Het virus weer te pakken...

Plaats reactie
Heine Danhoff
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2012 11:51
Locatie: Zuidhorn

17-06-2012 12:11

Hoi iedereen,

ik ben dus Heine. Ik ben 29 jaar en afkomstig uit de provincie Groningen.
Sinds mijn 15e vis ik op karper. Maar heb in de afgelopen 14 jaar tot twee keer toe mijn visspullen weg gedaan.
Tijdgebrek en geen zin meer om te vissen. Maar toch laat het mij niet los. Na het kijken van diverse karperfilms en het lezen van diverse karpermagazines, heb ik gisteren toch maar weer besloten om een vispas aan te schaffen.
Nu langzamerhand alle benodigde visspullen weer aanschaffen. (wat is het ook een dure hobby ;) ) en dan maar weer eens de rust zoeken langs de waterkant.

Ik was rijk gezegend met viswater in mijn omgeving en de eerste karpers die ik ving waren gemiddeld tussen de 20 en de 30 pond. Nu ben ik van plan om af te stappen van de vijvers, en mij meer te gaan orienteren op kanalen en grotere plassen.

Mocht er iemand zich geroepen voelen mij zijn of haar ideeen en tips te willen delen over hoe te beginnen (stek kiezen/ voeren enz..) schroom dan niet. Alle advies is meer dan welkom.

Groeten,

Heine
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 12:51

Welkom Heine

Als je 30 ponders vangt, waren dat vast geen kleine plassen. Nu vraag je voor leuke stekken, tsja de provincie is dan best groot. Ik zelf kom uit zuid-oost Groningen. En vis heel veel in Drenthe. Als je wat duidelijker kan zijn welke richting je wil gaan vissen, kan ik je vast een beetje op weg helpen.


MVG Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Heine Danhoff
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2012 11:51
Locatie: Zuidhorn

18-06-2012 19:09

Hoi bas,

Dank je voor je reactie. Ik zou je voor de grap een luchtfoto moeten sturen van het water. Helaas heb ik nog niet uigevogeld hoe ik dat kan doen met google ;). Als je genoeg inzoomd op zuidhorn dan zie je vanzelf de brilweg en akkerend. Daar zie je ook het blauwe van de vijver (niet eens een plas te noemen. Nog verder inzoomen en dan krijg je een foto. En als ik je dan vertel dat wij op dat water ( 12 jaar geleden gerust met 10 man zaten te vissen (20 lijnen dus) zal je nog verbaaster doen staan. Deze vissen zijn in de jaren 80/90 uitgezet. De grootste in cm was bijna een meter en de zwaarste(n) 30 pond. Een schub en een graskarper.
Zoals je nu uit mijn verhaal kunt opmaken woon ik dus in zuidhorn. Inderdaad langs het hoendiep en van starkenborghkanaal. Het hoendiep wil ik dit jaar nog gaan bevissen en als dit succesvol is zal ik ook pogingen gaan ondernemen om op het kanaal te gaan vissen.
Echte stek info hoef ik niet direct. Want vanaf de kant een stek bepalen lukt me nog wel. Maar waar ik geen ervaring mee heb is het uitzoeken van een geschikte stek onderwater. En dan bedoel ik meer het peilen (diepte) en voelen naar harde/zachte bodem geulen en kleine verhogingen. Maar volgens mij kan ik hier op het forum ook al een hoop info vinden/vragen. Maar natuurlijk is alle hulp meer dan welkom.

Groeten Heine
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-06-2012 20:09

Welkom hier :D
CarpeR Diem
Maurice Bosch NL
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-06-2012 12:20
Locatie: Geffen

18-06-2012 20:29

Hoi Hein,

als het niet te diep is doet een prikstok en waadpak al wonderen. een bootje met dieptemeter kan natuurlijk ook makkelijk zijn :)
Stand 2012:

Karper:
    Spiegel 1 (28pond)
    Schub 1
    Gras 0

Brasem: 3
Heine Danhoff
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2012 11:51
Locatie: Zuidhorn

18-06-2012 20:37

Dank je marco.

KLopt maurice, maar het is er net te diep om te staan. ik schat aan de kanten toch al een metertje of 2. Heb wel eens technieken gezien met het slepen van lood (om te voelen of er grind/mosselbanken liggen. Maar hoe voel ik dit?

ik probeer wat te regelen met een diepte meter. Dat is wel een uitkomst zeg :).
Maurice Bosch NL
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-06-2012 12:20
Locatie: Geffen

18-06-2012 20:48

Heine Danhoff schreef:Dank je marco.

KLopt maurice, maar het is er net te diep om te staan. ik schat aan de kanten toch al een metertje of 2. Heb wel eens technieken gezien met het slepen van lood (om te voelen of er grind/mosselbanken liggen. Maar hoe voel ik dit?

ik probeer wat te regelen met een diepte meter. Dat is wel een uitkomst zeg :).


Met lood slepen heb ik geen ervaring. Kijk je kunt ook van die peilers kopen. Inwerpen, daarna lijn vieren en hoeveel meter je geeft zo diep is het tot de peiler boven komt. erg makkelijk.

Een diepte meter is zeker een uitkomst, niet te min wordt het wel minder een sport op die wijze..... niet te min gebruik het zelf ook hoor :)

Andere tip: google maps. zoek de rivier / plas eens op, wellicht zie je al lichte en donkere plekken :)

fijne avond.
Stand 2012:

Karper:
    Spiegel 1 (28pond)
    Schub 1
    Gras 0

Brasem: 3
Plaats reactie