Toch lijkt mij het varen met 2 x 55Lbs niet echt fijn! Ik had al gelezen dat je liever je huidige accu's wil blijven gebruiken voor deze boot, maar voor zo'n boot zou ik toch kijken naar minimaal 80+ lbs motoren op 24 volt als je persé electrisch wil varen.
Wat Marco al zegt je wordt anders een speelbal op het water en daar wordt je echt nog minder vrolijk van!
Jeroenskiff....
- Edward van Berkum
- Berichten: 2799
- Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
- Marvin Smier(s)
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
- Locatie: Omg. Rotterdam
- Edward van Berkum
- Berichten: 2799
- Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Ja, en behoorlijk krachtig.... ik zou in het geval van deze boot en mogelijkheden ervan toch kiezen voor bezine in 4 takt.
Met alleen de motor ben je er niet want er moeten nog accu's gekocht worden ook... als je dus perse electrisch wil blijven varen dan he....
Met alleen de motor ben je er niet want er moeten nog accu's gekocht worden ook... als je dus perse electrisch wil blijven varen dan he....
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Torqueedo is leuk maar buiten mijn budget ff...
Het aantal accu's is geen probleem, alleen zou ik liever losse hebben dan geschakelde.
Misschien een accu in 24v?
Het aantal accu's is geen probleem, alleen zou ik liever losse hebben dan geschakelde.
Misschien een accu in 24v?
Laatst gewijzigd door Jeroen v Engelenburg op 20-06-2012 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Is maar 1 soort 24v accu en die is mij ook iets te prijzig zie ik
Mooi ding trouwens van mastervolt.
Mooi ding trouwens van mastervolt.
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
-
dave staal
In Serie schakelen:
Het Voltage wordt van beide accu's bij elkaar opgeteld (de capaciteit Ah blijft hetzelfde)
In serie schakelen betekent dat de plus-pool van de ene accu verbonden wordt met de min-pool van de ander.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 24 Volt met 105Ah.
Op de twee vrije polen staat nu 24 Volt.
Serie / parallel schakelen:
Deze techniek is een combinatie van twee bovenstaande schakelingen.
Zowel het Voltage van het systeem wordt verhoogd (en daarmee de capaciteit verlaagt) en de capaciteit Ah wordt vergroot.
Een zeer belangrijk onderdeel in een serie / parallelschakeling is de compensatiekabel.
Deze kabel wordt tussen de seriegeschakelde batterijen geplaatst en zorgt ervoor dat er geen spanningsverschillen tussen de seriestrengen ontstaan.
In een ideale situatie is de compensatiekabel stroomloos.
Voorbeeld:
Met vier accu’s van 12 Volt 105Ah kan een systeem worden gevormd van 24 Volt met 210Ah.
Het Voltage wordt van beide accu's bij elkaar opgeteld (de capaciteit Ah blijft hetzelfde)
In serie schakelen betekent dat de plus-pool van de ene accu verbonden wordt met de min-pool van de ander.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 24 Volt met 105Ah.
Op de twee vrije polen staat nu 24 Volt.
Serie / parallel schakelen:
Deze techniek is een combinatie van twee bovenstaande schakelingen.
Zowel het Voltage van het systeem wordt verhoogd (en daarmee de capaciteit verlaagt) en de capaciteit Ah wordt vergroot.
Een zeer belangrijk onderdeel in een serie / parallelschakeling is de compensatiekabel.
Deze kabel wordt tussen de seriegeschakelde batterijen geplaatst en zorgt ervoor dat er geen spanningsverschillen tussen de seriestrengen ontstaan.
In een ideale situatie is de compensatiekabel stroomloos.
Voorbeeld:
Met vier accu’s van 12 Volt 105Ah kan een systeem worden gevormd van 24 Volt met 210Ah.
-
dave staal
ter aanvulling:
Parallel schakelen:
De capaciteit van de accu's wordt bij elkaar opgeteld (het Voltage blijft hetzelfde).
Parallel schakelen betekent dat de pluspolen doorverbonden worden en de minpolen doorverbonden worden.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 12 Volt met 210Ah
Parallel schakelen:
De capaciteit van de accu's wordt bij elkaar opgeteld (het Voltage blijft hetzelfde).
Parallel schakelen betekent dat de pluspolen doorverbonden worden en de minpolen doorverbonden worden.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 12 Volt met 210Ah
- Sven van Anrooy
- Berichten: 7339
- Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
- Contacteer:
Toevallig heb ik dit topic van de week nog zitten doorlezen, samen met die van Coolio
Ben ook wel benieuwd. 
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Sven, en anderen...mijn pc is overleden dus kan voorlopig geen updates meer plaatsen...kap gaat er volgende week op en in t najaar ga ik er mee naar t zuiden.
Als motor heb ik gekozen voor een 2pk haswing 24v deze is sterk zat om de boot vooruit te krijgen
Als motor heb ik gekozen voor een 2pk haswing 24v deze is sterk zat om de boot vooruit te krijgen
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- Jerome berken
- Berichten: 673
- Lid geworden op: 12-03-2013 15:39
wat een leuk topic ik ben nu ook erg benieuwd naar het eindresultaat! veel plezier ermee en petje af!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu













