Ik heb ook nog een leuke ervaring opgedaan na het zgn pleuriswerk
Toen de hele zooi klaar was en er eindelijk gevaren kon worden kwam ook het probleem trailerhellingen om de hoek..
De één is perfect, de ander iets minder, en je hebt er bij die je liever niet gebruikt

, maar bij gebrek aan fatsoenlijke hellingen doe je het toch
Te water, geen probleem, lekker scheuren over de waal en boven merwede tot de tank leeg is en je weer naar huis moet.
Aangekomen bij de helling blijkt het water nog lager te staan dan gedacht, zo laag zelfs dat je eigenlijk niet meer over een helling mag spreken...eigenlijk stond ik met de trailer al over de helling heen..
Affin, bootje toch maar op de trailer getrokken en voorzichtig de boel naar boven trekken.
Deze helling bestaat uit niets anders dan een leeggelopen betonwagen en dat met laarzen een beetje vormgegeven

.
Dat beton soms wat glad kan worden door algen hebben ze daar heel goed opgelost, betonijzer matten er overheen gepleurd en je kan nooit verder slippen dan de 20cm die tussen de spijlen van het gaas zit.
Dat dit niet erg comfortabel rijd snap je vast wel..
Tijdens het oprijden ging alles nog naar wens maar net dat laatste bultje werd de trailerlier fataal...
De pal schoot op de vrijstand en de rest kan je vast wel raden
Leuk, heel leuk, ik denk dat je me wel hebt gehoord in friesland
De motor had gelukkig op een kras na geen schade, de boot.. tja, daar zat weer even een paar dagen werk aan.. de schade was dusdanig dat je zo naar binnen kon kijken
Moraal van het verhaal, vertrouw niet op een lier, zorg dat je altijd een 2e zekerheid inbouwt tijdens het traileren