Bootvissen op een franse rivier

Plaats reactie
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-08-2010 21:36

Erg leuk filmpje jacco! Op die manier haal je het uiterste uit je boot, hbe je ook geankerd of alleen aan de steekstokken gelegen?

mvg martijn
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

23-08-2010 22:12

Hey Martijn, voor alle situaties hadden we spullen mee aangezien niet duidelijk was wat we voor bodem zouden hebben.
De planning was eigenlijk om 3 sluisstukken te gaan bekijken om daar de mogelijkheden te bekijken voor het vissen [vissen zou bijzaak zijn dit weekeind maar werd hoofdzaak uiteindelijk.]
Hoe doe je dat makkelijker dan met een boot de rivier af te varen.
Sluisje door en verder met het volgende stuk..... Ja bijna dan..
Net dat laatste ging niet door wegens onderhoud aan de sluizen net die week :-?
Helaas liggen de trailerhellingen niet opgestapelt daar en bleek een veilige parkeerplaats ook niet echt voorhanden.
Dit sluisstuk was eigenlijk als laatste gekozen om te bekijken aangezien hier wel mogelijkheden waren voor de auto.

Aangezien er veel regen was gevallen de voorgaande dagen stond er een stevige stroming waardoor de stekkeuze aardig beperkt werd.
Deze plek was een grind hoek waar de draaipunten van de steekstokken na aardig wat gerommel toch stevig genoeg bleken te staan.
Ankeren is niet mijn favourite manier maar als het moet...
Veel rivier bodems zijn redelijk hard maar vaak kan je wel een plek vinden waar je toch je stokken de grond in krijgt.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-08-2010 22:14

Anderen is ook niet mijn ding, maar ik vis (nog) niet op een rivier met de boot, op beperkte dieptes gaat er niks boven stel goede stokken. Mar ik weet dat sommige zweren bij ankeren en dat dat op wat dieper water ook niet anders kan. Was er ook beroepsscheepvaart daar?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

23-08-2010 22:39

Sluizen waren dicht, dus ook geen vaart op dat moment.

Meestal valt het wel mee met golven van scheepvaart en kan je best je stokken gebruiken, maar zorg voor een flexibele montage welke enigzins de deining kan opvangen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-08-2010 22:11

Gaaf hoor ik vis in nederland ook vaak vanuit de boot maar op de rivier altijd vanaf de kant omdat ik tegen twee factoren opzie namelijk het geweld dat sommige duwbakken veroorzaken en aangezien ik zomers naar frankrijk ga de temperatuur op de boot. Gr.Dennis
Let op slagboom !
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-08-2010 22:16

het mooieste stukje was dat ik die boom voorbij zag drijven.
Ook vondt ik het een pracht van een bak (spiegel)
mvg sander
Plaats reactie