Hallo

Plaats reactie
Martin Aerow
Berichten: 39
Lid geworden op: 11-05-2010 20:00

11-05-2010 20:07

Hallo ik ben nieuw hier en heb gelijk een paar vragen.

Ik ben iemand die al wel ervaring heeft met vissen, maar wil nu graag karper vissen.
Het probleem is dat ik niet gelijk duur spul wil kopen en eerst wil kijken of het ook echt iets voor mij is.
Ik had een leuke set zien staan op raven x2, maar na veel gelezen te hebben op het net blijkt het hele slechte kwaliteit te zijn. (kan ook bijna niet anders voor die prijs)
Mij lijkt het dus wel wat om via marktplaats wat tweedehands, maar wel goed spul te kopen.
Ik heb mijn ogen laten vallen op dit setje: http://link.marktplaats.nl/346069478
hengels is prionpowwer carp Spro en molen is hardliner pro van spro lcs 3500 2+1ball bearing system.
Of deze:http://link.marktplaats.nl/346311015
Hengel en molens zijn van Spro power Gatcher.
Is het een redelijke set waar ik nog wel plezier aan kan hebben en waar ik ook een mooie drill mee heb?
De rest zoek ik zelf nog bij elkaar piepers, rodpod schepnet weegschaal en onthaakmat en dergelijke
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
henky bruinsma
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-05-2010 12:07
Locatie: enschede

13-05-2010 12:35

ja hallo die setjes wat op marktplaats staan schiet niet echt op als je gaat karpervissen daarom worden ze ook verkocht ik zou persoonlijk het meeste inversteren in de hengels naar een hengelsportzaak gaan en me laten informeren wat het beste bij je past dat is voor iedereen verschillend ik heb het liefste lange stugge hengels en als je 2e hands wil er zit iemand in hengelo (ov) ck fishing die heeft 2ehands spul voor weinig

molens hoeft niet perse zo duur te zijn als je maar geen kunstof spoel op zit dat zuigt freerun of baitrun is een pre

lijn is ook belangerijk ook niet op bezuinigen daar ga je van balen

beetregistratie kan je al voor 7.50 euro kopen dus ga niet ouwehoeren met dure delcim of fox piepers dat slaat nergens op ik heb zelf ouwe knuckleheads 3 stuks 35 euro die kan ik zelfs onderwater nog gebruiken hengels en lijn zijn het allerbelangerijkste

mvg henky
Gudo Gieles
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-05-2010 11:35

15-05-2010 09:35

moi.

ik merk dat ik de behoefte heb even te reageren op jouw vraag.
Omdat je nog niet weet of karpervissen iets voor jou is, is het setje van x2 prima om mee te biginnen.
wel wil ik je aanraden om de rodpot direct te vervangen en een te kopen met dubbele stangen. De rodpot die bij het setje van X2 geleverd wordt is echte meuk en onstabiel.

Ik ken een beginnend karper visser die met het setje van X2 een 32 ponds kanaal schub heeft gevangen.
Dus vandaar dat ik even moest reageren.
X2 wordt vaak bestempeld als meuk maar laat je daar niet al te veel door leiden.
Ik heb bijvoorbeeld een weger van fox en een weger van X2 de weger van Fox koste destijds 100 eurie en die van x2 20 eurie en wat denk je .... slechts een verschil van 50 gram..
Wel verwacht ik van de Fox een langere levens duur, maar daar hebben we het nu niet over toch ?
want je wil kijken of het iets voor je is .. het karpervissen.
En als het virus echt om zich heen slaat kun je nog altijd duizenden euries uitgeven aan je vis materiaal, omdat je dan spullen wilt hebben die een lifetime meegaan.

En nog een tip. laat je niet misleiden door de DVD`s van korda/nash die je gratis krijgt bij de winkels. want dat is echt uitgegeven uit comercieel belang. Voor hun kost het niets want dat wordt allemaal betaald ddor de sponsors maar wij moeten flinke flappen trekken.

Kijk bij de aanschaf of het prettig aanvoelt iedereen ervaart het weer anders. heb je er geen vertrouwen in .. doe het dan niet..... want vertrouwen in je spullen dat is 90% van je vangst.
Plaats reactie