Campingaz - Colossus 2+1 inflatable Boat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martin trip
Berichten: 84
Lid geworden op: 13-08-2007 20:09

03-06-2008 13:36

hey
ik ben van plan om van het zomer een bootje te kopen voor penvissen of vastlood.het gaat om de boot Campingaz - Colossus 2+1 inflatable Boat.
heeft er iemand ervaring mee.of raden jullie me aan om het niet te doen.
ik hoor het graag van jullie.


martin
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

05-06-2008 17:59

Ik zelf zou niet voor een boot gaan met opblaasbare bodem maar minimaal met een complete houten bodem. Als je haak hier in schiet met het drillen of uitvaren dan ben je de sigaar. Vind dit soort bootjes ook levens gevaarlijk als je met enige wind op een behoorlijk water zit. Zou ik doorsparen voor een betere boot met spiegel. Heb zelf een silver marine en die voldoet prima. Heb hem ook in een 20 minuutjes of zo opgepompt en klaar staan met bodem en al. Belangrijk is wel om een bodem compleet van hout/kunststof te hebben.

Voordeel van zo'n campinggaz bootje is dat ze nagenoeg geen ruimte innemen, in een paar minuten op te blazen zijn en zeer flexibel in te zetten zijn. Fijn als hulpmiddel bij kortere sessies op een klein water.

Voor groter water en langere sessies zou ik toch voor een boot met harde bodem en spiegel gaan maar deze neemt wel wat ruimte in beslag. Ik heb een bestelautootje en daar past heel mijn zooi en van mijn vismaat goed genoeg in voor een langere sessie. Heb je een klein autootje kan het wel eens een probleem zijn om alles mee te krijgen. Als je alleen in het bezit van een fiets of brommer zou ik dit zeker niet aanraden want dan wordt je behoorlijk moe.

Succes met je zoektocht en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
Plaats reactie