Welke accu en lader moet ik nou????

Plaats reactie
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

26-05-2008 10:33

Hallo,

Ik ben in bezit van een 36LBS MotorGuide elektromotor. Nu moet ik een accu + accu lader daarvoor hebben alleen ik zal niet wat hoe of wat. Ik heb wat gehoord of 'natte'en 'droge' accu's?

Wie kan mijn meer vertellen over wat ik moet hebben en waar ik dat het beste kan kopen? Ook qua lader?

Ik zit zelf in de autohandel en kan redelijk scherp aan auto accu's komen MAAR is dat goed of niet?

Wie kan mij op weg helpen?

Ik hoor heel graag.

Rens
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

26-05-2008 15:44

Je moet een deep-cycle/semi-tractieaccu hebben.
Deze accu's gaan zo'n 400 ontladingen mee en mogen voor 80% ontladen worden.
Een auto accu is ongeschikt. Deze mag maar tot 30% ontladen.
Een 105 Amp is meer dan genoeg.

Een acculader moet je niet op bezuinigen !
Koop een wat duurdere en niet een van een paar tientjes.

Succes, René.
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

26-05-2008 17:40

Beste Rene,

Dank voor je reactie! Ik hoor idd dat de lader heel belangrijk is. Maar waar moet ik op letten? Ik ben echt 100% leek op dat gebied. En waar adviseer je om voor een lader te gaan kijken?

Alle info is welkom van iedereen!!

Rens
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

26-05-2008 18:49

Beste Renz,

De CTEK Multi XS 7000 acculader is een prima lader.
Deze kosten rond de € 140,-

Tik maar eens in Google in dan vindt je wel een adres waar je ze kan kopen...

Succes, René.
Nick Worst
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-06-2008 12:43

02-06-2008 12:57

HAllo,

Ik had even een vraag en misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb een rubberbootje en gister een minn kota 30 elektro motor gekocht.
Ik heb het motorje 2e hands gekocght want eet niet of het mij gaat bevallen.

u heb ik vandaag een acculadertje gekocht bij de lidl )ook omdat ik niet weet of het mij bevalt en een duurdere accu lader kan ik altijd nog kopen.

Nu moet ik natuurlijk een accu voor het motortje, nu is mijn vraag even kan ik wel zolang op een auto accu varen of is dat slecht voor het motorje?
Al gaat de auto accu maar een keer of 10 mee, dat maakt me niet zoveel uit.
Tevens zal ik op zijn hoogst een uurtje of 3 varen en dan weer op de lader.

Ik wil dus eerst even niet teveel uitgeven omdat het zonde is als ik straks er niets mee doe.

Alvast bedankt voor de reactie!


Groeten NIck
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

02-06-2008 14:09

Beste Nick,

Ik moet zeggen ik heb er ook niet heel veel verstand van maar ben de laaste tijd wel voor wijzer geworden..

Een auto accu kan prima voor je motor alleen zal niet lang meegaan. Ik heb een semi-tracie accu gekocht en een goede oplader. Ben je wel hoop geld kwijt maar heb je wel wat. Een semi-tractie accu is daar ook voor gemaakt en een auto accu is voor eenmalig een kracht af te geven(bij het starten) en daarna word die door de dynamo 'opgeladen' .

Hoelang een auto accu meegaat weet ik niet. 3 uur varen is volgens mij best redelijk veel hoor..

Rens
Nick Worst
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-06-2008 12:43

02-06-2008 14:16

He REnz,

Bedankt voor je bericht.
Misschien vaar ik ook wel veel korter hoor heb geen idee, we hebben een sloot achter het water waar door kan varen naar een plas, misschien vren we maar max 1 uur ik moet alles nog proberen.

Ik werk net zoals jij ook bij een autobedrijf en auto accu zijn dus niet zo duur, vandaar dat ik die wil proberen eerst.

Als ik die auto accu niet helemaal leeg vaar kan ikhem makkelijk weer opladen toch?
Renz Koenen
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-03-2007 10:01

02-06-2008 15:55

Beste NicK,

Ik weet niet zeker of jou auto accu te laden is met zo'n lader als jij hebt..Ik heb via mijn werk voor inkoop een semitractie gekocht bij de Brezan (kopen wij alle onderdelen) + een lader voor inkoop daar. Je moet gewoon proberen en dan zie je het wel toch..Peddels mee als die stil komt te vallen:p

gr. rens
Nick Worst
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-06-2008 12:43

02-06-2008 17:03

haha inderdaad! die neem ik zeker mee.

Oeh dat weet ik ook niet, denk het eigenlijk wel want het is een motoraccu lader. Op het werk gebruiken wij voor motoraccu´s en auto accu´s ook weleens dezelfde lader.

Brezan kan ik wel even vragen ja, wij werken meestal met Cartal, dus zal ook even vragen of die het hebben.
Plaats reactie