Even voorstellen... Met een mysterieuze naam.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-04-2010 00:30

Hoi!

Ik heb me zojuist ingeschreven aangezien ik hier toch wel vaak langs kom voor de nodige info en ik sowieso behoorlijk forumverslaafd ben :oops:
Mijn eerste fout -ontdek ik zojuist- heb ik al gemaakt want ik heb niet mijn echte naam gebruikt. Mocht er een mogelijkheid zijn om deze te wijzigen dan zou ik hier graag gebruik van maken.

Mijn naam is Stéphanie, ik ben 27 jaar en woon sinds een klein jaar in Zoetermeer. Ik ben begonnen met vissen toen ik ongeveer drie, vier jaar was en dat kwam mede door mijn vader en het feit dat wij altijd in de weekeinden en zomervakantie op de boot zaten. Mijn vader was van nature geen geduldig man maar toen hij mij leerde vissen had hij al het geduld van de wereld. Eerst uiteraard met het bekende bamboe hengeltje. Later met de ´wegwerp´hengel (wat uiteraard niet de juiste benaming was maar ik was nog erg jong er iedereen moest er altijd hartelijk om lachen). Oefenen in een groot weiland met een zwaar lood en een reddingsboei ergens ver weg in het gras waar ik in moest werpen of in ieder geval bij in de buurt moest komen.

Zo ongeveer rond mijn twaalfde ben ik begonnen met karpervissen. Werphengel met schuifdobber, piepers moest m'n vader niks van weten want dat zou niet gelijk staan aan 'echt' vissen. Tot een jaar geleden was ik het hier dan ook mee eens totdat ik mijn huidige vriend leerde kennen. Eind zomer vorig jaar ben ik toch maar overgestapt op het statisch vissen aangezien mijn vriend dat ook doet en het grote water nou meestal niet echt geschikt is voor de pen en de kleine boerenslootjes niet voor het statisch vissen.

Vorige week mijn eerste 'statische' karper gevangen en tsja, wat kan ik zeggen... Dit is toch ook wel erg vet!

Tot zover mijn bijdrage in het voorstelhoekje!

Groetjes,
Stéphanie
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

25-04-2010 12:35

welkom hier,
een vrouw die karpervissen doet zijn er maar weinig, maar erg leuk dat er ook van de vrouwelijke kant interesse is, veel succes dit seisoen
Groetjes ron
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-04-2010 12:51

Dank je :)

Schande ja, zo weinig vrouwelijke karpervissers. En wat ik zo jammer /ergerlijk vind, zijn de verbaasde blikken aan de waterkant. Keer op keer horen "oh, zit je er ook gezellig bij" of: "handig, dan kan je vriend met vier hengels vissen". Krijg toch altijd weer een beetje het gevoel dat ik me extra moet bewijzen aan de waterkant.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

25-04-2010 16:58

Ikzelf vind het niet meer zo vreemd, viskameraad van mij neemt ook altijd de vriendin mee en die heeft ook gewoon haar 2 hengels uitliggen. Inderdaad je hebt wel vaak van die rare blikken van andere mensen, maar ja ook een vrouw kan toch gewoon mee vissen.
Groetjes ron
Gebruikersavatar
Patricia Boer1
Berichten: 36
Lid geworden op: 07-07-2008 13:58
Locatie: Up North

25-05-2010 14:57

Welkom hier collega :wink:
"Dream yourself along another day, never miss an opportunity"
Plaats reactie