advies rubberboot met electromotor

Plaats reactie
bjorn schoofs
Berichten: 1
Lid geworden op: 12-08-2014 09:28

12-08-2014 09:46

Hallo, kan iemand mij advies geven over een rubberboot met electromotor? Waar ik op moet letten? Of mischien jullie eigen ervaringen? Ik zoek wel een goede prijs/kwaliteit verhouding! Wil hem gaan gebruiken voor op de maas, voor naar de stekken te varen en de lijnen uit te varen! Hoop dat iemand mij verder kan helpen :lol:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

12-08-2014 11:23

Het hangt er vanaf vis je korte of lange sessies?
Op de maas zou ik als je afstanden moet varen met spullen in de boot toch ook een benzine motor erbij halen.
Een volle boot met electromotor en stroming / scheepvaart lijkt mij niet veilig, je hebt dan een beetje power nodig!
Qua lengte zal ik dan ook rond de 3 meter kiezen, en het liefst een met vaste bodem.
Qua merken is vortex natuurlijk super, maar ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk.
Voor veel minder geld zijn er ook mooie bootjes aan te schaffen, of zoek een 2de hands setje.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-08-2014 11:51

Wat heb je nodig op de rivier (maas):
Lange sessies:
* boot >3 meter
* harde bodem
* evt steekstokken
* roeispanen
* benzinemotor
Is zoals Bojan het zegt: is veiliger dan electromotor. Stroming vergt extra power van je motor. En de electromotor als reserve/extra motor is mooi meegenomen.
Ik denk wel minimaal 40 lbs kracht of zo heet dat? Sterker nog, eerder 50 lbs.

En dan geldt voor electromotoren nog: de accu is cruciaal. Hier zijn enkele topics over te vinden hier. Gebruik de zoekfunctie.

In het najaar zijn de motoren vaak goedkoper. Zowel electrisch als benzine. De boten ook trouwens.
De mijne doe ik ook nog in de verkoop, boot 3,20 meter, enkele plakkers, zonder peddels of motor.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-08-2014 11:12

en daar kwam die weer even langs, blijft actueel:
viewtopic.php?f=60&t=27330

Dat is dus de topic over electromotoren en accu's.
Plaats reactie