Ervaring "Seago"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

06-01-2008 17:08

Dag mensen,
Ik ben opzoek naar een rubberboot nu kwam ik rubberboten tegen van "Seago", deze worden 2e hands voor zeer aantrekkelijke prijzen aangeboden.

Nu weet wel dat een vortex of een zodiac gewoon beter zal zijn, maar de prijs van vortex of een zodiac is ook wel wat hoger.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende boot:
Seago 230.
Omschrijving:
De Seago 230 rubberboot heeft een houten latten vloer en is enigzins aangepast ten opzichte van het voorgaande model. De boten zijn gemaakt van 100 Decitex PVC met een stootrand van rubber. Ook hebben ze de hoek van de boeg aangepast waardoor de boot sneller in plané zou kunnen.

Afbeelding

Ik hoop dat er mensen zijn die ervaring hebben met deze rubberboten.

Gr Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-01-2008 20:17

Als je de kwaliteit vergelijkt met een vortex zie je het volgende:

hoogste kwaliteitseisen en CE gekeurd en geproduceerd volgens de IS0 9001 richtlijnen. Het materiaal waarvan de boten zijn gemaakt bestaat uit hoogwaardig PVC doek. Het ingewerkte textiel heeft een dikte van 1100 decitex en een toplaag van 0,9 mm dik


De Seago heeft maar 100 decitex doek.. nogal een verschil naar mijn idee.

ook vind ik de afmeting te klein om evt je materiaal te vervoeren en om je op groter water te bevinden.
voor het uitvaren en drillen is de afmeting prima. maar denk niet dat al je materiaal + jezelf er goed in past.

Ikzelf heb een Vortex 285 Deluxe gekocht. heb tijdje geleden ook al paar keer in een vortex gezeten. en het is gewoon degelijk materiaal. en ik heb het gevoel dat het niet zo kapot kan gaan door er een beetje ruw mee om te gaan.

Weet niet in welke situaties jij veel vist. Maar als je een beetje ruw met je boot om moet gaan (scherpe dingen aan de oever of takken in het water etc) zou ik toch voor kwaliteit kiezen ipv regelmatig je boot moeten plakken.

2e hands vortexen of andere goede zodiacs zijn meestal al rond de 500 euro goed te verkrijgen.

Ikzelf heb geen ervaring met deze boot. en het beste is gewoon deze boot ook in het echt te bekijken en dan een overweging maken of je de boot het geld waard vind. ik kan niet in jou portemonnee kijken en weet ook niet precies wat jij ermee van plan bent.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

06-01-2008 20:44

Remko,
Ik heb geen idé wat voor een materiaal het is, en welk materiaal bij andere boten wordt gebruikt.

De afmeting is voor mij genoeg de boot is voor het uitvaren, peilen en drillen. :wink:

Het is inderdaad zo dat een zodiac 2e hands voor rond de 500 euro tekoop staat, en dit was/is ook de bedoeling om een dergelijke boot aan te schaffen.
Maar ik wou weten hoe groot het verschil in kwaliteit is, omdat een seago al rond de 250 euro tekoop is 2ehands.

Maar ik denk dat het toch waarschijnlijk een 2ehands zodiac of iets dergelijks gaat worden, omdat ik op het "WWW" bijna niets over "Seago" rubberboten kon vinden.


Verder nog iemand tip's m.b.t. "budget" rubberboten?
Bijv welke boten een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.


Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-01-2008 21:32

Je kunt eens kijken naar Sevylor boten. zeker de zodiac modellen zijn van een redelijk goed kwaliteit doek.

Vraag Daaf maar eens. zijn vismaat heeft er volgens mij 1. en die gebruikt hem ook met een benzine motor.

Gr. Remko
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-01-2008 12:22

Dit model bedoelde ik. .alleen is deze wel met BBM erbij..

http://www.2dehands.nl/rubber-boot-6pk- ... qq=sevylor
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

07-01-2008 13:36

Remko Oude Elferink schreef:Dit model bedoelde ik. .alleen is deze wel met BBM erbij..

http://www.2dehands.nl/rubber-boot-6pk- ... qq=sevylor




Dat model ken ik...
Ik heb nu toch overwogen om voor een 2e hands zodiac of een dergelijke boot in die klasse te kopen.(druk aan het zoeken).

Toch nog bedankt :)


Gr Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-01-2008 09:54

Kijk ook eens naar een Yam of een silver marine. Ook erg goeie boten voor een betaalbare prijs! Ben zelf ook op zoektocht geweeest. Uiteindelijk toch voor een vortex gegaan.
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

20-01-2008 11:44

Hallo,

Zelf ben ik in het bezit van een Seago 230. Mijn eerste bootje moet ik erbij vermelden. Ik ben tot nu toe tevreden over het bootje. Als je in je eentje gebruik maakt van het bootje om de spullen te vervoeren dan heb je ruimte genoeg. Ga je met 2 of meer personen erin dat kom je heel wat ruimte te kort.

Succes met je keuze!

Gr. Jos
Plaats reactie