Voerboot Ultimate Baitcruiser + RF15 Hoe en wattes

Plaats reactie
jeroen baas
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-08-2010 21:43

05-09-2010 15:27

Hallo,

Dit is het eerste seizoen karper vissen dat ik met een voerboot aan de gang ben.

Nadat ik hem nu al een aantal keer gebuikt heb zie ik nog wel wat vraagtekens???

Bijvoorbeeld:
1. Verjaag je juist niet de vis op je voerstek als je met een voerboot aan komt zetten voor een nieuw bak voer? Met SPODS bijvoorbeeld trek je juist de aandacht door een plons maar een voerboot maakt onderwater een erg onnatuurlijk geluid lijkt mij.

2. In hoever is zo’n boot geschikt om te gebruiken op stromend water of rivieren met scheepvaart? Ik ben bang dat mijn bootje meegezogen wordt door zo’n grote vrachtboot.

3 Ik heb ook een RF15 Fishvinder erop zitten maar wat is nu eigenlijk wat je zie op het scherm? ik neem aan wat hij als eerste aan de rechterkant laat zien is waar hij op dat moment overheen vaart toch? soms vind ik moeilijk om te bepalen waar ik nu mijn harde ondergrond of wiervrije plek moet vinden de bodem is meestal overal gelijk qua ondergrond.
Iemand tips hoe je dit het beste kan bepalen en afstellen? Ik heb mijn RF15 nu zo ingesteld dat een grijze lichte bodem een harde bodem ziet maar ik zie meestal een donkere bovenlaag en daar onder licht grijs betekent dat nu dat er op een harde bodem een laag modder, wier of bladeren ligt?

Grt,

Jeroen
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

21-09-2010 18:08

dat klopt hoe donkerder en hoger ghet zwarte hoe meer wier of bagger er ligt
Plaats reactie