boot en electramotoren.

Plaats reactie
peter andrae

09-11-2005 17:21

Okay het is zover ik ga een rubberboot kopen welk model ben ik nog niet uit zit met zodiac quiksilver en vortex in mijn bolletje,maar nu komt de vraag de boot zal rond de 2.70 a 2.80 lang worden maar wat voor motorvermogen past nou het beste bij de boot,ik neem aan dat gewicht ook meespeelt wie helpt mij een beetje op weg.


Is de vortex 2.70 trouwens incl pomp plakzet 8),denk ff vragen voor ik het vergeet.


Wel eng zo een rubber ding laatse keer met de boot van Ruud tussen wal en schip gehangen voeten in de boot handen op de kant en onder mij heel veel water :lol:heb het wel gered maar vraag niet hoe en helpen doen ze niet staan gewoon een beetje stom te lachen aan de kant en maar hopen dat je er in pleurt,lekkere vismaten :wink:.


Dussss zit ook te denken aan een reddingvestje je zal er maar in pleuren in de winter tijdens het drillen drilll plonsss trilllll :wink:.



alvast bedankt.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

09-11-2005 19:44

De Vortex is top en wordt compleet geleverd met pomp plakzet enz.
Ik vaar zelf met een 30 lbs electromotor en ik ben er tevreden mee, maar ik ga nooit met een harde wind het water op.

theo
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

10-11-2005 11:53

Peter,

Een reddingsvest is zeker heel belangrijk,
een vismaat van ons is in februari om het leven gekomen tijdens het snoeken op Vinkeveen.
Als het water zo koud is heb je echt maar heel weinig tijd om jezelf te redden.
Ik zal zelf nooit meer die fout maken, denken dat het mij niet zal gebeuren.
Want al klinkt het onwerkelijk, maar het overkwam hem dus wel...

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-11-2005 13:02

Ik heb zelf altijd een zwemvest aan in de boot.
Ik las vandaag nog maar weer eens in de krant dat twee roeiers maar net aan de dood ontsnapt zijn hier op het kanaal. Wel heb ik een donkergroen vest met een drijfvermogen van 75% geloof ik. Dat houdt in, dat als je een beetje kan spartelen dat je de kant wel bereikt. Ik wil ook niet altijd gezien worden als ik aan het vissen ben, dus geen knaloranje vest. Het vest is niet al te dik en lekker licht.

Met wind ga ik nog steeds wel het water op, maar heb dan ook een iets steviger boot. Andere karpervissers willen nog wel eens lachen maar wanneer ik een aantal voorbeelden geef zoals Ivan die geeft zijn ze vaak stil.

Wanneer er interesse is wil ik het merk en typenummer wel even opzoeken.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

10-11-2005 14:50

Zijstapje op dit geheel: Ik heb vanuit het oogpunt van veiligheid, maar daar ben ik al langer meebezig in combinatie met de rubberboten, een speciaal voor de visserij gemaakt groen reddingsvest op zicht van een fabrikant. Ik heb te vaak gehoord van ongelukken en bijna ongelukken met boten in combinatie met karpervissen.

Dit najaar wil ik mits, de reddingsvesten voldoen, op de markt komen met een lijn groene reddingsvesten. Steekt in ieder geval iets minder af dan dat rode oranje en gele spul!

Op de KSN meeting te Leerdam 27 november heb ik een aantal bij mij.

Arjan
_________________
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-11-2005 15:57

Tja peet wat wil je dan als je iemand zo op de afgrond ziet bungelen je leven hing aan een schoenmaatje 53 en je buikspieren. :D
Ik zelf zou voor een iets zwaardere motor gaan wat zeker van pas komt op de wat grotere meren in France met storm en verkassen/drillen..
Dan zou ik 2 accu's nemen + een zonnepaneeltje(150E) en kwa boot weet je hoe ik erover denk...
Zwemvest moet ik ook nog aanschaffen :oops: Ik vind wel dat ze niet makkelijk in de handel verkrijgbaar zijn ik heb wel eens gekeken voor zo een fox dingetje( zijn mooi klein ) maar die kon ik nergens krijgen. Toen had ik zelf maar een zwemvest van me jetski meegenomen maar dat schiet niet op dat doe je gewoon simpelweg niet om.
Arjan Gijs ik wacht met spanning af! Lijkt me een goeie investering van je. Zou best eens kunnen gaan lopen mits het goed en makkelijk te koop is. Gemakzucht dient de mens :wink:

Groetjes
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

10-11-2005 16:29

M.b.t. camo vesten bekijk deze eens:
http://www.basspro.com/servlet/catalog.TextId?hvarTextId=62667&hvarDept=200&hvarEvent=&hvarClassCode=6&hvarSubCode=1&hvarTarget=browse

Er staan er nog een stuk of 4 in camo uitvoering op deze site..

Als er interesse is dan kan ik evt. e.e.a. via m'n werk zonder verzendkosten bestellen..

grtz,
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-11-2005 19:55

http://www.zwemvesten.nl/product.php?id ... 67a64f8356

Deze gebruik ik. Hij heeft een drijfvermogen van 50 N. Hij bied beperkt drijfvermogen, en is niet geschikt wanneer men het bewustzijn verloren is.
Het is wel een hulp om te blijven drijven wanneer je overboord bent gevallen. Ze zijn overigens nog van een zwaardere klasse te krijgen.

Zie voor de categorieën:
http://www.zwemvesten.nl/page.php?id=14 ... 67a64f8356

Ik heb overigens ook nog een rode van Helly Hansen. Ook dit is een zgn. sportzwemvest ( dus geen REDDINGSvest )

Deze gebruik ik voor als iemand foto's komt maken of als ik samen met een vismaat vis.

vr gr Sjoerd
Pieter de Jongh

10-11-2005 20:08

mooi zwemvest idd. Ik heb net de vortex 310 gekocht. Had ik 10 jaar eerder moeten hebben.
Voldoet goed. Nu nog vis vangen :lol:

pieter
peter andrae

11-11-2005 15:44

Ja veiligheid gaat voor ik heb met de boot van Ruud gevist en ik kan mij best inbeelden dat als je bijvoorbeeld even een moment niet oplet je zo overboord gaat bijv drillen maar wat dachten jullie van vermoeidheid na bijv een paar dagen aan de waterkant met de nodig actie en ik ben al niet zo een slaper.

Ruud mijn gedachten ging uit naar een motortje van 36 lb maar ik denk eerst even vragen ja een 2e accu had ik al aan gedacht :wink:.


Maar nog ff wachten binnen 1 a 2 weken,wat 1 cijfertje toch al niet kan uitmaken ik ga nu eerst de febo plunderen heb lekkere trek.

mvg peter.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-11-2005 15:42

Arjan Gijs Verkoelen schreef:Zijstapje op dit geheel: Ik heb vanuit het oogpunt van veiligheid, maar daar ben ik al langer meebezig in combinatie met de rubberboten, een speciaal voor de visserij gemaakt groen reddingsvest op zicht van een fabrikant. Ik heb te vaak gehoord van ongelukken en bijna ongelukken met boten in combinatie met karpervissen.

Dit najaar wil ik mits, de reddingsvesten voldoen, op de markt komen met een lijn groene reddingsvesten. Steekt in ieder geval iets minder af dan dat rode oranje en gele spul!

Op de KSN meeting te Leerdam 27 november heb ik een aantal bij mij.

Arjan
_________________
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers



Zwemvest is binnengekomen en mensen ik kan het jullie zeker aanraden! Helemaal dat kapusjonnetje mooi man!
jacco noordermeer

17-11-2005 16:23

waarom een zwemvest??

maak gewoon een lifeline met een haak die je aan bv je riem bevestigd

een zinkend zwemvest heb ik wel van gehoord
een zinkende zodiac/vortex/quicsilver heb ik nog nooit gezien :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-11-2005 16:45

Heeft die lifeline ook een capouchon :wink: :D
Tuurlijk helpt zo een lifeline maar een zwemvest is misschien wel wat makkelijker. Ik loop liever met een zwemvest dan met een gordeltje om mijn lifeline aan vast te maken...
Maar het is zeker geen slecht idee

Groetjes Ruud
jacco noordermeer

17-11-2005 16:54

ruud bij een beet pak je niet eerst je zwemvest
die lifeline ligt al in de boot en kan je heel simpel met 1 hand vastklikken :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-11-2005 17:03

Met slecht weer is het een lekker vessie om gewoon aan te hebben.
Is het zulk slecht weer en heb je een aanbeet dan moet die karper maar 2 seconde langer wachten( je gaat toch met je bootje erop) voor het zwemvessie... Tuurlijk wil je zo snel mogelijk naar je vis. Maar toch die verhalen die je om je heen hoort zetten wel aan tot nadenken..

Groetjes
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-11-2005 20:26

Dat klopt, zo'n vest aan is lekker warm, en zorgt ove rje kleding heen net voor wat extra warmte, de capuchon is ook handig en een goed zwemvest heb je zo aan en kan je met een gesp dicht doen. Ik heb eigenlijk nooit problemen.

Het zal in elk geval minder lastig zijn als bijvoorbeeld een waadpak aandoen bij een aanbeet ofzo

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-11-2005 20:37

Waadpak aandoen voor naar een run toe te gaan om uit de boot te drillen? :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-11-2005 21:20

Nee Ruud, maar als je bedenkt hoeveel tijd dat normaal gesproken kost, dan is het aandoen van een waadpak dus een eitje, en dus geen excuus om het niet te doen, vind ik.

Bij zeer rustig weer ga ik ook wel eens zonder mn zwemvest aan de boot in, maar hij is altijd bij de hand,z odat ik m bij een naderende grindbak of en defect in boot of motor snel kan pakken.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-11-2005 21:26

Ja ik snapte ook wel wat je bedoelde vandaar de knipoog.
Ik hoop dat meer mensen het nut er van gaan inzien.......
De jeugd heeft de toekomst. Moet de jeugd ook nog het voorbeeld gaan geven :wink:

Groetjes
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

17-11-2005 21:46

Snapte ik wel Ruud, stond alleen geen knipoog bij ;)

Deze jeugdige doet dat al :)

vr gr sjoerd
peter andrae

17-11-2005 22:14

Nou zo een lifeline heeft een voordeel als je er een 25 pk achterhangt weet je zeker dat je kan waterskien :lol: nee vessie is goed genoeg blijf je nog drijven ook.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-11-2005 12:31

jacco noordermeer schreef:waarom een zwemvest??

maak gewoon een lifeline met een haak die je aan bv je riem bevestigd

een zinkend zwemvest heb ik wel van gehoord
een zinkende zodiac/vortex/quicsilver heb ik nog nooit gezien :wink:


Een life line hoeft niet altijd veilig te zijn wat nu als je boot door wat voor omstandigheden wel zinkt?? zijn in ieder geval die 2 combineren...
Plaats reactie