Jan van Hezel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan van Hezel
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-02-2012 09:42

24-02-2012 09:56

Ik viste op jonge leeftijd al erg fanatiek, eerst op kikkervisjes en salamanders ec.

Mijn vader was penningmeester van de plaatselijke visclub Helpt Elkander te Hattem, dus ik heb het niet van een vreemde. Hij leerde mij vissen begin jaren 60 van de vorige eeuw, de tijd van Jan Schreiner.
De eerste keer was met de vlok op meun. Mijn eerste was meteen al een recordvis (een knots van een meun, kopvoorn dus)! En ik was meteen verkocht.
Toen ging de vis nog standaard in de pan, ik mocht hem ook zelf schoonmaken.

De laatste 25 jaar wegens gezin/werk perikelen nog nauwelijks gevist maar in 2010 heb ik de draad weer opgepakt. Momenteel ben ik weer rustig een modern bescheiden visarsenaaltje aan het opbouwen.

De laatste jaren heb ik gericht op zeelt gevist hetgeen mij erg goed is afgegaan. Al snel had ik hiertoe een ski-feeder ontwikkeld. Dat was,wat betreft het eigengebruik, een gouden greep en wil niet meer zonder.
Om mij wat breder inzetbaar te maken heb ik mij vorig jaar een feederhengel aangeschaft waarmee ik de barbelen van de IJssel in de nazomer wil gaan belagen.
In de winter zit ik het liefst achter de kachel ..

Ik houd van 'mobiel' vissen (Vis-TV stijl) en hoef geen platform. Waadpak, klapstoeltje (en af en toe tentje mee ), fiets of benewagen mee en de auto bij de weg.

Groet, Jan
Met vriendelijke groet, J.v. Hezel
BAITSKI - visfeeder: http://www.youtube.com/watch?v=n5eheDE9dVw
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-02-2012 11:07

Welkom hier :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

02-03-2012 09:48

welkom en veel plezier :D
Oja joh!!!
Plaats reactie