wat voor boot moet ik zoeken

Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-02-2012 08:20

Maar voor die centen heb je wel een trailer ZONDER eigen kenteken, dus een totaal gewicht van minder dan 750 kg.
Als je bootje erop ligt, met BBM, accu's, brandstof en de hele klere zooi, dan kom je eerder op het dubbele ! Ligt uiteraard ook aan de boot die je koopt (of inmiddels gekocht hebt).
Als je dus zwaarder beladen ben dan mag volgens kenteken, ben je tot 10% afwijking geloof ik "aleen in overtreding" dus een prent. Maar ben je zwaarder dan die 10%, dan zou je echt zwaar de sjaak kunnen zijn ! Boete word bepaald, maar ALS er een ongeluk is oid, keert de verzekering NIET uit....
Reken dus gewoon op het dubbele voor een knappe trailer...
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

25-02-2012 11:15

Als je meteen flinke boot legaal wilt rondrijden komt er idd heel wat bij kijken , je trailer moet eigen kenteken hebben maar ook goed onderhouden en goed geremt zijn ... ook moet je er waarschijnlijk een flinke wagen voor hangen om hem te mogen trekken. Al met al een behoorlijk dure aangelegeheid !

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een redelijke trailer heb gekocht , enkelas goed geveerd en met kantelmechanisme, maar zonder eigen kenteken en zonder rem ... hoogstwaarschijnlijk wel redelijk in overtreding maar rij hem dan ook maar 2x per jaar een keer in en een keer uit het water.

Tis een beetje het risco wat je durft te nemen denk , alhoewel dat natuurlijk niet altijd slim is ... maar wel een stuk goedkoper :x

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-02-2012 17:19

Het hele plaatje moet idd kloppen.
Boot met trailer, alle gewichten, auto met evt rijbewijs BE etc.

Persoonlijk weet je niet welk risico je neemt ?! Ik ga altijd uit van het ergste, dus dat je plots moet remmen, je boot van de trailer afdondert en er 5 van die lelijke grote Mercedessen boven op klappen :lol:
Als ik ga nachtvissen buiten het seizoen, neem ik risico voor een boete van een paar tientjes, dat is te overzien...... Met met zoiets KAN het gevolg niet te overzien zijn.

Ik ben dus voorstander van een goede zware boottrailer, die je daarna ook niet meer verkoopt. Kun je best aanpassen aan een evt andere boot.
Vind je dat te duur ?, huur dan voor 2x per jaar een trailer, ben je ong 100-150 per jaar kwijt. Staat dat ding ook niet de hele zomer in de weg, en heb je altijd een goed onderhouden trailer. Moet je alleen wel de boot er in de stalling vanaf zien te krijgen en op een bootbok krijgen. Is overigens wel allemaal te doen, maar niets gaat vanzelf.
CarpeR Diem