Gerard van Emmerik, aangenaam!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard van Emmerik
Berichten: 148
Lid geworden op: 31-03-2008 19:46
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

06-04-2008 20:46

Mijn naam is Gerard van Emmerik, 24 jaar en ben al vanaf mijn 8e jaar een fanatiek visser.
Ik ben zoals vele begonnen met een simpel telescoop hengeltje om te vissen op alles wat er maar wilde bijten.
Toen ik 11 jaar was ben ik bij visclub de meerval gaan vissen en ben daar 5 jaar lid geweest. Daar viste we met de vaste stok of feeder op witvis.
In die tijd is ook mijn interesse gekomen voor het karpervissen. Ik begon hier in Nieuw-Vennep met het bevissen van alle siervijvers en watertjes.
Met een drijvend korstje of pennetje heb ik daarom ook bijna elke karper hier wel gezien. :)
In die jaren heb ik een hoop ervaring opgedaan, maar na een tijdje heb je de plaatselijke slootjes wel gezien en wil je toch wat meer...
Van het geld van mijn krantenwijk heb ik toen wat ''profesionele'' karperspullen aangeschaft en ben begonnen met het afstandvissen. Dit was echter van korte duur want toen kwam ook mijn interesse in zeemeerminnen... In de weekenden jaagde ik nu dus meer in kroegen en discotheeken en mijn hengels lagen weg te rotten in de schuur. :oops:

Twee jaar geleden begonnen de viskriebels toch weer te komen en ben ik GELUKKIG weer verder gegaan met mijn hobby/passie.

Ik ben een hit and run visser. Vooral omdat de viskriebels op de raarste momenten opkomen, ben ik niet zo'n voorvoerder. (Wat ik dit jaar wel wil gaan doen.)
Ik wil dit jaar ook het penvissen weer gaan oppakken.

Mijn mooiste vangst tot nu toe is een meerval van bijna 1 meter 50, gevangen in Nederland. Deze vis ving ik vorrig jaar aan een boilie tijdens een nachtje vissen. (misschien hebben jullie hem wel in de Telegraaf zien staan?) Ik heb nog geen karper gevangen over de 30 pond maar daar wil ik dit jaar verandering in gaan brengen.

Afbeelding

Ik heb geen vaste stekken of wateren waar ik vis. Ik vis op meren, kanalen, poldersloten, enz. als er maar karper zit!

Ik volg nu al een tijdje de discussies hier op het board en heb er al een hoop van geleerd! En hoop natuurlijk dat ik er nog meer van ga leren.
Vanaf nu ga ik me er zo nu en dan ook maar is mee bemoeien. :p

Dit was het wel zo'n beetje, als er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel! ;)

Mooi weer en veel vis toegewenst!

Gerard.
Gebruikersavatar
goran cingel
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-03-2008 20:32
Locatie: norg

07-04-2008 07:39

Welkom hier op het forum

Ben zelf ook nieuw, trouwens een kanjer van een meerval en dat ook in nederland wat is de kans,


strakke lijnen toegewenst en je eerste 30er komt vanzelf


grtzzzz Goran
Carp Tackle Team Norg
Plaats reactie