Plastimo of lodestar ??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

23-07-2007 16:52

Ik ben op zoek naar een betaalbare 2ehands rubberboot rond de 300 a 400 euro. Nou kom ik uit op 2 boten die mij wel aanspreken, de plastimo of de lodestar. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-07-2007 09:55

lodestar staat bekend als goedkope kwaliteit, plastimo komt uit de quicksilver fabriek.

Denk dat ze niet veel voor elkaar onderdoen, je hebt het zowiezo niet over een speelbootje en deze dingen gaan dan ook erg lang mee tegenwoordig...

Om de Nederlandse economie extra te steunen zal je voor lodestar kunnen gaan, europese importeur zit in NL :D

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

25-08-2007 18:37

weet niet wat voor eisen je hebt, het is naar mijn mening allebei helemaal niets.
het zijn allebei geen hypalon boten,maar rubberzooi!!
als je niet veel eisen hebt en het hoeft niet heel lang mee dan zijn beiden boten even goed/slecht!!
neem vooral geen quicksilver,die zien er naar een jaar ofzo helemaal niet meer uit!!

groetjes gerben

kijk maar eens naar een avon, die vind je ook wel op marktplaats!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

25-08-2007 20:33

Avon is idd top, ik heb zelf ook een Avon hypalon 3.11m met polyster rolbodem en opblaasbare kiel.
echter er hangt ook een vette prijskaart aan, zelfs 2de hands was ie aan de prijs.

er zijn meer merken met hypalon gewoon even zoeken.

je hebt ook oude legerbootjes die ze 2de hands aanbieden, dat is ook meestal hypalon en onverslijtbaar en vaak betaalbaar. Hoe heten ze ook wer? DMB of i.d. gewoon even google-en.

Vraag jezelf ook af wat je ermee gaat doen, bij zeer intensief gebruik op bv rivieren zie je meteen of je kwaliteit hebt of niet. Vis je zo nu en dan met je bootje, kun je gerust een betaalbare nemen. 2de hans kun je voor mooie bedragen rubberboten kopen, doe dat aan t end van te seizoen, nu dus... vele willen er dan ineens weer vanaf. Bombard heb ik ook heel goede ervaringen mee, dat is een dochter van zodiac.

suc6!

gr Raymond Hakkert
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

25-08-2007 23:37

Raymond Hakkert schreef:Avon is idd top, ik heb zelf ook een Avon hypalon 3.11m met polyster rolbodem en opblaasbare kiel.
echter er hangt ook een vette prijskaart aan, zelfs 2de hands was ie aan de prijs.

er zijn meer merken met hypalon gewoon even zoeken.

je hebt ook oude legerbootjes die ze 2de hands aanbieden, dat is ook meestal hypalon en onverslijtbaar en vaak betaalbaar. Hoe heten ze ook wer? DMB of i.d. gewoon even google-en.

Vraag jezelf ook af wat je ermee gaat doen, bij zeer intensief gebruik op bv rivieren zie je meteen of je kwaliteit hebt of niet. Vis je zo nu en dan met je bootje, kun je gerust een betaalbare nemen. 2de hans kun je voor mooie bedragen rubberboten kopen, doe dat aan t end van te seizoen, nu dus... vele willen er dan ineens weer vanaf. Bombard heb ik ook heel goede ervaringen mee, dat is een dochter van zodiac.

suc6!

gr Raymond Hakkert


klopt!!
de legerbootjes heb je ook van avon,die worden ook regelmatig op mp aangeboden.
zelf ben ik ook in het bezit van een avon sr4,ex reddingbrigade.
deze komt uit 1993,is in topstaat en zonder plakkers/scheurtjes !!!
tsja,bombard is ook zeker super.
komen idd uit de zelfde fabriek als zodiac!!!
dsb is ook een hypalon boot,komen veelal voor met een aluminium bodem,maar hebben ook normale bodems.
dsb is in de zelfde fabriek gemaakt als zephyr (duitsland)
maar dat is natuurlijk een klasse A boot,plastimo, lodestar en quiksilver zijn B keuze rubberboten. daar is ook de prijs naar.
Plaats reactie