Groet uit Zwitserland

Plaats reactie
Wesley Verlaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-06-2005 14:54
Locatie: Zwitserland

17-12-2010 12:01

Hallo allemaal,

Ondanks het feit ik al wat langer bij dit forum zit, heb ik helaas nog nooit echt actief op carpboad meegedaan :oops: . Nu ben ik enkele weken geleden met wat hobbies gestopt, sja ik was te druk met alles, en heb ik weer tijd gemaakt om oude liefdes op te pakken. Karpervissen was daar één van. Dit was helaas wat weggezakt (2 sessies per jaar voor de laatste 4 jaar) en het bloed komt toch waar het niet komen kan. Daarbij moest ik van mijn werk iets minder stress op mij nemen en laat nou het karpervissen mij altijd doen ontspannen.

Wat over mij;
Wesley, 26 jaar, sinds een week wonende en vanaf januari 2011 werkend in Zwitserland (regio Zürich, maar vanaf voorjaar regio Aargau - voor de kenners - vanwege werk) bij een groot transportbedrijf als afdelingsleidinggevende i.o. Geboren in (NL) Alphen a/d Rijn en opgegroeid in Hellevoetsluis. Gestudeerd in Rotterdam en Wageningen (ook daar 4 jaar gewoond) en nu vanwege de relatie met Zwitserse in Zwitserland. Persoonlijk nuchter ingesteld en dat laat ik ook graag terugzien in mijn visserij (niet te veel geblabla, maar mouwen opstropen en 'geen woorden maar daden')! Ik spreek mij echter wel een beetje tegen want gadgets in de visserij vind ik dan soms wel erg leuk, zodoende heb ik laatste (eindelijk) een setje Delkim TXI's aangeschaft.

Over mijn karpervisserij toen
Ik vis al sinds jong kind op karper, waar ik destijds eerst als de dood was om zo'n monster te haken. Sterker nog ik jaagde ze weg door te stampen, totdat ik er één ving en de gehele witvisset de deur uitging en werd ingeruild voor het karpervismateriaal. Het gehele jaar werd elk vrij uurtje doorgebracht aan de waterkant, met heel wat zweetdruppels in de zomer, regen in de herfst, bijna bevroren vingers in de winter en heerlijke geurtjes in de lente als gevolg. Mijn ouders hielpen mij financieel soms, maar daarnaast bikkelde ik heel wat uren bij Nederlands grootste supermarkt of krantjes bezorgen om wat zuurverdiende centen te sparen voor nieuwe spulletjes. Eerst leren karperen met de pen en later meer en meer op afstand. Toch had de penvisserij mijn voorkeur waarbij ik door observeren het meeste geleerd had.

Over mijn karpervisserij nu
'Nu is alles anders', zegt men vaak en dat geldt voor mij op dit moment zeker op alle gebieden. Ik woon nu dus niet meer in Nederland en heb nu enkel de keuze voor grote meren. Hiervoor viste ik in singels en slootjes (vaak met pen, soms statisch) of kanalen, waardoor ik het karpervissen geheel nieuw moet leren. Iets wat ik samen met fotograferen (langs de waterkant) zeker z.s.m. wil gaan doen. Eng is het wel, want 1 hectare water was tot nu toe groot voor mij. Gisteren al wezen kijken bij mijn nieuwe targetwater en dat is enorm!

In ieder geval hoop ik mijn persoonlijke record van 28 pond (sja ik heb nog niet zoveel mazzel gehad in zwaargewichten, maar was met elke vangst dolgelukkig) snel te doen vergeten, maar vooral het plezier in karpervissen na ongeveer een pauze van 4 a 5 jaar weer terug te vinden. Dat plezier terug vinden is dan ook mijn allergrootste doel en wat ik vang draagt bij aan mijn nieuwe plezier en avonturen in het Zwitserse landschap.

Ik hoop zeker wat aan dit forum bij te kunnen dragen, al was het enkel mijn enthousiasme, en dat we van elkaar wat kunnen leren. Natuurlijk hoop ik dat jullie mijn intro leuk vonden en mocht je ergens over willen babbelen zie ik graag een PB tegemoet of gewoon openlijk via het forum.

Versneeuwde wintergroet uit Zwitserland,

Wesley
Een vis zwemt en de meeste vis zit tussen kop en staart!
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

17-12-2010 13:41

Jeetje Wesley...dat is nog eens voorstellen..Welkom hier en hoop dat je je vermaakt :D
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-12-2010 16:35

Leuke intro Wesley en hier ook volop sneeuw...
Wesley Verlaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-06-2005 14:54
Locatie: Zwitserland

17-12-2010 22:09

Jenny de Ree schreef:Jeetje Wesley...dat is nog eens voorstellen..Welkom hier en hoop dat je je vermaakt :D


Bedankt Jenny! Succes in Portugal (heb jouw intro ook maar even gelezen :))

Bedankt Aart! Ik had al een aantal verontrustende berichten uit Nederland gekregen. Nederlanders en sneeuw is nog steeds een gevoelig onderwerp hier ;)
Een vis zwemt en de meeste vis zit tussen kop en staart!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-12-2010 09:04

Wesley, ik kan me voorstellen dat de Zwitsers moeten lachen om als er een beetje sneeuw in Nederland valt vrijwel alles stil staat en uitvalt...
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

18-12-2010 12:04

Hey Wesley,

Mooi verhaal hoor, en nog mooiere mogelijkheden daar voor jou in Zwitserland!

Prachtig land om te wonen lijkt mij al moet je wel de Zwitserse taal machtig worden. En om te vissen en nog een stukje echte rust te vinden aan de waterkant ook verre van verkeerd!

Hoop dat je je draai daar een beetje vind, mede door de prachtige viwateren moet dat goedkomen denk ik!

Gr.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

18-12-2010 14:07

Als ik de filmpjes van Mark Hofman bekijk, denk ik dat je het goed getroffen hebt daar :)
Veel plezier op het board.
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

18-12-2010 16:58

Welkom op het forum, nooit geweten dat er in die grote meren ook karper zwemt, lijkt mij een hele uitdaging om daar een karper te vangen. :D
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Wesley Verlaan
Berichten: 20
Lid geworden op: 29-06-2005 14:54
Locatie: Zwitserland

21-12-2010 09:33

@ Teun: Die filmpjes hebben wel een groot aandeel gehad om de hengels weer eens op te pakken en die meren hier te gaan ontdekken. Mochten er vangsten zijn, plaats ik het wel op de site natuurlijk :). Eerst maar eens de regelgeving uitpluizen, want zo helder als het in Nederland is, geldt dat niet voor hier. Maar ja, dit land barst van de regeltjes en kleine lettertjes. Zodra je maar genoeg Franken hebt kom je er wel hihi
Een vis zwemt en de meeste vis zit tussen kop en staart!
Plaats reactie