Ik zal mezelf ook even voorstellen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

08-05-2008 21:47

Hallo,

Ik ben Michael Kramer en ik ben 16 jaar. Ik vis zelf heel graag op karper. Hoe ik ben begonnen met vissen: Toen ik een jaar of 6 was en mn zwemdiploma heb gehaald kreeg ik van mn opa en oma mijn eerste hengel, gewoon een simpele vaste hengel gemaakt van bamboe. Heb ik toen een paar keer mee gevist, en mn 1ste mooie voorn gevangen in Frankrijk met die hengel die ik toen meegenomen had op vakantie. Daarna heb ik het vissen eigenlijk achterwege gelaten en deed ik het niet meer.

In 2002 heb ik het toch weer opgepakt nadat mijn pa weer was begonnen met vissen met een karperhengel. Ik viste toen nog met een klein telescoop werphengeltje, zo een goedkope die je voor 5 euro ofzo al kan kopen. Maar dat maakt niet uit dat het zo een goedkope was. Ik was er heel blij mee, alleen het werpen ging bij mij niet goed, zat heel erg dik draad op die werpmolen en daardoor wierp ik heel vaak in de knoop (kan ook aan mijn werpkunsten liggen :oops: ).

Nou toen besloot mn pa een vaste hengel voor me te kopen. (waarom gebruik je die bamboe hengel niet gewoon zou je zeggen? Nou die had zo lang in de berging gelegen dat die om een of andere manier is weg gaan rotten). Nou toen de 1ste keer met die vaste hengel van ultimate (die ik nog steeds heb en veel plezier af en toe mee kan beleven) bij mij voor gaan vissen, lag nog geen 10 minuten in of ik ving de 1ste blankvoorn alweer. Heb er toen 7 gevangen :D . Mijn pa besloot een andere karperhengel te kopen en ik mocht die van hem hebben.

En zo ben ik ook aan het karpervissen begonnen. Ik viste eerst nog met 1 hengel, maar mn pa ging met 2 hengels op karper zitten toen, en ik heb er later zelf ook een hengel bij gekocht. Dus sindsdien ben ik echt intensief op karper gaan vissen. Ik vis met beetverklikker en met de pen op karper. Mijn grootste karper tot nu toe is een mooie Schubkarper van 22 pond en 82 cm.

Ook vis ik nog steeds af en toe met de vaste hengel op blankvoorn en andere soorten witvis, en ook af en toe (vooral in de winter) op roofvis (baars, snoek, snoekbaars) en heel af en toe op forel en zalm.

Als jullie nog meer van me willen weten, vraag het gerust :wink: .

Met vriendelijke groet,

Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

11-05-2008 21:45

Welkom Michael! :D

Groet,

Bart
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

14-05-2008 15:50

Dank u wel Bart,

Ik hoop dat ik nog veel kan leren op het gebied van Karpervissen op dit forum, zodat ik mijn vangsten kan verbeteren :D

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Plaats reactie