Waar kan ik de lak kopen voor mijn polyester boot?

Plaats reactie
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

13-02-2006 22:24

Ik ben op zoek naar een goede lak voor mijn polyester boot. Nu had ik al gelezen dat dd coating van De IJssel goed was, maar waar kan ik dat bij mijn in de omgeving kopen?

Ik woon in Doetinchem, dus natuurlijk het liefst zo dicht mogelijk in de buurt.

Mocht iemand verder nog tips hebben over het opnieuw schilderen van mijn opknap polyester, dan is dat altijd zeer welkom.
jacco noordermeer

16-02-2006 20:24

zoek een watersport winkel in jou buurt en vraag daar wat je het beste kan gebruiken
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-02-2006 13:34

Ja hoor, ik heb nog wel wat tips, wat wil je weten? Al je tegen problemen aanloopt, gooi ze gerust hier op het board!

vr gr Sjoerd
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

17-02-2006 14:34

ok bedankt, ik zal eens kijken. Ik ga vanaf dit jaar vanuit de boot vissen, dus ik zal nog wel tegen een aantal probleempjes aanlopen, maar dan vraag ik het hier wel even.
wim heres
Berichten: 10
Lid geworden op: 21-02-2006 08:11
Locatie: nl

25-02-2006 08:30

ik werk al jaren met double coat van de ijssel en het voldoet prima
glans is goed hardheid trouwens ook.
enkele tips :
schuur en plamuur de hele zaak tot in de perfectie doe je dit niet blijft het eindresultaat beslist onder de maat. en elke keer dat je een laag opbrengt moet je ontvetten doe dit goed !!!!!!want doe je het niet krijg je echt problemen!!!!
controleer ondergrond op reactie sommige soorten topcoat reageren slecht op dc /opbranden blaasvorming etc.hiervoor is een primer verkrijgbaar van de ijssel deze werkt als schakellaag en hechtgrond.
als je dc opbrengt altijd met de laagst mogelijke temperatuur werken
liefst ergens tussen de 12 en 15 graden.
liefst een dag waarop het later goed heet wordt. je lak laag ziet er net na het rollen iets sinasappelig uit maar trekt perfect glad met de warmte.
bij het mengen iets minder verharder gebruiken als voor geschreven .
er staat een tijd waarin je de lak na het mengen moet laten staan ,deze tijd ook iets korter nemen dit ivm vloeien van de lak.
gebruik goede rollers maar nog veel belangrijker wissel ze op tijd ,doe je dit niet smelten ze en krijg je heel vervelende effecten /stukjes roller in je topcoat geven niet bepaald een leuk gezicht.
als laatste je werkt bij compleet opnieuw coaten van je boot beter in 2/3 dunne lagen dan in 1 keer proberen de hele boel er onder te smeren.
heb je nog vragen ?rustig stellen antwoorden genoeg
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

25-02-2006 12:21

Prima bedankt, zo moet het wel gaan lukken. Volgende week gaan we aan de slag.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

25-02-2006 20:56

Twee componentenrollertjes zijn d ebeste rollertjes die ik tot nu toe heb gebruikt, en niet de rolletjes die ik de botenzaak meekreeg.

Is maar een klein tipje, maar als je de plukken haar op je boot hebt zitten wordt je ook niet gelukkig :)

vr gr Sjoerd
Plaats reactie