Na lang wikken en wegen heb ik besloten op zoek te gaan naar een voor mij geschikte voerboot.
Het aanschaffen van een voerboot heeft nooit 1 van mijn prioriteiten geweest, simpelweg omdat ik er geen behoefte aan had en lekker "oldskool" uitpijlen/uitwerpen ook zijn visje oplevert .. Maar zoals dat soms gaat mag je dan eens gebruik maken van je vismaat zijn nieuwe Bigdropper tijdens een gezamenlijke sessie.. "Man, wat blijkt dat handig die dieptemeter".. "Mooi tegen het kantje daar onder die overhangende takken" You know the story.., plots lijkt dat lomp gevaarte toch interessanter dan eerst eerst gedacht.
Alleen blijft die bigdropper, ongeacht het een geweldige boot is, toch een lomp iets om steeds mee te zuilen naar de waterkant. Zeker wanneer je graag mobiel bent en regelmatig korte sessies vist zoals ikzelf.. Maar waar vind je nu zo een compacte boot die betrouwbaar is en uit kwaliteitsonderdelen vervaardigd is? Bootjes zoals de Baitcruiser mini, Skarp, Soul & Trend Micro daar lees ik precies niet veel goeds over. Versta me niet verkeert, ze bieden waarschijnlijk een beste uitkomst voor een klein budget maar doen ze het nog na enkele seizoenen intensief te gebruiken, of gaan ze al snel de verkoop in op 2dehands sites om alsnog over te gaan naar een iets duurdere en kwalitatieve boot?
Na veel ge'google kwam ik uiteindelijk uit bij de Procat voerboot van angling technics.. deze lijkt tot nu toe het beste aan te sluiten bij mijn vereisten: een compacte lichtgewicht voerboot, stil en wendbaar, Grote afstanden zijn niet nodig en met 0,75kg voercapaciteit lukt dat wel. En naar ik denk opgebouwd uit kwalitatieve onderdelen?.. Alleen jammer dat hij niet beschikt over een ingebouwde dieptemeter.. En heeft hij voldoende kracht om tegenstroom te varen op een rivier zoals bv de Schelde? Misschien zijn er gelijkaardige modellen op de markt?
Tot zover mijn relaas..
Ongetwijfeld zijn hier nog wel mensen die zowat de zelfde zoektocht doorlopen hebben. Bij welk bootje zijn jullie uiteindelijk uitgekomen, en wat zijn de pros en contras? Of moet de ideale lichtgewicht voerboot nog gebouwd worden, een mini bigdropper? En hoe moet die er volgens jou dan uitzien?

Benieuwd naar jullie bevindingen!
En alvast bedankt voor de feedback

Grtz Niek