advies gevraagd bij keuze nieuwe boot. kalibri of raptor

Plaats reactie
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

07-05-2015 23:34

Dag allen,

Na lang na te denken heb ik toch besloten een boot aan te gaan schaffen.
Ik wil deze boot voor 2 doeleinden gebruiken namelijk voor in frankrijk op mijn stekken te komen maar ook om mijn lijnen mee uit te varen en te drillen vanuit de boot.
Nu is mijn oog gevallen eigenlijk op 2 verschillende boten.
Graag wil ik jullie mening over deze 2 boten.

de Raptor 2.30 X wide air (€695) (l=230 b=165 en binnen breedte 85) deze zijn vrij nieuw dus zullen nog weinig ervaringen over zijn. Deze boot heeft 5 jaar garantie.
Maar heeft iemand deze boot al wel is kunnen bezichtigen?
Wat ik begreep heeft de raptor een veel ruimere binnenruimte dan de meeste boten wat mij ook erg aanspreekt.
Vind het zeer mooie boten echter kom ik nu op de volgende boot die toch 200 euro goedkoper is.

Het gaat dan om de de kalibri KM-280( € 509) (Lengte: 280cm ,Breedte: 148cm)
deze vond ik ook zeer aantrekkelijk voornamelijk vanwege de prijs scheelt toch weer 200 euro.
echter las ik wel dat hier het doek wat dunner van is dan van de vortex boten die even dik zijn als de raptor boten.

Wat zijn de ervaringen van de kalibri 280?
Zijn deze ruim genoeg om 1/2 personen met benodigd materiaal mee te nemen?
Ook betreft het materiaal wat hiervoor gebruikt is is dit stevig en hufterproof?
Ik ben nog in het bezit van een intex 1 persoonsbootje welke ik achter de boot kan hangen zodat ik nog wat extra spullen mee zou kunnen nemen mocht dit nodig zijn.

De elektro motor die ik bij 1 van deze 2 boten wil aanschaffen is de Rhino R-VX 54 Fluistermotor.
Hier had ik ook wel goede berichten over gehoord, iemand ervaring met deze motoren?
Kan iemand mij wat advies geven over bijbehorende accu's en laders?

alvast bedankt voor de reacties!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

08-05-2015 08:37

Ik zou zeker voor de raptor gaan, gewoon betere kwaliteit.
Samen met vortex de enige die 5 jaar garantie geven op het doek en naden.
Volgens mij is het zelfs net zo dik doek als een vortex. Ook wat jij zegt dat de binnenruimte groot is en de boot veel breder dan andere merken zal mij doen besluiten voor de raptor te kiezen.

De Rhino vx54 had een maatje van mij en die was er tevreden over. Hij had hem 3 jaar gebruikt en nooit problemen mee, en de motor heeft genoeg power voor zelfs grotere boten.
Plaats reactie