Hellup transducerprobleempje, hulp gevraagd!!!!!!!

Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

29-08-2007 20:58

Ik heb nu zelf een transducerstang gefabriceerd maar weet niet hoe hoog de transducer op de stang onder water moet worden geplaatst. De stang wordt verschuifbaar dus ik heb speling maar dan nog!!!!!!

Volgens de beschrijving moet de transducer(skinner) zo diep mogelijk, maar niet dichter dan 30 cm. (1 voet) van het laagste deel van de motor worden geplaatst. Bedoelen ze hier de onderkant van de staart mee?

- De boot (spiegel) is totaal 40 cm. hoog.
- De afstand van bovenkant transducerstang tot aan wateroppervlak is 35 cm.
- De afstand van bovenkant transducerstang tot onderkant (staart) is 70 cm.

Hoever onder het wateroppervlak plaats ik de skinner???????
Ik moet dat ding zaterdag gereed hebben dus enige haast is wel geboden.
Bvhd.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

29-08-2007 22:49

hallo john, je transducer(,vlakke gedeelte) moet zo diep staan
dat hij gelijk of iets minder dan de onderkant van de spiegel.
en moet zoveel mogelijk op een plaats zitten waar je geen last hebt van lucht of andere onregelmatigheden in het water.
als hem dieper zet dan de onderkant van je spiegel ,zorg dan dat hij opklapbaar is ingeval van botsing met bijv autobanden balken in het water.
de afstand van de motor heeft te maken met turbelentie van de schroef waardoor het beeld onzuiver wordt
groet henk
ps op de website van oa humminbird staan handleidingen over hoe en waar de beste plaats is voor een transducer .
inplaats van de spiegel lees je dan de stang
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

29-08-2007 23:20

Heren,

Bedankt tot zover.
Hier http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 079#514079 wat foto's van hoe het geheel er tot nu toe uitziet!
Groet,

John
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

30-08-2007 22:42

Poe, poe!!!!

Ik heb eindelijk kunnen kiezen tussen alle antwoorden en heb het kreng gewoon afgezaagd op het punt waar ie net onder water hangt (35 cm.) Kan dan nog uitgeschoven worden tot 60 cm.
Hier wat foto's. Vroeg me trouwens af of de koppen van de boutjes geen turbulentie zouden geven waardoor er een vals beeld zou worden gegeven en daarom heb ik de bevestiging inmiddels alweer zo aangepast dat de bouten nu aan de achterzijde van de stang zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Ps. het houten bevestigingsblok zit inm. al vast gemonteerd aan de spiegel van de boot dus kon ik het geheel (nog!) niet fotograveren.

Groet,

John
Plaats reactie