Jeroenskiff....
-
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
- Locatie: poeldijk
Hoeveel pk had je op de foto erachter en hoe vaarde dat ?
Let op slagboom !
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
5 pk en dat vaarde helemaal niet,.....was een kortstaart en die kwam niet diep genoeg hahahaha
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Marco,
hij hoeft van mij absoluut niet hard te gaan...en het is niet voor de rivieren af te gaan maar meer voor grote plassen.
hij hoeft van mij absoluut niet hard te gaan...en het is niet voor de rivieren af te gaan maar meer voor grote plassen.
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
-
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
- Locatie: poeldijk
Dan geloof ik ook niet in elektro. 15 pk er achter, dan kunnen we gelijk zien of je de achterkant een beetje stevig inelkaar geknutseld hebt !
Laatst gewijzigd door Dennis Slagboom op 12-06-2012 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op slagboom !
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Hard hoeft ook niet
Maar beter mee verlegen dan om verlegen, ook op grotere wateren met een beetje wind en stroming heb je behoorlijk wat PK's nodig om geen speelbal van de wind te worden. Zeker met een platbodem met weinig diepgang ben je al snel als een soort kartonnen doos op het water.
Komt er ook nog een windvanger in de vorm van een tent op ?
Maar beter mee verlegen dan om verlegen, ook op grotere wateren met een beetje wind en stroming heb je behoorlijk wat PK's nodig om geen speelbal van de wind te worden. Zeker met een platbodem met weinig diepgang ben je al snel als een soort kartonnen doos op het water.
Komt er ook nog een windvanger in de vorm van een tent op ?
CarpeR Diem
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
komt er idd ook nog op marco maar die wordt camoflage dus dan ziet de wind me niet
nee zonder gekheid, de diepgang zal een cm of 25/30 zijn,...bodem is niet plat plat namelijk, zit een lichte V in.
Dennis,
qua sterke ben ik niet bang voor een dikke tor erachter.
de boot is voorzien van 8 lagen hybrideweefsel...1 laag is volgens de leverancier net zo sterk als 4 lagen hakselmat....reken maar uit dus
De boot is puur gemaakt om stabiel uit te kunnen vissen dus ik denk ook niet dat de vaareigenschappen er zijn voor een dikke tor.
nee zonder gekheid, de diepgang zal een cm of 25/30 zijn,...bodem is niet plat plat namelijk, zit een lichte V in.
Dennis,
qua sterke ben ik niet bang voor een dikke tor erachter.
de boot is voorzien van 8 lagen hybrideweefsel...1 laag is volgens de leverancier net zo sterk als 4 lagen hakselmat....reken maar uit dus
De boot is puur gemaakt om stabiel uit te kunnen vissen dus ik denk ook niet dat de vaareigenschappen er zijn voor een dikke tor.
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- vinnie kuiper
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
met marko 100% eens dat je er beter wat pk's achter kan hangen, in ieder geval 10/15pk om met ruw weer nog veilig te kunnen varen.
Kicke project trouwens, leuk gedaan!.
Gr Vincent
Kicke project trouwens, leuk gedaan!.
Gr Vincent
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
En even geprobeerd,
54 LBS is leuk voor op een windstille dag op een plasje, kwam beweging in, viel niet eens tegen tov een 33 LBS (toen gebeurde er niets).
Maar met een beetje stroming en wind is de 54 LBS gewoon niet toereikend, zeker niet voor "power just in case" .
Zou eea eerst maar eens goed hier testen als het NIET nodig hebt....
54 LBS is leuk voor op een windstille dag op een plasje, kwam beweging in, viel niet eens tegen tov een 33 LBS (toen gebeurde er niets).
Maar met een beetje stroming en wind is de 54 LBS gewoon niet toereikend, zeker niet voor "power just in case" .
Zou eea eerst maar eens goed hier testen als het NIET nodig hebt....
CarpeR Diem
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Kijk daar heb ik wat aan Marco, maar zal het zelf moeten testen aangezien mijn boot niet als die van jou is...
Ga volgend weekend ff met 1 en met 2 55 lbs motoren proberen. Ik laat t nog wel weten
Ga volgend weekend ff met 1 en met 2 55 lbs motoren proberen. Ik laat t nog wel weten
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- Edward van Berkum
- Berichten: 2799
- Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Toch lijkt mij het varen met 2 x 55Lbs niet echt fijn! Ik had al gelezen dat je liever je huidige accu's wil blijven gebruiken voor deze boot, maar voor zo'n boot zou ik toch kijken naar minimaal 80+ lbs motoren op 24 volt als je persé electrisch wil varen.
Wat Marco al zegt je wordt anders een speelbal op het water en daar wordt je echt nog minder vrolijk van!
Wat Marco al zegt je wordt anders een speelbal op het water en daar wordt je echt nog minder vrolijk van!
- Marvin Smier(s)
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
- Locatie: Omg. Rotterdam
- Edward van Berkum
- Berichten: 2799
- Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Ja, en behoorlijk krachtig.... ik zou in het geval van deze boot en mogelijkheden ervan toch kiezen voor bezine in 4 takt.
Met alleen de motor ben je er niet want er moeten nog accu's gekocht worden ook... als je dus perse electrisch wil blijven varen dan he....
Met alleen de motor ben je er niet want er moeten nog accu's gekocht worden ook... als je dus perse electrisch wil blijven varen dan he....
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Torqueedo is leuk maar buiten mijn budget ff...
Het aantal accu's is geen probleem, alleen zou ik liever losse hebben dan geschakelde.
Misschien een accu in 24v?
Het aantal accu's is geen probleem, alleen zou ik liever losse hebben dan geschakelde.
Misschien een accu in 24v?
Laatst gewijzigd door Jeroen v Engelenburg op 20-06-2012 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Is maar 1 soort 24v accu en die is mij ook iets te prijzig zie ik
Mooi ding trouwens van mastervolt.
Mooi ding trouwens van mastervolt.
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
In Serie schakelen:
Het Voltage wordt van beide accu's bij elkaar opgeteld (de capaciteit Ah blijft hetzelfde)
In serie schakelen betekent dat de plus-pool van de ene accu verbonden wordt met de min-pool van de ander.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 24 Volt met 105Ah.
Op de twee vrije polen staat nu 24 Volt.
Serie / parallel schakelen:
Deze techniek is een combinatie van twee bovenstaande schakelingen.
Zowel het Voltage van het systeem wordt verhoogd (en daarmee de capaciteit verlaagt) en de capaciteit Ah wordt vergroot.
Een zeer belangrijk onderdeel in een serie / parallelschakeling is de compensatiekabel.
Deze kabel wordt tussen de seriegeschakelde batterijen geplaatst en zorgt ervoor dat er geen spanningsverschillen tussen de seriestrengen ontstaan.
In een ideale situatie is de compensatiekabel stroomloos.
Voorbeeld:
Met vier accu’s van 12 Volt 105Ah kan een systeem worden gevormd van 24 Volt met 210Ah.
Het Voltage wordt van beide accu's bij elkaar opgeteld (de capaciteit Ah blijft hetzelfde)
In serie schakelen betekent dat de plus-pool van de ene accu verbonden wordt met de min-pool van de ander.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 24 Volt met 105Ah.
Op de twee vrije polen staat nu 24 Volt.
Serie / parallel schakelen:
Deze techniek is een combinatie van twee bovenstaande schakelingen.
Zowel het Voltage van het systeem wordt verhoogd (en daarmee de capaciteit verlaagt) en de capaciteit Ah wordt vergroot.
Een zeer belangrijk onderdeel in een serie / parallelschakeling is de compensatiekabel.
Deze kabel wordt tussen de seriegeschakelde batterijen geplaatst en zorgt ervoor dat er geen spanningsverschillen tussen de seriestrengen ontstaan.
In een ideale situatie is de compensatiekabel stroomloos.
Voorbeeld:
Met vier accu’s van 12 Volt 105Ah kan een systeem worden gevormd van 24 Volt met 210Ah.
ter aanvulling:
Parallel schakelen:
De capaciteit van de accu's wordt bij elkaar opgeteld (het Voltage blijft hetzelfde).
Parallel schakelen betekent dat de pluspolen doorverbonden worden en de minpolen doorverbonden worden.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 12 Volt met 210Ah
Parallel schakelen:
De capaciteit van de accu's wordt bij elkaar opgeteld (het Voltage blijft hetzelfde).
Parallel schakelen betekent dat de pluspolen doorverbonden worden en de minpolen doorverbonden worden.
Voorbeeld:
Heb je twee gelijke 12 Volt 105Ah accu's dan kan je hiervan "één" accu maken van 12 Volt met 210Ah
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Hoe ging 2x 55 LBS ?
CarpeR Diem
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Geen updates meer ?
CarpeR Diem
- Sven van Anrooy
- Berichten: 7339
- Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
- Contacteer:
Toevallig heb ik dit topic van de week nog zitten doorlezen, samen met die van Coolio Ben ook wel benieuwd.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
Geniet van mijn afwezigheid..
WC-PB: 1kg+ / 76cm
- Jeroen v Engelenburg
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 02-12-2007 18:09
Sven, en anderen...mijn pc is overleden dus kan voorlopig geen updates meer plaatsen...kap gaat er volgende week op en in t najaar ga ik er mee naar t zuiden.
Als motor heb ik gekozen voor een 2pk haswing 24v deze is sterk zat om de boot vooruit te krijgen
Als motor heb ik gekozen voor een 2pk haswing 24v deze is sterk zat om de boot vooruit te krijgen
MVG Jeroen
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
________________________________________________
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
- Jerome berken
- Berichten: 673
- Lid geworden op: 12-03-2013 15:39
wat een leuk topic ik ben nu ook erg benieuwd naar het eindresultaat! veel plezier ermee en petje af!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu