Slapen aan boord

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

23-03-2008 22:47

Hallo,

sinds een jaar ben ik de trotse eigenaar van een leuk polyster bootje (4.20m) met canvas huif. Vorige jaar heb ik alleen wat avondjes gevist met goed resultaat.

Dit seizoen wil ik het wat serieuzer gaan aanpakken, en wil wat nachten uit de boot gaan vissen.
Tussen de voor- en middenbank maak ik 2 multiplex platen zodat ik hier kan slapen.
Nu ben ik op zoek naar een matras, mat of iets dergelijks wat ik in de boot kan leggen.

Het liefst iets comfortabels & waterbestendig, lichtgewicht en opvouw- of oprolbaar.

Wat raden jullie mij aan, hieronder wat ervaringen die niet kunnen of niet bevallen zijn;

-Stretcher (past er niet in)
-oplaasbaar matje (Nomad, wat een ramp!)
-luchtbed (het blijft behelpen)

Wat ik in gedachten had was een DUO-mat van 6 cm dik, te koop bij de Wit in Schijndel. Zou dit wat zijn?


**Mod Edit:**

Aub geen foto's toevoegen die breder zijn dan 640 pixels, dit heeft invloed op de layout van de topic. Jouw foto is bij deze dus verwijderd en mag er weer op als het verkleind wordt naar 640 pixels (of kleiner).
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

27-03-2008 11:36

Martijn,

Ik ben zelf in bezit van een (familie) kajuitboot en heb zelf extra dikke schuimkussens laten maken, dit omdat ik de standaard breedte in de boot veel te smal vind.
Schuim kan je laten maken in een stoffenwinkel en is iedere gewenste afmeting te verkrijgen, hoe dikker het schuim hoe lekkerder je slaapt, het is alleen niet meer op te rollen. Zelf heb ik 4 kleine stukken laten van 50 x 90 cm maken en deze gestoffeerd met Tenson stof (gekocht op de markt) welke waterdicht is en makkelijk is schoon te houden. Als ik nu een nacht ga vissen plaats ik 2 losse multiplex platen tussen de 2 standaard slaapplaatsen en leg hier de kussens op.
De losse kussens en de multiplex heb ik voorzien van klitteband waardoor ze tijdens het slapen niet meer schuiven.
De afmetingen heb ik aangepast aan de opbergruimte in de boot zodat ik de kussens en de multiplex weer op kan bergen (zo hebben vrouw en kinderen er geen last van :wink: )

Groeten,
Martin
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

01-04-2008 14:08

denk dat dat de beste oplossing is, heb ook matras in mijn kajuit gelegd vorig vjaar, maar je hebt altijd last van condens, dus de matras was behoorlijk zwaar toen ik hem eruit haalde
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

06-04-2008 20:32

Ben laatst in een outdoor winkel geweest en heb toch maar een luchtbed gekocht.
Ik heb een coleman luchtbed met ingebouwde kamers gekocht voor € 22,50.
Even proefliggen en ik was verkocht, ook handig mee te nemen.
Mocht dit niet werken dan ga ik ook zelf schuimrubberen kussens knutselen!
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-07-2008 10:11

stelletje mietjes :-) :roll:

Ik slaap gewoon op de houten platen zoals door martijn gescheven....
Comfortabel genoeg voor die paar minuten slapen, ben continue aan het drillen.. 8) :lol:

Ai Ai Captain!

Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

14-07-2008 01:09

Ja ! Zo is dat !
Slapen doen we thuis he mannen.....
Niks slapen ...buffels moeten er geklatst worden...
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

14-07-2008 17:51

Doe mij maar slapen en buffels pakken!
Plaats reactie