CARPEVENTT 2009

Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

21-12-2009 18:06

vondt er geen kut aan zeer tegen gevallen .. ( zaterdag )

klein , weinig bedrijven , slechte lezing ( geluid )

aqua zaten teveel vissen in

en alles bijna net zo duur als altijd ..( uitzonderingen daargelaten )

ik ga zeker nooit meer .. zwolle daarin tegen is 10 x beter !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

21-12-2009 18:10

Beetje klein
Beetje veel KGB
Slecht eten
Weinig bezoekers

Hoog tijd voor een evaluatie met de standhouders. Volgend jaar zal echt anders moeten.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

21-12-2009 18:43

Ik heb juist goede verhalen gehoord, denk dat er ook wat mensen heen zijn gegaan met zwolle in het achterhoofd, lijkt me geen goede vergelijking
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

21-12-2009 21:24

zonde van me tijd.
Jan Peter Teerling

21-12-2009 22:27

dave troost schreef:Beetje klein
Beetje veel KGB
Slecht eten
Weinig bezoekers

Hoog tijd voor een evaluatie met de standhouders. Volgend jaar zal echt anders moeten.


Wat een drama organisatie daar in Assen, in drie dagen drie keer problemen gehad (!!) om onze spullen op de stand te krijgen. Na veel gezeik konden de deuren van de achterste hal open en hoefden we niet met tig dozen door de sneeuw te ploeteren om de hoofdingang te nemen. Onze auto's moesten er wel direct weer uit maar auto's van bevriende relaties konden gerust blijven staan. Er was niemand om ons onze standplaats en gehuurde spullen te tonen op de opbouwdag en er is in vier dagen niemand van de organisatie bij ons (en in iedergeval onze buren van Hengelsport Vught die ook problemen hadden) bij de stand geweest. Niet om over problemen te praten en niet om gewoon een praatje te maken en evt. feedback te krijgen.

Er wordt midden in een gesprek met de organisator (met ons zéér ontevreden standhouders) een telefoontje aangenomen door de heer Teuben en er wordt ons vervolgens de rug toegekeerd en hebben we daarna ook niet weer gesproken.

Gelukkig kregen we een toch nog een goedmakertje aangeboden, i.v.m de sneeuwstorm, in de vorm van een invitatie om in de constant ijzigkoude TThal te overnachten d.m.v een oproep in de hal i.p.v een persoonlijke invitatie aan de stand van de beurshouders. We moesten zelf maar voor slaaprommelderij zorgen en over iets te eten of te drinken voor de gestrande standhouders is geen woord gerept. Wat ons ook bevreemde is dat de organisatie in merk kleding gaat rondlopen van één van de beurshouders terwijl andere betalende standhouders andere merken boilies verkopen.

Na een dramatische vrijdag konden we gelukkig i.p.v een vettehap, bij een van de kramen van de heer Teuben voor 10,- een bordje nasi kopen die zo uit de verpakking van de Aldi op de bakplaat is gedonderd en er helaas iets te lang had opgelegen zodat deze een krokant zwarte onderlaag had ontwikkeld.
Voor iemand die een cateringsbedrijf runt een flut maaltijd en ik kan dan ook niemand aanraden om voor zijn feesten en partijen Teuben Catering in te huren om de catering te verzorgen! Of je moet van teleurstellingen houden en niet al te hoge verwachtingen van je cateraar hebben.

Dit zijn slechts enkele van onze bevindingen van CarpevenTT als beurshouder en als ik er nu aan terugdenk komt me de stoom bijna wéér uit de oren. Helaas dat ik hier mijn bevindingen moet plaatsen ik had graag een goed gesprek met de organisatie gehad maar deze had het té druk met andere dingen om een gesprek met ons aan te gaan. Als kers op de taart wordt deze ook nog geprezen voor de 'succesvolle' beurs op het podium!

Wij hebben er 2 maand van voorbereidingen, geld, tijd en veel energie in gestoken om er wat leuks van te maken. Jammer dat je dan als goedwillende standhouder de deksel op de neus krijgt en er een vieze nasmaak aan overhoud.

Kortom ze zullen met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed aanbod, stevige veranderingen en excuses moeten komen voordat wij daar ooit weer standruimte zullen huren!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-12-2009 00:21

Mick Paine heeft zijn kerst cadeautje al binnen.. :lol:

Gr.
©
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

22-12-2009 02:18

Heel jammer, Jan Peter, deze ervaringen.

Maar in 't algemeen bespeur ik toch een gematigde tevredenheid.

Het was de eerste keer, toch?
Het weer was dramatisch, en ik meen dat deze beurs toch wel
een 2e kans verdient.

Mss dat je na een goed gesprek weer aan de volgende deelneemt.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Jan Peter Teerling

22-12-2009 09:56

Inderdaad heel jammer Jan. Wij hebben het niet over het geringe aantal bezoekers wat is gekomen. Al was het weer perfect geweest en de bezoekersaantallen goed te noemen dan nog wil je niet zo behandeld worden als betalende beurshouder die óók een risico nemen met een 1e beurs. Nogmaals er is véél tijd, geld, en energie in gestoken door ons om er wat van te maken. Wij zijn, zelfs na het afgeven van een weeralarm door het KNMI, 4x heen en weer naar Assen gereden door een sneeuwstorm met 45km p.u over een witte snelweg. Het laatste waar je dan op zit te wachten is gezeik als je je producten, die in grote en zware dozen verpakt zitten, naar binnen wil brengen.
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

22-12-2009 10:57

:(
Moet dit nou?
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

22-12-2009 11:29

Jazeker moet dit!! Triest als het zo moet gaan zeg!! Bedreigd??? :o

@ JP weer wat geleerd (helaas dat dat nou bij je eerste beurs ervaring moest gebeuren). Daar niet meer staan lijkt mij. Volgende keer lekker naar Zwolle toe.

Als ik de berichten zo lees, kan dit wel eens de eerste en laatste Carpbeurs geweest zijn in Assen.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

22-12-2009 11:38

Ik had het graag ook anders gezien Bald. Ik had liever gezien dat zulke zaken tussen de standhouders en organisatie worden besproken, maar blijkbaar heeft in deze Jan Peter geen andere mogelijkheid gezien dan het via deze weg te doen.

Ik weet dat de organisatoren deze topic ook bekijken en ik denk, weet eigenlijk wel zeker dat ze alle aandachtspunten mee zullen nemen voor 2010.

Ondanks de negatieve reacties hoor ik ook vrij veel redelijk positieve reacties. En met rond de 2000 bezoekers en zulk slecht weer is de start wel bemoedigend te noemen.

Ps. Dries, bedreigen is wel een heel zwaar woord. Of dit waar is moet je wel van 2 kanten horen en niet achter 1 mening aanrennen aub.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

22-12-2009 11:45

Nou dries als jij vind dat dat moet Oke.
Maar vind het gewoon erg gemakkelijk om dat via deze weg en op deze manier te doen. Als het echt zo gegaan is is dat natuurlijk niet netjes maar moet dat dan hierzo publiekelijk worden uitgevochten? Liever tuusen organisatie en standhouders onderling.
Ik ben er geweest en was als bezoeker erg tevreden over. Over hoe het allemaal geregeld was en hoe het er allemaal eruit zag. Ook de stand van Peter bijv.
Zeker waren er dingen ter verbetering maar hopelijk is dat iets wat volgend jaar verbeterd word. Bijv het tijdstip van de beurs niet voor iedereen zo handig.
Hopelijk word komen de partijen bij elkaar zodat ik als bezoeker er nieuwe andere beurs bij heb om naar toe te gaan.

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

22-12-2009 12:23

Weet je wat het is, als een beurs top verloopt dan mag bijv. het forum overspoeld worden met positieve reacties. Is het andersom, dan liever niet :o Beetje vreemd, ook voor negatieve ervaringen moet ruimte zijn, juist om daar aandacht aan te besteden voor de beurs van volgend jaar. Dit is gewoon een kleine beurs geweest en als je al dat niet goed organiseerd, moet je toch achter je oren krabben of het wel verstandig is om het volgend jaar weet te organiseren. Sta zelf dan op de beurs in Leeuwarden ( bedrijven contactdagen leeuwarden). Een beurs die vele malen groter is (kleine 900 standhouders) en daar is het wel goed verzorgd.

@ Bertil Bedreigen of onder druk zetten, wat ik mij bijna niet kan voorstellen, maar mocht dat toch zo zijn, tsjah ..........................

2000 bezoekers is netjes met alle complicaties. Hoop dat de beurs er volgend jaar weer georganiseerd wordt. Locatie was goed, mooie hal, vind wel dat de promotie te wensen over laat en de datum niet erg goed overna is gedacht.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

22-12-2009 12:30

Hoi Dries,

Er is volgens mij nog nooit een beurs geweest waar iedereen tevreden over was :) . Zoek de topics over de verschillende beurzen maar eens op.

Natuurlijk mag er kritiek zijn.. alleen daardoor kunnen in dit geval de organisatoren de beurs zo optimaal mogelijk maken.
Het gaat meer om onenigheden tussen standhouders en organisatie.. zulke zaken kunnen beter onderling worden uitgepraat.

Bezoekers van de beurs moeten gewoon hun mening geven, positief of negatief.

Over het onder druk zetten of niet laat ik me niet uit. Ik hoop dat het niet waar is in iedergeval.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22-12-2009 13:26

Bertil Wielink schreef:Het gaat meer om onenigheden tussen standhouders en organisatie.. zulke zaken kunnen beter onderling worden uitgepraat.


Als ik de post van Jan Peter zo doorlees wou hij dat ook best wel, maar kreeg daar de kans niet voor of ze wilden er niets over horen begrijp ik eruit...

Jan Peter Teerling schreef:Er wordt midden in een gesprek met de organisator (met ons zéér ontevreden standhouders) een telefoontje aangenomen door de heer Teuben en er wordt ons vervolgens de rug toegekeerd en hebben we daarna ook niet weer gesproken.


Jan Peter Teerling schreef:Helaas dat ik hier mijn bevindingen moet plaatsen ik had graag een goed gesprek met de organisatie gehad maar deze had het té druk met andere dingen om een gesprek met ons aan te gaan.
Jan Peter Teerling

22-12-2009 13:43

Beste Michiel,

Jouw conclusie is de enige juiste. Ik begrijp dat het niet als 'netjes' wordt ervaren door hier mijn bevindingen te plaatsen ik zag echter geen andere manier om mijn ongenoegen te uiten.


Beste Bertil,

Ik zag idd. geen andere weg dan hier mijn negatieve ervaringen te plaatsen. Zo zijn er voor toekomstige standhouders ook geen verassingen. Ik ben meer dan kwaad, hoe er met ons is omgesprongen is meer dan waardeloos. Ik heb 2 maanden van voorbereidingen gehad en er véél ingestoken zo als je hebt kunnen lezen. Als je dan op eigen gelegenheid een gesprek probeerd aan te gaan over de verschillende zaken en er wordt je midden in een gesprek de rug toegekeerd en als oud vuil behandeld dan rest mij niks anders dan op een openbaar forum mijn ongenoegen te uiten. Zo als je hebt kunnen lezen heb ik in een éérste post nog geprobeerd positief te zijn over de beurs, na de dramatische zondag en wéér gezeik was ik fed up met het hele gebeuren.

Over de bedreigingen kan ik héél kort zijn, deze zelfde bedreigingen zijn ook geuit tegen Hengelsport Vught.
Deze standhouder wou alvast wat van zijn spullen opruimen omdat hij nog een 'klein' stukje terug naar Vught moest rijden en er een heftige sneeuwstorm woedde. Hun is geweigerd de deur te open om zijn auto naar binnen te laten en er is hun in niet misverstane bewoordingen vertelt waar het op stond.

Erg jammer allemaal, wij hebben echter alles uit de kast gehaald om een leuke stand neer te zetten en er een gezellige beurs van te maken. Zo als Dries al aangaf het is niet altijd rozegeur en maneschijn en helaas zag ik mijzelf genoodzaakt hier mijn negatieve ervaringen neer te zetten en misschien dringt het op deze manier door tot de organisatie. Heb tot op heden nog niks van de 'organisatie' vernomen en om eerlijk te zijn is het voor mij wel klaar. Wij gaan op naar Catch 2010 en gaan daar weer volgas proberen er een leuke beurs van te maken, voor de bezoekers, organisatie en uiteraard voor de standhouders. Een beurs wordt niet alleen gemaakt door de bezoekers en de organisatie, ook de standhouders hebben hier een (groot) aandeel in.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

22-12-2009 13:56

Tja,
zoals altijd zijn er naast positieve ervaringen ook negatieve. Deze zijn veel leuker om te lezen en er word zelfs op gereageerd door mensen die er niet eens geweest zijn.
Laat ik dan maar eens de positieve kant belichten.
Ik vond het (als standhouder) wel een goede en mooie beurs.
Altijd word er geklaagd dat er niets georganiseerd word, probeert men het eens, richten we ons ook gelijk weer op het negatieve.
Bekijk het eens van de positieve kant. De sfeer was goed, de aankleding was warm en gezellig, ze hadden hun nek uitgestoken om er iets moois van te maken, er was meer dan voldoende te eten en ook verschillende soorten eten, er was aan decoratie gedacht. En ik heb geen moeite gehad om met de organisatie enkele kritische puntjes te bespreken.
Ook savonds na de beurs was er voor de standhouders een live bandje geregeld (helaas niet mijn ding maar ze doen het toch maar) en kon er een borrel of fris gedronken worden op kosten van de organisatie. Ook hier was voldoende gelegenheid om andere standhouders te spreken of om je mening te ventileren met de organisatie.
Natuurlijk kunnen er zaken verbeterd worden. Om die reden heeft de organisatie ook alle standhouders nog een enquette formulier toegestuurd waarop wensen en klachten (nogmaals) kenbaar gemaakt kunnen worden.
Ik denk zelf (en vele standhouders/magazines met mij) dat hier een goede basis is neer gezet voor de toekomst. Als volgend jaar ook de grotere groothandels acte de presance geven en het weer iets meer mee zit dan heb je een uniek evenement. Met wedstrijden buiten voor de jeugd en binnen de mogelijkheid om je voortelichten/ iets nieuws aan te schaffen/ een koopje te scoren.

Met vriendelijke groet,

Edwin Wouters
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-12-2009 14:26

Het is goed dat er mensen zijn die iets dergelijks durven te organiseren, er zit natuurlijk altijd een risico aan vast. Met name de mindere punten worden dan vaak duidelijk eruit gelicht. Als ik zelf een wedstrijd organiseer vergeet ik door alle drukte ook wel eens een sponsor te bedanken, maar je hebt dan ook zoveel aan je hoofd. En zo zal het op de beurs ook geweest zijn.

Dan zat het weer natuurlijk nog tegen, dat is ook heel vervelend, maar dat is overmacht.

Ik heb ook wat mindere berichten gehoord, maar alle begin is moeilijk. Ik denk dat de organisatie genoeg leermomenten heeft opgedaan om de volgende keer nóg beter voor de dag te komen.

En mbt de standhouders: gewoon met zijn allen om de tafel, en duidelijke afspraken maken voor volgend jaar. Kom zeg, je gaat toch niet op een forum uithuilen? Samen werken aan verbetering, daar plukken beide partijen tzt de vruchten van. En wij ook natuurlijk.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-12-2009 18:40

voor een koopje te scoren ? alles was net zo duur onderhand ..

volgend jaar ? volgend jaar houd ik 50 euro benz. kosten in me zak + 9 euro entree geld !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
K. van den Herik

23-12-2009 08:13

ze hadden hun nek uitgestoken om er iets moois van te maken


Voor mijn beeldvorming, zodat ik er neit naast zit. De organisatie heeft een investering gedaan om te proberen een paar centen te verdienen. Toch? Daar is m.i. trouwens niets mis mee, maar het is wel een andere insteek.

Moest het geheel en alleen in het belang van de bezoekers zijn georganiseerd, ala VBK en KSN, sorry, mijn excuses.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

23-12-2009 08:59

K. van den Herik schreef:Voor mijn beeldvorming, zodat ik er neit naast zit. De organisatie heeft een investering gedaan om te proberen een paar centen te verdienen. Toch? Daar is m.i. trouwens niets mis mee, maar het is wel een andere insteek.


Ik weet niet hoe het met deze organisatie zit, maar ik zit ook in een organisatie (welliswaar compleet ander genre dan dit) en heb ook vaak mensen gehoord die dachten dat wij er geld aan verdienden. In ons geval is dat duidelijk niet zo, het geld dat overblijft wordt gebruikt om de volgende keer weer voor te kunnen financieren e.d.
Ik wil alleen even aangeven dat je er niet klakkeloos vanuit kunt gaan dat deze organisatie er geld aan over wil houden, nogmaals ik weet niet of het zo is of niet.
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Danny de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-10-2009 17:22

26-12-2009 22:08

NOOOOOOOOOOOIIIT MEEERR 3 uur rijden voor zoiets!!!!!
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

27-12-2009 11:26

blij dat ik niet geweest ebn als ik dit zo lees.
volgende keer misschien wat meer centraal in nederland doen.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

28-12-2009 09:44

Ik zat te twijfelen of ik er heen zou gaan. Iemand waar ik vaak mee mee reed ging er niet heen. Toen hadden we nog de optie om met de trein te gaan maar ja, dat was voor ons 2 uur en 50 minuten reizen en dan stonden we op het station van Assen, dus voor dat je dan binnen was ben je ook weer dik drie uur kwijt.

En omdat dit de eerste keer was, zijn we maar niet gegaan. Maar nu achteraf dus ZEKER geen spijt van al hoor ik dat zo. Lekker veel geld bespaard, voor de kosten zoals trein,eten,toegang enz enz.

Misschien dat ze dit jaar een beetje geleerd hebben van de fouten, dat het volgend jaar stukken beter is. Ben benieuwd, misschien dan toch dat er ik volgend jaar wel heen ga.

Gegroet
De vangsten maken de visser nog niet!