Hallo Leiderdorp

Plaats reactie
Ted den Hollander
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-05-2004 15:11

03-05-2013 23:10

Zoals waarschijnlijk nog meer bezoekers lees ik regelmatig op dit forum, maar post nooit.

Sinds enkele maanden woonachtig in Leiderdorp en zou graag in contact komen met andere penvissers in Leiderdorp. Kan de vaste plekken in Leiderdorp op groter water zelf bedenken voor de langdurige statische visserij, maar ben nog steeds op zoek naar een leuk penvis water (woonwijk of polder) waar een redelijk bestand aan karper zit ( ben niet op zoek naar een PB, mijn weegschaal nog nooit gebruikt).Mijn rondjes gefietst en nog geen karpervissers tegen gekomen, mijn hoogte punt is een reiger met een karpertje van 15 cm... maar hier geen bovenmaatse karper meer aangetroffen.

Ben geen fanatieke visser, maar ga graag een paar avonden per maand op pad met de penhengel.Wie helpt mij op weg of wil ook graag op pad met de penhengel?
Ben geboren in 1970, maar leeftijd voor een vismaatje is mij om het even.

Ben erg geïnteresseerd in de leefwereld, voorplanting en bestanden van een water, misschien nog wel belangrijker dan het vangen van karper. Heb zelf een vijver in mijn tuin waar ik elk jaar wat karperbroed in uitzet om een paar jaar later uit te zetten in een grotere afgesloten vijver.

Hoop op reacties, op dit forum of via pb.

Gr
Ted
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-05-2013 17:46

Welkom hier :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-05-2013 18:14

Hallo meelezer. We hopen natuurlijk wel op jouw posts. In elk geval, welkom op CarpBoard en succes met je zoektocht. Er is een rubriek: vismaat gezocht, als dat iets voor je kan betekenen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
aad wijsman
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-11-2010 20:35

11-05-2013 12:11

Hallo mijn naam is aad wijsman 60 jaar oud wonende in zoeterwoude [rd]
doe al vele jaren pen vissen op karper
ben goed thuis in pen wateren in mijn omg
ben ook in bezit van een boot die helemaal is uit gerust voor het karper vissen
Als je wil mag je altijd contact op nemen maar ben op vakantie tot 22 mei .
Gr Aaad Wijsman 0653106740
Imail aadwijsman@hotmail.com
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-05-2013 12:15

Kijk es aan, ook meteen respons van een medekarperaar. Welkom hier en vis ze !
Ted den Hollander
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-05-2004 15:11

13-05-2013 18:02

Bedankt voor alle reacties.
Inmiddels een leuk vijvertje midden in een woonwijk gevonden met als resultaat enkele karpers en heel veel zeelt (lijkt erop dat de zeelt veel meer algemeen is dan 10 jaar geleden, leuke bijvangst). Gave karpers en nog geen andere karpervissers hier gezien, verbaasd mij een beetje in een makkelijk water in een woonwijk.
Even afwachten of de karper hier blijft hangen of dat ze voor de paai komen, ze waren nog vol.
De komende weken verdiepen in het via duikers aangrenzende water.

Aad, je krijgt reactie.
Mitchell Suvaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-05-2013 18:19

18-05-2013 18:25

Hallo Ted,

Zelf heb ik bijna overal wel karpers gevangen. Vroeger bij de molen in leiderdorp. In de dwarswatering (vannacht geblankt)
Ook kun je goed vissen op de buitenhofvijver. Zitten erg dikke vissen maar dressuur is erg hoog!

Waar heb jij de karpers in de woonwijk gevangen als ik vragen mag? En hoeveel pondjes?

Hoop op een reactie..

Gr Mitchell :lol:
Plaats reactie