Informatie gevraagd,betreft Benzine/electro motor.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-12-2005 09:19

Hallo medevissers,

ik heb een bootje gekocht voor volgend jaar, het is een rubberbootje van 2.80 meter .wel redelijke kwaliteit(maar geen zodiac/quicksilver/vortex).er zit een spiegel op en ik heb een houten plaat om de bodem te verstevigen.

nu wil ik een motor er voor kopen , en ik zit zelf te denken aan een yamaha van 2.5pk. zodat ik een jerrycan mee kan nemen met extra benzine , zodat ik alijd op de wal kan komen

ik heb ook een beetje zitten kijken naar een electro. maar ik snap niet helemaal hoe dat werkt , en welke ik zou moeten nemen voor mijn kleine boot.en hoe dat zit met die accus.ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in die electros,weet een van jullie waar ik goeie info over die motors kan krijgen.en wat er allemaal bij komt kijken ? want ik heb totaal geen benul van die dingen. en ik wil wel dat ik de juiste keus maak, want ik ben ook van plan met die boot gewoon te gaan varen af en toe, en dat is dan op groot water

hebben jullie eventueel een goed advies in wat ik het beste kan doen? of gewoon wat jullie zouden doen in dit geval ?

het gaat om zo een bootje,alleen bij mij zite er een spiegel op en een houten plaat in de bodem.

ik hoop dat jullie me in deze enig advies kunnen geven.

in ieder geval bedankt,

groetjes,

michel


Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

06-12-2005 11:19

Bezint eer begint (ofzo)

Groot water? :o Neem een goed reddingsvest mee...

Martin
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-12-2005 11:22

met groot water bedoel ik de grachten van amsterdam, en de amstel en zo , niet het IJ meer of het NZ kanaal of zo.

ik ga ook als ik op de grachten ga varen dan vooral langs de kanten varen, ik ga niet midden op het water zitten met allemaal binnenwater schepen.

ik ga ook zeker een vest kopen voordat ik het water op durf :oops:

opzich zou het wel moeten kunnen toch >?

of raad je aan het alleen te gebruiken om uit te varen indien het water en wind rustig is?
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

06-12-2005 14:07

Als je recreatief gaat varen heb je meer aan een benzine motor denk ik.

Voor het vissen is een electromotor weer handiger aangezien je op de meeste wateren niet met een benzine motor mag varen.
jacco noordermeer

06-12-2005 14:49

michel ik mag zeggen dat ik enige ervaring heb met boten ed

voor dit bootje zou ik eerder gaan voor een electro

een benzine motor(2tkt)heeft gewoon te veel kracht en zou dit bootje wel eens kunnen slopen

ook is het niet handig om een benzine motor te starten als je niet kan staan in je boot

nog een nadeel is dat veel 2,5pktjes geen vrijloop hebben zodat je regelmatig de motor moet starten en uitzetten
met een electro hoeft dit allemaal niet
vooruit achteruit met 1 beweging is wel heel handig
en met een goede accu kan je gerust 4 a 5 uur varen

wel moet je heeeeeel goed uitkijken dat je geen rafels krijgt aan je kabels naar je accu , deze zouden het bootje zo lek prikken :wink:

suc6 met je keuze
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-12-2005 15:08

Jacco,

aangezien jij wel ervaring met boten hebt, :wink:

wil ik jou het volgende vragen:

ik zie veel staan over die electros op het board, maar wijzer wordt ik er niet van , want ik ben een leek , en al die termen zeggen mij niks.

ik heb enig onderzoek gedaan , en ik zag dat de 40 lbs endura van minn kota wel geschikt zou zijn voor mijn bootje,echter daar komt meer bij kijken blijkt. en daar gaat het in mijn hoofd een beetje mis. :D

er moet een lader zijn ,en een accu. liefst een grote accu want dat schijn je langer te kunnen varen.

weet jij misschien een site waar ik alles zou kunnen bestellen en die enige info over die lader en accu heeft staan, of een winkel in de buurt van amsterdam waar ik zou kunnen kijken naar die 2 dingen.want ik wil geen miskoop doen voor een paar honderd euro.misschien heb je nog een advies waar ik zou kunnen kijken?

nog bedankt voor de je advies, ik ga dan maar geen benzine motor kopen, misschien voor de volgende boot.

groetjes,

michel
jacco noordermeer

06-12-2005 15:42

michel om misverstanden te voorkomen stuur ik je een pbtje
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

09-12-2005 22:38

Michel,

Bekijk deze ad eens..
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=27505

denk dat je hiermee aardig op weg bent...

suk6!

pat
live the life you love and
love the life you live ..
Plaats reactie