Hallo, een karpergroet uit Portugal..

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

10-12-2010 16:22

Hallo, ik ben Jenny, kom uit Friesland maar sinds 1990 woonachtig in Portugal. In Nederland vis ik alround, maar door de geweldige karperwaters in Portugal, ben ik nu een fervent karpervisser. :D

Heb (nog) geen batterij met dure karperstokken, alarmen, pod en de hele mikmak. Alleen passie voor lekker aan de waterkant en een prachtig brok "goud" aan de haak slaan. Gewoon met banksticks, mijn feederhengel en Shimano Baitrunner en mijn onthaakmat. De rest komt vanzelf wel.

Ben medebeheerster op een klein Portugees karperforum en moderator op een ander...Maar wil graag op de hoogte blijven van de laatste snufjes uit een karperland bij uitstek als Nederland. (In Portugal staat karpervissen zoals wij dat kennen nog in de kinderschoenen.. :cry: )
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

10-12-2010 16:26

Hee die Jenny, leuk je hier ook te zien, welkom dinnetje van me :D
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

10-12-2010 16:42

Dank je meiske...toch iemand die welkom heet... :lol:
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

11-12-2010 01:03

Ola Jenny,

Ook maar even welkom heten, ik denk dat de andere heren op het forum te druk zijn met vergelijken van hun hengels en zo... 8)

Wat leuk om iemand hier aan te treffen die naar Portugal verhuisd is en nog op karper vist ook!
Ik neem aan (aangezien je over goede karperwateren spreekt) dat je ergens in het zuiden zit?
Alentejo, Algarve die kanten? Of zit je bij de Bimbo's in het het noorden? Wij (vrouw en dochters en ondergetekende) komen al jaren graag in Portugal, ben inmiddels al 7 of 8 keer daar geweest.

Ik heb zelf nog geen echte serieuze vissen gevangen op Portugese wateren, wel veel klein grut, en ook wel (!) geblankt. De meren bij jullie zijn voor de natuurliefhebber fantastisch, wat een rust en stilte vind je nog op sommige plekken, werkelijk ongelofelijk.

Mijn vrouw heeft zelfs de moeite genomen om Portugees te leren spreken, en zelf begrijp ik ook vaak wel wat er bedoeld wordt. Makkelijk zat trouwens, de meeste Portugezen zijn zeer vriendelijk en gastvrij!!!

Het ziet er naar uit dat wij dit jaar ook weer richting Portugal gaan, aangezien we afgelopen jaar in Frankrijk en Italië zijn geweest, en het jaar daar voor weliswaar het Iberisch schiereiland hebben aangedaan, maar vooral door Spanje hebben getoerd.

Ik hoop dat je veel plezier zult beleven hier op het forum, en veel nuttige info zult opduiken.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

11-12-2010 15:40

Bedankt Vincent voor een zo warm welkom. Ik woon net ten noorden van de rivier de Taag op zo'n 70 km van Lissabon af. Karperwaters zijn er eigenlijk wel over het hele land verspreidt. Je moet alleen even weten WAAR te vissen.

Portugal heeft nml geen meeneemverbod voor karper en de traditionele sportvisser vist nog steeds voor de pot. In de Algarve streek is een privé meer met een prachtig bestand aan karper. Google het maar eens. Alfárofia heet het. Verder zijn er in Alentejo een paar goede stuwmeren. Nadeel wat jij misschien tegenkomt is dat de karper hier in Portugal nog niet zo gewent is om boilies tegen te komen. Het is nogal vrij recent dat er mee wordt gevist.

Wordt dus veel voorgevoerdt met particles en wat gemalen boilies erop. Boilies die het hier uitstekend doen is de squid, crab en zelfgemaakte boilies. In de Alentejo worden zelfs boilies gemaakt van gemalen zoetwaterkreeftjes. (natuurlijke voedsel van de karper in de meeste stuwmeren).

Als je nog wat meer info wil mag je best een berichtje sturen. :D

Ah, nog een vraagje in het algemeen...kan mijn avatar foto (100x75) niet uploaden via Imageshack...Wat kan er fout zijn?? :cry:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

11-12-2010 16:50

Welkom hier :D

Vreemd dat je avatar niet upload ?

De maximale afmetingen voor je Avatar zijn; breedte: 135 pixels, hoogte: 135 pixels, bestandsgrootte: 17kB.

Mocht het niet lukken, stuur even PB'tje.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

11-12-2010 17:36

Aha...mijn avatar!! :D Dank je Marco! :oops: Het lukte totaal niet om die er te krijgen.... :-?
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

11-12-2010 23:06

hoi jenny, er is trouwens niks mis met banksticks hoor, ook in Nederland niet, is juist een stuk makkelijker als zo een 'rodpod'

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

11-12-2010 23:40

kenny savelkoel schreef:hoi jenny, er is trouwens niks mis met banksticks hoor, ook in Nederland niet, is juist een stuk makkelijker als zo een 'rodpod'

gr kenny


Dank je Kenny, hier (ik denk ik NL ook wel een beetje hoor) is het wat een "moeten"....dan "hoor" je erbij... 8) Zoiets van "ik heb een grotere dan jij" mentaliteit. 8) Ik gebruik veel liever iets wat practisch is voor me.Omdat de stuwmeren hier vaak stijle hellingen, veel stenen en rotsen hebben vind ik banksticks wel gemakkelijk..:D En ik vang er gewoon om hoor. Rig, aas en een goede lijn zijn volgens mij belangrijker dan een hele batterij dure tecno spullen..

(en hier tussen ons......ik heb mijn stek en rommeltje in minder dan 15 minuten klaar en lukt me om ALLES in 1x van de auto naar de waterkant te slepen!) :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-12-2010 10:31

Heel leuk Jenny dat je de moeite hebt genomen om hier wat over Portugal te posten. Het heeft allemaal z'n tijd nodig, maar na Spanje zal het aantal karpervissers naar Portugal beslist toenemen. Er is alleen nog veel te weinig over bekend in Nederland. En wellicht kun jij daarbij een handje helpen, als je dat tenminste wil.
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

12-12-2010 12:06

die mentaliteit heerst hier behoorlijk ja, helaas....
maar zoals Aart al zei, erg leuk dit 'Portugal' onderwerp

succes daar en vangze!

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

13-12-2010 12:58

Ja Aart, bedankt voor je verwelkoming en ja, zou het best leuk vinden om wat meer over karpervissen in Portugal te vertellen.

Zoals je al zegt , er komt vanzelf wel een tijd dat de karpervisserij zoals wij die kennen zich verder ontwikkeld. De visserij op zich ontwikkeld em goed. Met behulp van info via internet staat de kennis en materiaal al op hoog nivo. Wat ons nog ontbreekt is de hoeveelheid vissers en om de mentaliteit van "catch and release" erdoor te krijgen.

We hebben hier nu een paar leuke forumpjes maar is vrij moeilijk om het "grote" publiek te bereiken. Er is nu een club die er aardig aan timmerd. Workshops enzo ..maar die werken maar in een vrij klein geografisch gebied. Maarja, je moet toch ergens beginnen en Rome was ook niet in 1 dag klaar... :D

We gaan er met zijn allen (forums en clubs) lekker tegen aan om te proberen om karpervissen aan de man/vrouw te brengen. 8)
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-12-2010 08:46

Welkom Jenny,

Leuk iemand die in Portugal op karper vist, ben benieuwd naar je postings zal ze in de gaten houden.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

07-01-2011 00:00

Beter laat als nooit. Jenny welkom op het forum. Vanuit ons mooie Fryslan helemaal naar Portugal toe. Waarom die grote stap? Succes daar en vangse. Oant sjen ;)
Gebruikersavatar
Jenny de Ree
Berichten: 44
Lid geworden op: 10-12-2010 16:09
Locatie: Portugal

07-01-2011 11:25

Dank je Dries, en ja....dat uit ons mooie Friesland.. :-? Was ook maar tijdelijk bedoeld maar door omstandigheden toch alweer 20 jaar...Ah....en ik kom fan de Jouwer :D
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

09-01-2011 11:00

Welkom jenny,
en dat we maar veel van je zullen horen.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Plaats reactie