Nou geef mij maar ijzer.Dit is veel robuuster dan polyester.Oke je heb meer onderhoud maar als ik zie wat die ouwe baardagrundel van mij al voor zijn kiezen heeft gehad dat had polyester echt niet overleefd.Zeker niet met de vaar ervaringen van mijn vrouw

Die heeft hem al eens tot halverwege op het steiger gevaren.Koste me wat zwarte verf maar daar bleef het bij.Ook heeft ze hem al eens vol de kant in gevaren op de stenen terwijl ik beneden zat , werd ineens vol naar de punt van de boot gelanceerd.Dat hoef je niet met polyester te proberen want dan slaan de gaten erin.

Het voordeel met staal vindt ik dat als er wat aan mankeert men meene een slijptol en wat ijzer een las aperaat en wat electrodes en je komt een heel end.Vergt wel wat meer inspanning van je eigen en wat meer technische vernucht van je zelf.En zeker met een inboard diesel kom je verder per ltr dan een benzine gestookte boot.Maar dit is maar net wat je er zelf voor over hebt.Wil je minder onderhoud en slechtere vaarcapiciteiten hebben ga je voor tupperware en wil je een boot ga je voor staal.