en de Vis) zit er zo in de prolblemen.
PB mij anders maar, ik wil je best wel een beetje op weg helpen daar.

p.s. op de Windmolenbroek ( tegenover de huizen ) mag je niet met werphengels vissen, er staat een bord.
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

16-04-2013 16:27

Had dat kaartje ook gevonden in een heel oud verslag maar daar is hij voor 90% onleesbaar, de club gemailed maar kreeg hetzelfde kaartje nog een keer haha. Zal er ff naar binnen gaan! goeie tip.

Had de bomen natuurlijk meteen als hotspots gezien. Gister zo'n 20+ meter van de achterste boom af gezeten om inderdaad problemen te voorkomen.

Bij het windmolebroek mag je wel op de korte kant zitten zolang je maar niet richting de woningen gooit. Pakte daar met de pen en kapucijners de een na de ander nadeel is dat je dan op een mooie dag meteen 4 andere vissers/kids naast je hebt zitten omdat jij daar vangt! En volgensmij zitten er alleen maar torpedo schubs van enkele ponden.

Ik zal je meteen pm'en!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-04-2013 17:12

Welkom hier :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-04-2013 23:38

Welkom op CarpBoard Bart. Goed voornemen om ook een bijdrage te leveren. Kunnen we goed gebruiken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-04-2013 21:44

Welkom hier,
ik denk dat jij je kennis van voer ook best kan gebruiken bij het karpervissen (denk aan the methodvisserij bijvoorbeeld).
Succes in je omgeving met je visserij!
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

18-04-2013 18:48

Danku allen!

Ik kan zeker wel veel kennis gebruiken van eerdere visserij. En bedankt!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-04-2013 21:23

Bart, als het wat warmer wordt moet je gaan kijken bij de dollegoor brug, daar ligt veel karper te wachten op het moment dat ze naar het paaigebied gaan trekken. Het paaigebied is het almelo-nordhorn kanaal (bij het zwembad). Het hele stuk van die brug tot aan de ingang van het nordhorn kanaal (in de stad) is dan goed, je hoeft niet voor te voeren want ze komen vanzelf twee keer langs.
Sommigen vissen ook in het nordhorn kanaal maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van, ze hebben dan wat anders aan hun hoofd.
Bart Bloem
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-04-2013 23:06

20-04-2013 22:31

Bedankt! echt een supertip! Dat ik daar zelf niet aangedacht heb... Ik kan me nog herinneren dat ze jaren geleden bij het banis gemaal altijd paaiden maar omdat ik dat al lange tijd niet gezien had heb ik hier totaal niet aan gedacht. Heb al wel een paar keer bij de kom vlak voor de jachthaven gekeken of dat niet wat kon zijn.
Plaats reactie