Hoe zit het nou??...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel van willegen
Berichten: 224
Lid geworden op: 04-05-2004 17:27
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

07-08-2008 11:03

Heb sinds kort een boot,en wil hier een elektro motor bij kopen.

Nu heb ik het één en ander op gezocht op internet en heb een mooie motor gevonden van Minn Kota.

Wat mij nou aan het schrikken brengt zijn de prijsverschillen :-?

In Amerika/Canada kost de motor die ik graag zou willen $ 209 (+/- 130 euro)
en dezelfde motor in Nederland 399 €..

Waar komt dit enorme prijsverschil vandaan?en wie kan mij precies vertellen hoe het zit met de invoerrechten?heb al op verschillende site's gekeken (douane,douanefora's en ook hier op het board..) kom er al1 niet verder mee.. :-? :oops:

Alvast bedankt!

P.s. Krijg over een paar weken familie uit Canada op bezoek,kunnen hun dit gewoon invoeren of moet hier dan ook voor betaald worden?
ik leef want ik vis
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-08-2008 14:43

Volgens mij kunnen zij het voor je meenemen tot een bepaald bedrag, of als cadeau..
Ik weet toevallig dat mijn buurman zijn broer een 2 takt uit japan heeft laten meenemen ivm prijs verschil en dat dit mocht tot een bepaald bedrag, ik geloof 700 euro ofzo ( maar is maar net hoe de bon uitgeschreven wordt ;) )
Ben geen expert...

Dat de prijzen hier zo duur zijn heeft natuurlijk wel met import recht en btw, shipping + marge van de winkelier.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
michiel van willegen
Berichten: 224
Lid geworden op: 04-05-2004 17:27
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

08-08-2008 15:38

Blijft in het duister tasten....
ik leef want ik vis
jorrit vander linden
Berichten: 67
Lid geworden op: 03-03-2008 23:23

08-08-2008 23:31

hoi,

Ga ook een minn kota aanschaffen maar kwam een mooie set(nieuw) tegen op marktplaats(40lbs maxxum accu en lader 575). Zie mijn onderwerp in het overzicht, dit is misschien ook wel interresant voor jou.

betreffende de invoer: de motoren die geimporteerd worden moeten eerst vervoerd worden naar nederland(transport kosten, invoerrechten en belastingen) Hierna komen ze bij de groothandel in nl terecht(marge), waarna ze bij de dealers terecht komen(weer marge en btw). Je kunt nagaan dat al deze kosten de motoren veel duurder maken.

Als je familie de minn kota mee wil nemen kan dit tot een bedrag van $175, dit zou verhoogd worden naar $400(weet niet of dit al van toepassing is). Boven dit bedrag moet er extra betaald worden(Dit zal waarschijnlijk 3.5% + 19 Btw% zijn).

Dus jou motor zou ongeveer 260 dollar moeten kosten, nog steeds een stuk goedkoper dus. Als je effe op google zoekt kun je veel van deze info vinden, het is namelijk populair met de lage dollar koers.

Succes

mvg
jorrit
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

09-08-2008 00:24

Bijna goed Jorrit, het bedrag van artikelen die je door de douane belastingvrij mee mag nemen bedraagt maximaal 175 EURO. op 1 december wordt dit verhoogd naar €430. (let wel: als je iets van (omgerekend) €175 meeneemt, dan is dat "gratis", maar wanneer het €176 heeft gekost, dan betaal je invoerrechten+btw+importheffing over de totale €176 (en niet over die ene euro die boven het maximum) Ook een kromme regel is dat die €175 persoonsgebonden is, dus als je bv. met je vrouw samen een videocamera koopt die €350 heeft gekost, dan kan je het niet splitsen (gezamelijk bezit) , maar "mag" je over de volledige 350 piek betalen... jaja leuker kunnen ze het niet maken...(het is overigens aan Brussel te danken dat het vrijgestelde bedrag eindelijk omhoog gaat (eindelijk eens iets goeds daarvandaan...), maar ze (belastingdienst of zo) hebben het toch al meer dan 1,5 jaar weten tegen te houden...
Gr, Martin

Het probleem van onze belachelijk hoge prijzen is denk ik, dat wij maar zo'n klein landje (afzetgebied) zijn, waardoor de groothandel/importeur/winkelier een hele grote marge moet nemen, anders loont het gewoon niet. (Wat overigens niet weg neemt dat ze gewoon schandalig veel winst op sommige artikelen maken!!!) En niet te vergeten die 19%BTW die daar nog eens overheen komt zodat Wouter B. en z'n maten weer "leuke dingen" kunnen doen! (maar wel weer bij de volgende verkiezingen PvdA stemmen hoor!)
Laatst gewijzigd door Martin Ton op 11-08-2008 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
jorrit vander linden
Berichten: 67
Lid geworden op: 03-03-2008 23:23

09-08-2008 01:12

We komen er wel, als dit bedrag dus 175 euro is zou de motor gratis ingevoerd mogen worden. Wel natuurlijk bon meenemen en aangifte doen bij de bali.

Succes

mvg jorrit
Gebruikersavatar
michiel van willegen
Berichten: 224
Lid geworden op: 04-05-2004 17:27
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

09-08-2008 09:49

Bedankt mannen!!

Ga vanavond ff mailen met de familie dat ze er maar één mee moeten brengen..

Gaat trouwens om de Minn Kota Waterfowl 44 LBS....

Gegroet
ik leef want ik vis
Plaats reactie