Ook maar even voorstellen

Plaats reactie
John Bolluyt
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2010 13:27

09-08-2010 14:22

Hallo allemaal

Ik ben John Bolluyt, 36 jaar wonend in Schiedam.

Sinds een week of 6 het karpervissen weer opgepakt na een pauze van bijna 20 jaar.
Tot op heden alleen nog in de singels in Schiedam maar hier komt nog wel verandering in.

Allemaal een goede vangst !!!
Mvg
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-08-2010 14:51

Nou welkom dan maar john,

maar een pauze van 20 jaar!!!! hoe dat zo dan.. verder veel plezier met je spullen en dat je mooie vangsten mag beleven ;)
Oja joh!!!
John Bolluyt
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2010 13:27

09-08-2010 15:33

R de Winter schreef:Nou welkom dan maar john,

maar een pauze van 20 jaar!!!! hoe dat zo dan.. verder veel plezier met je spullen en dat je mooie vangsten mag beleven ;)



Van mijn 11e tot mijn 16e veel op karper gevist in het dorp waar ik toendertijd woonden (Rockanje). Daarna nog op een wrak vissers boot gewerkt vanuit Stellendam op de Sirius en nog wat kustvissen gedaan met mijn Pa in die tijd.
Op een gegeven momen in dienst geweest en nooit meer gevist, hobby was verwaterd :)

Ik was eigenlijk weer op zoek naar een leuke hobby voor de zomerperiode en zodoende kwam het vissen weer terug.
Ergens eind juni dit jaar eens een keer met me Pa meegeweest naar een visvijver in Brabant en een daar direct een hengel gehaald en vervolgens gelijk de rest van de basis.
Het bevalt weer prima, de rust en het momentum van vangst.
Gister nog 2 mooie schubs. Ik heb geen weegmateriaal maar lengtes waren 81cm (met een broodpluim zinkend) en 86cm (met mengsel van roggebrood/stroop/vanille suiker/ panneermeel). Schatting rond de 25 pond.

Bedankt voor je comment en iedereen natuurlijk mooie vangsten gewenst !!!!

Mvg.
aart groen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-07-2010 22:39

09-08-2010 15:49

Hey,
Hoe maak je zo'n mengsel, zodat je ermee op de haak kan vissen?
Greetz,
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-08-2010 16:01

hahahaha roggebrood/stroop/vanille suiker/ panneermeel dat zijn inderdaad de oude mengsles ;) gebruik die zelf ook nog wellis want heb vroeger leuk mee gevangen en nu ook nog wel maar vaak pakken ze toch net even eerder die boilies :S

maar veel succes en wie weet als je keer buiten de singels van schiedam vist zie ik je nog wel ;)

en aart:

gewoon ballen maken van roggebrood dus goed kneken en dan die in de stroop dopen en dan in de vanille suiker ;) zo deed ik het althans..

of:

pak wat brood en snij van het brood de korstjes af, leg het roggebrood ertussen en bevochtig het. Begin te kneden in een theedoek. Wanneer er zich al deeg begint te vormen voeg je de vanillesuiker, de stroop toe. Neem alles in de handen en ga door met kneden. Ondertussen voeg je maismeel bijvoorbeeld of maizena toe tot het niet meer aan je handen blijft plakken. Voila, een mooi en lekker deeg.
Je kan hier natuurlijk ook een andere smaak aan toevoegen zoals aardbei of bijvoorbeeld vismeel (1 theelepel), of als je dat makkelijker vind, gemalen viskattenbrokjes.


maar er zijn meer wegen die naar rome gaan :D
Oja joh!!!
John Bolluyt
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2010 13:27

09-08-2010 16:11

aart groen schreef:Hey,
Hoe maak je zo'n mengsel, zodat je ermee op de haak kan vissen?
Greetz,


Dat probleem had ik in het begin inderdaad.
Ik meng alles met de hand in de gootsteen en vervolgens wat Mayzena voor de binding (reuk- & smaakloos).
Blijft nu prima aan de haak zitten :)

Dit gebruikte ik vroeger veel voor de karper en dat ging altijd prima. Na wat kleine voerplekjes beginnen ze het weer te waarderen :wink:

Suc6
John Bolluyt
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-08-2010 13:27

09-08-2010 16:15

R de Winter schreef:hahahaha roggebrood/stroop/vanille suiker/ panneermeel dat zijn inderdaad de oude mengsles ;) gebruik die zelf ook nog wellis want heb vroeger leuk mee gevangen en nu ook nog wel maar vaak pakken ze toch net even eerder die boilies :S

maar veel succes en wie weet als je keer buiten de singels van schiedam vist zie ik je nog wel ;)

en aart:

gewoon ballen maken van roggebrood dus goed kneken en dan die in de stroop dopen en dan in de vanille suiker ;) zo deed ik het althans..

of:

pak wat brood en snij van het brood de korstjes af, leg het roggebrood ertussen en bevochtig het. Begin te kneden in een theedoek. Wanneer er zich al deeg begint te vormen voeg je de vanillesuiker, de stroop toe. Neem alles in de handen en ga door met kneden. Ondertussen voeg je maismeel bijvoorbeeld of maizena toe tot het niet meer aan je handen blijft plakken. Voila, een mooi en lekker deeg.
Je kan hier natuurlijk ook een andere smaak aan toevoegen zoals aardbei of bijvoorbeeld vismeel (1 theelepel), of als je dat makkelijker vind, gemalen viskattenbrokjes.


maar er zijn meer wegen die naar rome gaan :D




Yup, Old-school bate, met allerlei variaties :)
Om ze weer rustig te laten wennen, voerplekjes maken, om de dag klein beetje voeren en na een dag of 3 vissen.
Ze beginnen er aan te wennen hier in Schiedam ;)

Mvg
aart groen
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-07-2010 22:39

09-08-2010 17:25

Bedankt voor de info:) Ga het zeker ook is proberen in de vijvertjes hier!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-08-2010 20:55

John,

Buiten de zomerperiode wordt de karpervisserij alleen maar mooier. Welkom op het board.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie