porta boot en banana boot

Plaats reactie
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

18-10-2007 11:16

Hey iedereen,

Kan iemand mij eens grondig vertellen wat de verschillen zijn tussen de banana boot en de porta boot? Het zijn beide bootjes die je op een gelijkaardige manier kunt opvouwen ...

Ik weet zelf al dat de porta boot een stukje prijziger is.

Verder lees ik overal dat de porta boot onzinkbaar zou zijn. Maar ik vraag me af hoe dit bekomen wordt ... als ik de foto's van zo'n boot goed bekijk zie ik toch nergens ruimte voor luchtkamers.

Ooit heeft iemand mij verteld dat de banana boot juist op dit punt vrij gevaarlijk is, aangezien deze zou zinken van zodra hij water pakt. Een polyester boot zou bvb luchtkamers hebben waardoor hij blijft drijven, ook al zou hij vol water gelopen zijn ...

Bootkenners onder u,
laat van u horen!

groeten,
jef
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

18-10-2007 14:42

Hoi Jef.

Een portaboot heeft een rechte achterkant.

En de bananen boot heeft 2 puntige uiteinden.
Vandaar bananen :lol:

Wij hebben de bananenboot,en bet er best tevreden mee.
Kan aardig wat spul in om over te varen.
Zit een spiegeltje op,dus kan ook een lichte motor of elektro motor op.
Drillen kan vanuit de boot,maar hij is niet zo stabiel,dus met landen heb moet je wel opletten,maar bn je er eenmaal aan gewend,weet je niet beter :P

Als volgbootje,achter een vrij snelle boot,is niet aan te raden,zeker niet met spullen,want de kans dat hij gaat duiken is groot :lol:
Of je moet de neus ver uit het water tillen.

Met porta heb ik zelf geen ervaring.

Franca.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-10-2007 19:07

Ter aanvullig wat betreft de Porta-Boat, het drijfvermogen komt doordat de zijkanten en de zitbanken bekleed zijn met een soort iso schuim.
En die boten vooral in de grotere maten zijn wel zéér stabiel, en idd véél duurder.
CN
Unicorn Carp Fisching
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

19-10-2007 22:52

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb ooit een keer met een banana boot gevaren en moet zeggen dat ik hem akelig onstabiel vond. Dat bevestigen jullie dus ...

Is de porta boot echt stabieler dan?

Groeten,
Jef.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
GB trading

20-10-2007 20:20

Beste Jef,

De Bananaboot is niet te vergelijken met de Porta-Bote. Wel qua sterkte maar niet v.w.b. de stabiliteit. De Bananaboot heeft luchtzakken die dienen te worden opgeblazen om zinken te voorkomen. De Porta-Bote heeft hiervoor
aan de binnenzijde een foam voor het drijfvermogen. Ook zit deze foam in de zittingen en de achterplaat verwerkt. Vervolgens loopt de voor- en achterzijde van de Bananaboot uit in een punt en is dus meer een hele brede kano. De Bananaboot is ook ± 25 cm. smaller. Door de rechte achterspiegel heeft de Porta-Bote véél meer stabiliteit en draagvermogen.
De Bananaboot zier er hetzelfde uit als de Porta-Bote van 25 jaar geleden.
De Porta-Bote wordt voor 65% aan sportvissers verkocht.
Indien je nog vragen hebt kun je mij altijd mailen op gbt@quicknet.nl
Succes met je verdere beslissing voor de aankoop van een boot
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

20-10-2007 23:53

[quote="GB trading"]Beste Jef,

De Bananaboot is niet te vergelijken met de Porta-Bote. Wel qua sterkte maar niet v.w.b. de stabiliteit. De Bananaboot heeft luchtzakken die dienen te worden opgeblazen om zinken te voorkomen. De Porta-Bote heeft hiervoor....

beste gb trading ik bezit een bananaboot en zover ik weet zit daar geen enkel opblaasbaar gedeelte op of aan.
hierbij de site van de bananaboot,kijk zelf maar eens goed,niet dus.

http://www.banana-boot.de/

qua stabiliteit is de portaboot zeker beter,alleen de prijs is om te huilen,voor de rest een super mooi ding.

mvg

viktor
GB trading

21-10-2007 09:15

[quote="Viktor van Ophuizen"][quote="GB trading"]Beste Jef,

Beste Viktor,

Ik heb de Bananaboot vorig jaar nog op een beurs gezien met wel degelijk
luchtzakken voor onde de banken. Maar wellicht is dat inmiddels verandert.
En ja de prijs. Je zou de beide boten eens naast elkaar moeten leggen en dan nog eens oordelen. Ik wil absoluut niet de Bananaboot naar beneden halen want de boot is óók sterk en gaat óók lang mee.
Alleen die vergelijkenis hebben een Volkswagen en Mercedes ook en toch zit er prijsverschil in.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

21-10-2007 17:56

Hoi.

Wat GB zegt over die zakken klopt als een bus.
Wij hebben ze er ook wel bij gekregen,maar nooit gebruikt.

Verder ben ik blij dat we hem hebben,hebben er al veel vissen mee opgehaald,en al heel wat keertjes de spullen mee over gevaren.
En nog nooit ellende gehad,ook niet omgeslagen,weten wat je doet,maar dat is met alles :P

Franca.
jef van steenbergen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23-02-2005 23:22
Locatie: poppel

22-10-2007 00:03

Hey allemaal,

Bedankt voor de antwoorden. Het maakt me toch weer wat wijzer. Moest mijn budget onbeperkt zijn had ik misschien al wel een porta boot gekocht. Dat opvouwsysteem vind ik echt geweldig, en ook de mogelijkheid om je boot op het dak als een surfplank te vervoeren is schitterend.

Toch zal er tegen komend voorjaar wel een relatief goedkopere rubberboot komen. Allemaal minder handig, maar het zal ook wel volstaan.

Groeten,
Jef.
vissers en jagers zijn natuurliefhebbers ... anders zijn het stropers.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

22-10-2007 15:26

oo ok,dus toch wel luchtzakken..... ik heb ze niet erbij,gelukkig ook nog nooit nodig gehad,hopen maar dathet zo blijft.

jef,

Inderdaad deze bootjes zijn echt ideaal.Je hebt ontzettend veel ruimte om je spullen naar je stek te vervoeren.
ik heb een banana boot 3,30 gehad,hiermee kon ik alles voor 5 dagen in 1 keer overvaren incl 2 man.
Nu heb ik er 1 van +-2,60mtr hiermee kan ik ook alles in 1 keer voor mij alleen richting stek varen,alleen is het water waar ik deze boot zo graag gebruikte afgesloten en kan ik er niet meer bij komen met de auto,helaas.
Een tijdje geleden heb ik er zelfs over zitten denken om deze te verkopen,toen toch maar niet gedaan.....nu pieker ik er weer over......idd ik ben een wispelturig mannetje...
Het gaat dus om een bananaboot met 2 spiegels erbij, 2,60 mtr in orginele usa camoukleuren(geheel mat).
Doe me eens een mooi bod.......wellicht komen we eruit

mvg

viktor
Plaats reactie