Nieuwe gebruiker uit Amersfoort

Plaats reactie
Richard van Sluis
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-07-2010 11:29

07-05-2011 17:01

Mijn naam is Richard van Sluis, ben 28 jaar oud en sinds m'n 20ste aan het karpervissen, daarvoor was ik vooral bezig met roofvis. Naast het karpervissen ga ik nog regelmatig op jacht naar diverse andere soorten vis, met o.a. de winkle picker, spinhengel en feeder.

Woon sinds twee jaar in Amersfoort, daarvoor in woonde ik in Drenthe waar water in overvloed is en ik diverse karpers heb mogen landen. Mijn zwaarste vis tot nu toe is een rivierschub van 32 pond. Mijn voorkeur gaat uit naar het vissen op rivieren/ kanalen waar de slanke en sterke schubkarpers gevangen kunnen worden. Naast het statisch vissen trek ik er ook vaak op uit met een vlok of de pen.

Na druk geweest te zijn met de woning in Amersfoort werd het wel eens tijd om wat water in de omgeving op te zoeken. Het vorig najaar 3 nachten langs de Eem gezetten, met weinig goede resultaten. Maar naast dat is het toch een mooi water dat ik zeker verder wil ontdekken. Daarnaast heb je natuurlijk het Valleikanaal. Nadeel hiervan vind ik dat het zoals ik lees moeilijk is om een nachtvisvergunning te krijgen en ik het zonde vind om na een voersessie maar een avondje te kunnen zitten. Moet wel zeggen dat het druk is met vissers in en rond amersfoort. afgelopen weken af en toe met pen wat bruggen in amersfoort langsgeweest en een aantal keren bijna ruzie gehad met mensen die beweerde dat ik hun stek inpikte.

Laat ik jullie gelijk even een vraag toewerpen, langs de Eem loopt een lange dijk en op diverse plekken is de weg gescheiden van de eem door weilanden. Weet iemand iets over looprechten langs de Eem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-05-2011 17:04

Welkom hier :D
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dennis Tuithof
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-04-2011 15:05
Locatie: Amersfoort

09-05-2011 01:58

Welkom
Welk stuk van de eem bedoel je precies ?
Valleikanaal heeft zeer goede stukken, ik heb een goede voerstek die mij vorig jaar heel wat leuke schubs heeft opgeleverd de zwaarste was 29 pond en bijna tegen 1 meter lang :)
Zet je vis terug in het water en behoudt de sport voor later !!!
Richard van Sluis
Berichten: 2
Lid geworden op: 20-07-2010 11:29

09-05-2011 18:14

Dennis Tuithof schreef:Welkom
Welk stuk van de eem bedoel je precies ?
Valleikanaal heeft zeer goede stukken, ik heb een goede voerstek die mij vorig jaar heel wat leuke schubs heeft opgeleverd de zwaarste was 29 pond en bijna tegen 1 meter lang :)


De stukken langs de nieuwe maatsweg, slaagseweg en de eemdijk. bij de slaagseweg en eemdijk moet je echt het grasland in om bij het water te komen en bij de nieuwe maatsweg loopt een strook gras aan de andere kant van de sloot, is dat bijvoorbeeld vrij op op te gaan?

Valleikanaal hoor ik veel goede dingen over, vind het alleen lastig om een goede plek te vinden, veel plekken die mij goed lijken heb ik al eens vissers gezien en hoe weet ik nou bijvoorbeeld dat ik niet op jou voerstek ga zitten. In het noorden had je dat probleem amper :wink:
Gebruikersavatar
Dennis Tuithof
Berichten: 71
Lid geworden op: 27-04-2011 15:05
Locatie: Amersfoort

18-05-2011 16:30

gewoon een aantal keer langs het valleikanaal rijden als er iemand een vste voerplek heeft zie je ze vanzelf meerdere malen zitten :)

en het stuk van de eem wat jij bedoelt heb ik eigenlijk nooit gezeten maar ingangen naar havens etc iets verder naar het eemmeer zijn altijd leuke spots
of je kan natuurlijk op het eemmeer zelf proberen
Zet je vis terug in het water en behoudt de sport voor later !!!
Plaats reactie