jabo2 ulp gevraagd

Plaats reactie
jasper deconynck
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-12-2012 16:23

10-12-2012 17:46

Geachte

ik heb nu een jabo 2 als voerboot met fishinder. Heb deze voor mijn zoon gekocht met mentale beperking (down syndroom). Jan kom langs de waterkant tot rust en voelt zich daar goed. Groot was dan ook zijn vreugde toen ik met een voerboot afkwam voor zijn verjaardag.Nu heb ik deze gisteren getest en heb een aantal vragen over de dieptemeter en de 'viszoekfunctie'
Alles gebeurt via de remote controle bak (heb maar die afstandsbediening) maar heb problemen met de dieptemeter en de viszoekfunctie. Enkel de watertemperatuur kan ik aflezen. Hoe ik de rest moet instellen of afstellen weet ik niet. Heb hem in water hier gelaten en hij werkt perfect de boot en kipfunctie maar met deze twee functies ging het niet. De bodemcontouren veranderden niet. Mss sensitivity zeer laag instellen (is ondiep water - 1,5 meter) ?

Mss kan iemand me hiermee helpen die ook deze boot heeft. Heb al iemand horen spreken over het instellen van een ID nog voor de boot aanstaat. Dit zou moeten overeenkomen met die van de boot anders gaat boot de instructies deels niet herkennen.

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen?

Jullie zouden me er een groot plezier meedoen.

Graag geen onzinnige opmerkingen over de al dan niet goeie werking van deze boot. Zou ook liever moest ik het geld hebben een skarp of anatec of andere aanschaffen voor Jan maar ik geef het dan veel liever aan zijn schoolopleiding en aangepaste medicatie. Hou hier aub rekening mee.

ALvast bedankt

Mvg Jasper en Jan
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-12-2012 17:14

Jasper ik ben niet bekend met deze boot maar heb wel enig ervaring met dieptemeters.

Als de grayline (bodemprofiel) alleen een rechte lijn aangeeft kan het zijn dat de bodem geen verloop kent.
Door de sensivity lager te zetten ga je nog minder profiel zien, je moet dus hoger!
Maar verwacht geen gedetailleerd beeld zoals een Eagle oid zou geven.

Maar waarschijnlijk zullen er mensen zijn die dit apparaat beter kennen dan ik.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-12-2012 08:11

Jacco,

Het zou verboden moeten worden om deze dingen te verkopen. Jan heeft al meer beeld dan menig ander. :(

Visvinder bestaat btw niet. Er zwemt iets tussen boot en bodem, ze kunnen je smiley laten zien. Het is jou interpretatie van het geheel.

Op 1,5 meter zie je zeker niets, heeft te maken met het aantal graden van de tranceducer en lawaai van de boot.

http://www.abc-sportvissen.be/paginas%2 ... vinder.htm
It's okay 2 pay
jasper deconynck
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-12-2012 16:23

14-12-2012 13:08

Beste Klaas

ja dat van die fishfinder had ik verkeerd en is ook niet van belang voor onze visserij.

Had gewoon gaag diepte gezien en bodemverloop. Zal nog eens moeten gaan testen op diepter water mss.

Van belang is ook de sensitiviteit die moet ingesteld worden en niet zo eenvoudig is.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Mvg jasper
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

14-12-2012 18:38

he klaas
mooie site over die fish finder
bedankt
groet jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Plaats reactie