Nieuw RubberBootje

Plaats reactie
Dany Disseldorp
Berichten: 20
Lid geworden op: 12-03-2007 15:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-05-2007 10:29

Hey allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed rubberbootje na alle ellende met bartsmitjes en carphunter. Omdat ik weinig ervaring heb met zulke (duurdere) boten heb ik jullie hulp een beetje nodig !

Mijn budget is ongeveer 500 euro. ik heb op http://www.bfpproducts.nl een paar mooie bootjes gezien voor een leuk prijsje een 2 meter model en een 2.5. maar nu is mijn vraag is een 2 meterbootje erg klein? of is het nog goed te doen. anders ga ik voor de 2.5.

Ook kan ik niet goed zien op die foto of de peddels net zo aan de boot vast zitten als bij bv een zodiac. dus aan de bootvast en kogellagers er in. Ik weet niet of dit voor een van jullie wel duidelijk is?

En nog een vraag pfff. hoe groot zijn die dingen in vervoer? omdat het toch in of op me viskar mee moet.

mvg,

Danny Disseldorp
~ The Bream-Team~
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

21-05-2007 15:58

Beste Danny,

Je staat voor een hele uitdaging zo te lezen. Ik adviseer je om ook even verder in dit forum te lezen, Edward heeft een soortgelijke vraag gesteld en vele antwoorden verkregen.

Maar goed dat was even van huishoudelijke aard. De silver marine is een meer dan prima rubberboot, het gewicht van de boten bedraagt, afhankelijk van de lengte gemiddeld 35 tot 50 kilo (dat is dus met vloerdelen). De peddels kunnen op de boot worden geklikt in de daarvoor bestemde peddelhouders. Meestal bestaan deze peddels uit twee delen, meestal draai je ze vast op de peddel, zie plaatje:

Afbeelding Bronvermelding: www.thunderboats.nl

Je vraag of een bootje van 2 meter erg klein is, is afhankelijk van wat je meeneemt. Ik zou in mijn geval zeggen "JA". Heb zelf een 3m20 boot en daar gaan me spullen net aan in.

Het is niet bevordelijk voor je rug om met de boot en de spullen op je kar naar de stek toe te lopen, de boot neemt een hoop ruimte in beslag. Mijn advies, pomp hem op aan de waterkant en vaar naar je stek.

Ook de vloerdelen zijn een leuke uitdaging, ga er maar niet vanuit dat dit de eerste keer foutloos lukt, ik vind ze nog steeds een kriem om ze erin te bouwen. Maar goed als je klaar bent heb je er heel erg veel profijt van.

Succes :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Plaats reactie