welke voerboot icm welke fishfinder

Plaats reactie
Wouter Ceelen
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-05-2011 23:35

09-02-2014 22:32

Hallo,

Ik wil binnenkort een voerboot aanschaffen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke maar ik hoor goede verhalen over de navigator maverick. Wat zijn jullie ervaringen met deze boot? Of zijn er betere boten voor deze prijs te krijgen?

Daarnaast wil ik er een fishfinder bij. Hierbij vroeg ik me af wat het verschil is tussen opbouwen en inbouwen. Zit er bijvoorbeeld verschil in de prijs of zitten er bepaalde voordelen tussen op/inbouwen? En welke fishfinder is aan te raden?


Alvast bedankt
Ruud Bannink
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-02-2014 16:32

27-02-2014 16:18

[quote="Wouter Ceelen"]Hallo,

Ik wil binnenkort een voerboot aanschaffen. Ik ben er nog niet helemaal uit welke maar ik hoor goede verhalen over de navigator maverick. Wat zijn jullie ervaringen met deze boot? Of zijn er betere boten voor deze prijs te krijgen?

Daarnaast wil ik er een fishfinder bij. Hierbij vroeg ik me af wat het verschil is tussen opbouwen en inbouwen. Zit er bijvoorbeeld verschil in de prijs of zitten er bepaalde voordelen tussen op/inbouwen? En welke fishfinder is aan te raden?


Alvast bedankt[/quote

Er is zoveel te koop, laat je vooral niet beïnvloeden door persoonlijke/emotionele ervaringen en mensen die zelf ergens mee varen of iets gebruiken wat goed bevalt maar waar ze 3 keer per jaar mee vissen op de buurtsloot.
Laat je adviseren door een persoon met kennis en met voorkeur door iemand uit de modelbouw, fijnmechanica en/of electronica
Dan van der Voorn
Berichten: 89
Lid geworden op: 19-11-2010 17:12

24-03-2014 23:00

Ik heb zelf de maverick van global fishing en kan niet anders zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
De boot is is stil vaart redelijk snel en heeft een goed bereik.
De Boot is laag en antenne is klein waardoor je gemakkelijk onder bv takken door kan varen.
Vaartijd is naar mijn idee ook prima.
Ik zelf heb de humminbird rf15 fishfinder, pas terug gemoeten naar de bouwer vanwege een productie foutje waardoor ik water in mijn boot kreeg. Ze waren een rubbertje vergeten achter mijn verlichting te plaatsen waardoor er water naar binnen sijpelde.
Echter probleemloos opgelost zonder kosten.
Wel begreep ik dat global fishing is overgestapt betreft fishfinders.
naar de Eagle (lowrange) fishfinders, naar wat ik begreep stoorde de RF15 teveel.
Moet inderdaad wel zeggen dat ik soms storing heb op mijn diepte meter.
Foutieve waardes als 30 meter op een water waar het max 1.50 diep is.
Echter is dit vaak op te lossen door de fishfinder even uit en aan te zetten.
Meestal heb ik dit als ik in een drukke woon wijk aan het vissen ben of op het grote wijd waar soms het bereik weg lijkt te vallen(mogelijk te wijden aan de batterijen die niet voldoende spanning meer hebben).
Al met al denk ik dat je met deze voerboot een prima aanschaf doet, waarbij je een goede service krijgt en de prijs/kwaliteit verhouding naar mijn idee prima is.
In de voerboot zitten alleen maar kwaliteits onderdelen van de bekende merken zoals graupner.

Succes met je aankoop!
Plaats reactie