Bij deze...

Plaats reactie
Elliott Dekker
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-02-2008 20:52
Locatie: Den Haag Nederland

12-02-2008 22:20

[b][/b]Ook ik zal me even netjes voorstellen. M'n naam is Elliott en ik vis zo'n 15 jaar op karper, daarvoor was ik een fanatiek witvisser en ging ik minstens 1 maal per jaar naar Denemarken om daar te vissen met vrienden.
Tot ik er een hengeltje bijlegde voor de karper en daar natuurlijk een run opkreeg. Die dril veranderde direct de vis waar ik voortaan op ging jagen, de karper dus. Ik vis in Nederland en Frankrijk het liefst op groot water of rivieren, maar natuurlijk vis ik ook weleens op een klein dressuur putje maar dat doe ik dan meestal om nieuwe rigs te testen. Als ik meerdere dagen ga vissen neem ik altijd m'n penhengel mee en maak ik een aantal voerplekjes in de buurt van m'n bivvy. Ik struin die dan stilletjes af en vaak vang ik op die plekjes nog mooi karpers ook. M'n favoriete rigs kunnen verschillen van zeer korte stiff rigs tot lange soepele onderlijnen met een lange hair. Maar (bijna) altijd met snowman of een wafter als haakaas, daar zweer ik bij.
Ik vis met verschillende soorten aas en als ik met boilies vis gebruikte ik die van Dynamite en dit seizoen ga ik die van Boiliefrost gebruiken. M'n lijnen zijn altijd van Ultima uit Engeland, de beste op de markt te verkrijgen. Ook gebruik ik graag m'n spodrod, werkt zeer goed en maar weinig vissers gebruiken het. Ik zoek graag iets wat anderen niet doen, dan geniet je nog meer van je vangsten. Probeer eens goed na te denken
over je eigen visserij, sommige aanpassingen zullen je dan meer vissen opleveren. Tot slot heb ik echt een ....hekel aan vissers die hun rotzooi doelbewust aan de waterkant laten liggen, spreek ze erop aan! Ik zie teveel dat de regels, zoals stek netjes achterlaten, met 2 hengels vissen, niet s'nachts vissen enz. niet worden nageleefd en ze het verpesten voor anderen. Dat moest ik toch nog even kwijt. Vangse!
Groetjes Elliott
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

17-02-2008 12:28

Hey Elliot, welkom hier!
Gebruikersavatar
Ro Lang
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-11-2006 23:59
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-02-2008 22:46

He Elliott,

klein karperwereldtje.

Alles okee met Ultima?

Vertrek volgende week voor vakantie met het meiske naar New York.
Daarna gaat voor mij t visjaar weer beginnen , kan niet wachten.

We keep in touch.

Groeten Ro





Afbeelding
Plaats reactie