Balancerende Goudvink!!!

Plaats reactie
Wilko Bloem

10-03-2002 01:05

Hoi Henry, ik zie overeenkomsten en herkenning, in jou [“balancerende”] leef wijze c.q. “het” evenwicht in lichaam en geest! Zeer gedurfd, dit te publiceren, daar is zeker balans, bezieling, en “moed” voor nodig, het esoterische c.q. de “andere” werkelijkheid. Op deze beeld-spraakmakende wijze tastbaar te maken op het board, mijn complimenten. Kan mij hier volledig in vinden, zo zeer zelfs dat ik toch op dit board nog reageer. Blijf schrijven je hebt iets te “bieden”, niet alleen karpervissen, namelijk ook iets van je zelf!
Met respecterende groet Wilko :grin:
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-03-2002 03:19

Henry, nou nog uit"vogelen" of een klankmasage beter werkt dan yoga voor mijn volgende sessie of wordt het toch mandala's tekenen???
Zonder dollen, ben blij dat er meer mensen hier op het web spiritueel (kunnen)denken en kan me dan ook grotendeels vinden je positieve gedachtengang..
Groet MB
ps: die singinbowls hebben mijn voorkeur
Arjan van den Berg

10-03-2002 16:30

Hallo Henrie de Vogel,

Weer een mooi verhaal, eens iets anders dan anders.

Ik heb vandaag met een heel positief gevoel mijn rigjes voor volgende week geknoopt. Hopelijk gaat het vangen :smile:

MvG

Arjan
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

10-03-2002 17:38

Leuk stuk Henri,
er is inderdaad veel meer tussen hemel en aarde en je stelt je er voor open of juist niet. Das een ieder voor zich.
Met eeuwig positive groet,
edwin
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-03-2002 22:38

Beste Henrie,

Was de balans weg tijdens je baaldag?
Zo te lezen was de balans ver te zoeken, en nog een geluk dat je die dag niet ging vissen, want je was geheid ook nog eens bovenop je glashengel gaan staan!

Dat je nog bleef geloven in die balen mais en maismeel? Mijn geloof en vertrouwen in de op die dag gekochte artikelen zou ernstig verstoord geraakt zijn.
Gekheid Henrie, dat weet je.

Geloof en vertrouwen in wat je gaat doen is van groot belang, mits je het fysiek perfect uitvoeren.
Zou het daarin zitten dat ik zoveel beleving uit mijn visserij weet te halen?
Zal ik daardoor zonder schijnbare moeite twee weken kunnen investeren in het voorbereiden van een weekend vissen?
En daardoor ook extreem veel waardering kunnen opbrengen voor de vissen welke ik dan ving?
Alles was in balans tijdens deze weekenden, behalve...die heel dikke spiegel die daar tussen de pompebladeren ongestoord lag te zonnen, een schitterende vis welke ik niet zou vangen omdat deze zich vijftig meter van mijn stek bevond.
Deze vis hing daar schijnbaar onverstoorbaar van de rust te genieten en na een uur wist ik het......ik zou zijn gemoed niet uit balans brengen en zijn rust en rustplaats niet verstoren, Het was mijn vis niet, anders had hij op de stek gelegen.

Enne Duitsers kunnen met hun verknipte geesten geen samoerai zwaarden maken, hoe ze het ook proberen.

Die zwaarden moeten op gevoelsmatige juiste temperaturen met de hand gesmeed worden, het hete staal word zo dun gesmeed dat het gevouwen kan worden.
Enkele keren in de breedte en ettelijke keren in de lengte, om een zo fijn mogelijke structuur in het staal te krijgen.
Structuren zonder scheurtjes of breuken.
Dit herhaald de smid net zolang tot het staalstructuur naar zijn zin en beoordeling soepel en toch sterk genoeg is om er een zwaard van te maken.

Bij Krupp walsen ze het metaal, snijden en knippen het in stukken niet beseffend dat ze op die wijze de structuur en de ziel van het metaal verwoesten.
Vandaar verknipte geesten.

Edoch, ik ga proberen nog meer balans te krijgen in mijn aas, stek, en beleving.
Misschien kan ik op gegeven moment de beetverklikkers thuis laten omdat ik de aanbeet al voel aan komen.
Per slot zijn het ondingen die verklikkers, en vaak ben ik al wakker wanneer het kreng begint te schreeuwen.
Zen??, misschien, wie weet.

Oh nog iets Henrie, heel aardig van jou dat je ons op deze manier weet te wekken.

sportieve groeten Henk
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

11-03-2002 22:18

Heren,

Ik ben blij dat jullie mijn artikel kunnen waarderen. Zoals ik in het artikel al stelde zijn dergelijke zaken vaak ver van het bed, maar wanneer je er over nadenkt en je er verder in verdiept dan zijn er vaak voldoende voorbeelden die te toevallig zijn om toevallig te zijn.
Dat geldt ook voor ons vissers. Je kunt sommige gebeurtenissen afdoen als domme pech of zalig geluk. Je kunt er echter ook bewust mee omgaan.
Soms hoor ik wel eens mensen zeggen dat het bepaalde gaves zijn die de mens vroeger had, maar die we verleerd zijn. Wellicht dat door ons verblijf in de natuur en alles wat we daar meemaken wij als vissers er weer wat gevoeliger voor worden.
wie weet. Ik heb er een goed gevoel door.

groeten,

Henrie
Plaats reactie