Het Spui deel 2 door Arno Spruit

Plaats reactie
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

27-02-2002 14:53

Hallo Arno (en Wout natuurlijk).

Complimenten voor het leuke artikel.
Ik herken hier veel in.
Zowel het stekkenpezen :sad: als ook het continu blanken en dan die twijfels.

Petje af voor jullie doorzettingsvermogen, maar ook het gedegen stekonderzoek.
Er zijn niet velen die een duik naar de bodem wagen om te zien wat daar te vinden is.
Jou conclusie aan de bodemmonsters was dan ook gelijk goed.
Weinig stroming en de modder en het zand slaan daar neer.
Ook de zwevende en kleine voedseldeeltjes doen dat. De moeite van het weten waard.

Ik wil nu absoluut geen commentaar geven, maar het viel mij op dat toen jullie wel op de nieuwe stek vingen er daar dus kleine karpers vanaf kwamen.
Dit ondanks dat jullie eerder al die groep hadden gezien met zelfs een paar hoge dertigers daartussen.
Zou dat aan het gebruik van het maïs en de tijgernoten gelegen kunnen hebben?
Ikzelf ben geneigd te denken van wel.

Maar ja, aan de andere kant gebruikten jullie deze combinatie van boilies, maïs en tijgernoten al eerder en toen kwamen er ook al wat zwaardere vissen uit.

Mijn ervaring met partikels is veel (meer) kleine karpers.
Ik gebruik het zelf dus niet meer.
Ook niet als ondersteuning van mijn boilies.

Complimenten ook voor het gebruik van weerhaakloze haken in combinatie met een voorslag.
Na een hachelijk en nat avontuur waarbij ik zelf een vis heb bevrijd van mijn voorslag, ben ik ook overgestapt op weerhaakloos vissen en dat bevalt mij echt uitstekend.
Doe ik nu overigens met elke haak en bij alle soorten situaties.
Ik hou er nu gewoon beter rekening mee dat ik weerhaakloos vis en heb er in ieder geval nog geen vis op verspeeld.
En wat onthaakt dat lekker zeg :smile:

Nogmaals complimenten en ik hoop ook weer wat te lezen over jullie avonturen in 2002.


Tight Lines,


Mike
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-02-2002 16:59

Mike,

Dankje wel voor je feedback. Het is altijd leuk om te lezen dat iemand van je "werk" genoten heeft.

De kleinere vissen, ach ik kan er eigenlijk nog weinig van zeggen. 7 aanbeten en slechts 4 gevangen waarvan de zwaarste 18 pond. Ik vind dat aantal te weinig om er iets zinnigs over te zeggen. Het Spui is sowieso al een rivier met gemiddeld vissen van tussen de 15 en 18 pond met zo af en toe een uitschieter. Vaak zijn dat goeie 25+ vissen. Ik weet, want ik het ze gezien, dat er grotere vis huist alleen de bezetting is flinterdun.
Of het aan de mais ligt weet ik niet. Ik heb op voerplekken met mais, zoals je al opmerkte, ook grotere vis gevangen. Ik was van plan om dit seizoen de mais idd achterwege te laten en alleen boilies(in grotere hoeveelheden) en tijgers te voeren.

Er zijn daar veel factoren die het slagen van een seizoen beinvloeden. Vele verklaren ons voor gek dat we daar maar door blijven gaan. Ik kan hen soms geen ongelijk geven maar ja dat gevoel hè om eens, en dat gebeurt een keer, die mega vis te vangen is onweerstaanbaar. 20 tot 30 vissen op een jaar is mager in vergelijking met andere wateren. Ik heb nu echter gelukkig geen last van de negatieve nevenaspecten die zich op andere wateren voordoen en dat bevalt me zeer goed. Ieder zijn meug en dit is de onze.

_________________
Wanna catch'em all,

Arno.

P.S.

Wout vist nog op z'n oude stek door.
Ik ben alleen verkast naar de andere stek en vis daar nu alleen. Wij laten elkaar daarin gelukkig vrij en leggen geen verplichtingen aan elkaar op. Met recht een klasse vismaat.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arno Spruit op 2002-02-27 17:02 ]</font>
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-03-2002 19:27

Ben je een paar dagen niet op de computer geweest schijnt er van alles gebeurt te zijn. Douwe bedankt voor je uitleg want ik snapte er helemaal niets van.

Bertus: Ik dacht dat je me wel wat beter kende dan dat je nu suggereerde. Ik verwacht zo'n reactie van een jonkie maar zeker niet van jouw. Ik vind het erg onvolwassen en zo ken ik je niet.
Ik begreep dat er op jouw ook wat mensen vervelend in jouw richting reageerde.
Hoe zou dat nu komen moet je je misschien eens afvragen(hoewel ik ze niet nodig vond).
Ik ken(de) je als een een positief ingesteld persoon maar kennelijk heb/had ik het mis. Kom gerust eens langs als ik zit dan kan je je grieven "normaal" kenbaar maken.
Ik ben mij van geen kwaad bewust dus snap ik jouw reactie ook niet. Het zal wel aan mij liggen.
Cor Blokhof

07-03-2002 21:31

Arno,

Hoe staan de vangsten er dit jaar voor ?

Ben je al begonnen ?

Groetjes,

Cor

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cor van Steenoven op 2002-03-07 21:31 ]</font>
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-03-2002 16:26

Cor,

Ben langzaam aan weer aan het beginnen. het water is nog erg koud. Ik ben nu twee keer geweest en beide sessies waren helaas, maar niet onverwacht, een blank.
Plaats reactie