Cees van Veen

Plaats reactie
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

18-08-2008 18:31

Al meer dan 32 jaar karpervisser.
Als 10 jarige het virus te pakken gekregen in het park in Pernis waar het roggebrood met stroop je om de oren vloog en je de meest uiteenlopende vormen van wakkers zag in combinatie met het schuiflood systeem. Overigens gebruik ik dit systeem nog steeds (soms tot verwondering van omstanders welke zich afvragen waarom ik nog aan moet slaan tijdens een oploper). Met penvissen verslijt ik overigens de meeste tijd. Minimalistisch op pad en maar zoeken naar donkere wolken in het water, schuimbelletjes of bewegende rietstengels. Vissen achter sluisdeuren (voor kleine scheepvaart) in de stroming of tegen de stroomnaad aan met een pen en een blok kaas is 1 van de meer "spectaculere" vormen van penvissen welke ik uit oefen.
Noem me ouderwets of eigenwijs en ik geef je gelijk.
Of ik wel eens wat vang ? en hoe zwaar ? mwahhh ik mag niet klagen. Gewicht en aantallen zeggen mij niet zoveel en zijn in mijn ogen relatief. De uitdaging des te meer. Binnen 2 uurtjes met de pen wat karpers vangen terwijl er aan de rest van het water al 3 dagen niets gevangen wordt is b.v. zo'n uitdaging. Absoluut niet om iemand anders zijn ogen uit te steken maar meer ilustratief bedoelt.
Door te gaan waar andere niet gaan probeer ik mijn eigenwijsheid voeding te blijven geven. Soms zwaar frustrerend en soms zwaar bevredigend maar altijd uitdagend.
Hoge bomen geven lange planken
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2008 19:41

Welkom hier ! :D
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

19-08-2008 01:09

Graag welkom, Cees.

Mijn manier van vissen!!!

Helaas heb ik heftige loopbeperking.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Cees van Veen
Berichten: 19
Lid geworden op: 18-08-2008 16:55

20-08-2008 21:27

Jan en Marco,
Beide bedankt voor jullie welkom.

Jan,
Rolstoel ? of iets anders ?
Hoge bomen geven lange planken
Kaj de Jager

21-08-2008 18:23

Welkom Cees!

Goed dat je op de pen vis is gezond ;) en ook ik moet nog aanslaan bij een run dus je bent niet de enige ;).
Veel plezier op het board ;)
Plaats reactie