Ik ben er ook!

Plaats reactie
Erik van Voren
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2010 19:48

16-08-2010 20:12

Hallo daar aan de andere kant van het internetdraadje...

Ik ben Erik, thans ruim dertiger, en woonachtig in het groene hart van ons land.
heb na een pauze van een jaar of 5 toch de karperstokken maar weer eens uit het vet gehaald.

hopen dat ik ze weer net zo fijn aan de haak krijg als vroeger.

grtz
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

17-08-2010 09:04

nou erik welkom hier en have fun here...

ennuh als ik jou was zou ik je stokken ook even ONTvetten anders haak je denk ik niet net zoals vroeger :p

maaruh succes!!
Oja joh!!!
Erik van Voren
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-08-2010 19:48

17-08-2010 13:23

thanx

maar ik dacht juist dat vette vis zo gezond was....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-08-2010 20:47

Dag Erik,

Karper Sashimi? Mmmm.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Arno Zegikniet

03-09-2010 10:02

Hoi Erik,

Verrassend jou hier te treffen met jou boodschap op dit forum!
En waarom? Hij lijkt wel heel erg veel op de mijne...

Ik heb door omstandigheden al 7 jaar geen hengel meer aangeraakt en ben in het Groene Hart gaan wonen en ook gaan vissen.
Heb pas 3x gezeten want ik ben ook pas weer begonnen (half augustus), alleen kom ik nog niet echt uit de verf. 3x zitten en 3x blanken :-( Beetje jammer, maar zo begint het succes zeggen ze hè..?
Wordt wel gek van de Brazem en Witten... :-)

Ik ben ook een (ruime) 30ger en voornamelijk van het penvissen op Karper, maar heb inmiddels de Rigs er ook bij gepakt. Daar ben ik alleen dus niet zo in thuis en nooit geweest ook. 1 Karper van 21 pond was het hoogst haalbare voor mij tot nu toe. Wel met een door een vriend gefabriceerde en door mij bedachte boilie en binnen 5 minuten :-) (dit verhaal heb ik niet gepubliceerd, de anderen wel)
Omdat ik nooit een echte vismaat heb gehad, heb ik maar weinig kunnen overleggen met iemand of ik iets fout doe of deed wat dat riggen betreft. Ik heb namelijk in 99,9% van mijn sessies zitten blanken. Dus dat er iets niet goed gaat weet ik wel zeker.

Nu is iedere beetje ervaren Karpervisser met rigs natuurlijk welkom te reageren!

Ik heb een schat aan info / ervaring over Karpervissen bij mij (ben al sinds klein kindje bezig, had mijn eerste werphengel en Karper al toen ik 5 jaar was en dat is inmiddels 35 jaar geleden) en waarschijnlijk kan ik dus anderen ook helpen. Dat heb ik ook trachten te doen met mijn publicaties (dit voor hen die denkt 'Is hij dat nou ook met dat artikel?' Ja dus, dat zou goed kunnen.)

Ik zoek Karpervissers uit de regio Rijnland (ergens tussen Amsterdam, Utrecht en Den Haag, speciaal regio's Alphen aan den Rijn, Gouda, Woerden) die mij kunnen helpen met afstand Karpervissen op de (voor mij) diepere Zuid Hollandse wateren vol met 'sla' (waterlelies) die zo helder zijn als kraanwater... Ik kom oorspronkelijk uit een andere provincie en ben dit soort wateren niet gewend. Laat staan dat ik hier de grote Karpers weet, anders dan de kanalen en Oude Rijn. Maar dat vind ik niet echt wateren waar je herstart nadat je 7 jaar geen hengel hebt vast gehouden?
Eerst maar eens wat stillere, intiemere wateren. Meertjes, plasjes, mooie vijvers wellicht? Maar dan wel zonder of met weinig 'sla'! Deze provincie is mooi groen maar op het water vind ik het knap vervelend als dat groen op 3 meter water staat en 5 tot 10 meter door loopt naar de vaargeul over de hele oever...

Wie helpt mij op weg in deze provincie van kraanwater met kroppen sla vol Snoek en Ruisvoorn?
(Niets negatiefs over Snoek, maar ik ben nou eenmaal een Karpervisser en oud wedstrijdvisser, die een enkele keer het strand aandoet. Roofvis is niet mijn ding)

Groeten van mij allemaal,

Arno.

NB:
Ik ben door beheer op de vingers getikt dat mijn achternaam niet acceptabel is.
Die heb ik dan ook moeten wijzigen en daarmee mijn gebruikersnaam. Je vind mij nu onder Arno Zuydam op dit forum of onder mijn mailadres(sen).
Plaats reactie