je plannen uitvoeren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-05-2012 14:42

Omdat mijn vorige artikel hele leuke reakties heeft opgeleverd zal ik een poging wagen dit vaker te doen.
Zoals ik wel vaker zeg brengt elke nieuw seizoen nieuwe plannen maar vaak is er aan het einde van het seizoen maar weer weinig tot niks van terrecht gekomen.
Dit jaar wil ik daar echt verandering in brengen, want ondanks dat ik op me thuiswater nog lang niet uitgevist ben is een keer wat anders ook leuk.
Zo wilde ik gaan zeggen dat ik nog nooit op een kanaal heb gevist maar terwijl ik bezig ben dit te typen schiet me inneens een vistrip te binnen naar oegstgeest en bodegraven, maar dat heb met het nu niks te maken.
Al jaren zeg ik tegen mezelf ga daar nou eens heen maar elk jaar kwam het er maar niet van.
Dit jaar wil ik dat soort twijfels doorbreken en dan zien we wel waarin dat resulteert.
Sinds kort heb ik een scooter wat echt handig is om meerdere wateren en stekken te bekijken.
Met peilhengel en voer ben ik gaan rondrijden op de scooter.
De meeste van ons weten dat de kanalen recht toe recht Aan zijn en bv onderbrekingen daarin goede stekken kunnen zijn.
De stek die ik heb gekozen is een kom in de kant die gemaakt is zodat vrachtschepen kunnen draaien.
De laad/losplaats ligt 400 meter verder.
De vaargeul is zo,n 3 meter diep en de kom een meter minder.
Het beviel me helemaal en besloot hier te gaan voeren.
Ik ben het voorvoeren eigenlijk niet zo gewend maar zie op het kanaal wel het nut ervan in.
Maar hoeveel en hoe lang?
Deze week vallen mijn vrije dagen op donderdag en vrijdag en besluit woensdag avond mijn eerste nacht te pakken van dit jaar.
De zaterdag ervoor begon ik met voeren.
4 dagen lang een kilo bollies en een hoeveelheid mais.
Misschien vinden sommigen dit weinig maar ook ivm de tijd van het jaar hou ik het hierbij.
Eindelijk is het woensdag en de dag kan me niet snel genoeg gaan.
Dit gevoel heb ik een tijd niet gehad.
Heb altijd wel zin om te vissen maar dit miste ik, ik sta echt te trappelen.
Alle spullen heb ik de dag ervoor klaar gezet in het halletje en zelfs de rigs zijn al beaasd .
De planning zat helemaal in me hoofd.
Eerst werken.
6:12 beginnen en 14:53 afgelost worden op den haag cs.
Als de sodemieter naar huis vispullen in de auto, omkleden en als alles meezit 16:00 aan de waterkant.
Alles zat dus niet mee want terwijl ik naar de tram loop merk ik dat me telefoon niet in me jaszak zit.
Kuuutttttt in de bus op het dashboard laten liggen.
Enige geluk was dat het eindpunt van 24 niet ver van cs is maar eer mijn bus weer terugkomt ben je al ruim een half uur verder.
Tering wat gaat de tijd langzaam als je staat te wachten.
Weet ik gelijk wat de reizigers voelen.
Eindelijk daar komt die dan maar wel 2 minuten te laat.
Kutbus hahahahaha.
Tram naar de zaak, hup op de scooter naar huis , auto volladen en gaaaaaaaan.
Met een uur vertraging zit ik eindelijk op me stek.
Binnen 10 minuten ligt alles in en kan het genieten beginnen.
Afbeelding
He een roeiboot.
He nog een roeiboot , nog een roeiboot en nog een en nog een.
WTF?
Ondertussen waren er ook al hele hordes fietsers voorgekomen compleet met spandoeken gastoeters en weet ik et allemaal.
Wat is dit?
Ik googlen, is er uitgerekend vandaag een regatta dinges met zoveel honderd deelnemers en dit kanaal is deel van de route.
Nu zijn de vissen wel gewend aan boten denk ik maar de herrie eromheen betwijfel ik.
Rond 19:00 komt er een vrachtschip voorbij die precies ter hoogte van mij (knooppunt karper) even lekker ze misthoorn opentrekt om de naderende roeiers erop te attenderen dat hij eraan komt.
Zelfs ik schrok me de tandjes dus wat gebeurt en onderwater.
Een troost is dat volgens google alles om 21:00 is afgelopen.
Helaas klopt dit niet en blijft de stroom bootjes inclusief aanhang voorbij komen.

Het meerendeel is van het type student en dan weet je wel wat ik in die paar uur allemaal naar me hoofd heb gekregen.
Niks beledigend verder maar wel de opmerkingen 'nou jij heb een lekker plekkie gekozen' en 'vangse maar ik denk het niet' hahahahaha.
Ow kietel me even dan kan ik ook lachen.
En dan dat typische studententaaltje.
Ok haags word misschien ook niet door iederen gewaardeerd maar dat blehhhhhhhhh.
Uiteindelijk is het 22:30 en komt de laatste boot voorbij met nog een afscheidskorps erachteraan.
Weltrusten he.
Wat wel lekker is is dat de temperatuur erg lekker is en ik om 23:00nog steeds in me tshirt zit.
23:30 vind ik het mooi geweest.
Nog even gauw de hengels checken, sounderbox enz...
Ik val snel in slaap en voor ik het weet word ik 5:15 gewekt maar niet door de sounderbox maar door een vrachtwagen die bij het bedrijf achter me komt laden.
Das lekker .....morguh.
Ik probeer nog wat te slapen maar de gedachte van het geen aanbeet krijgen bleef maar spoken en denk ik weer aan die schatjes van studentjes :-?
7:00 kreeg ik toch inneens een minirun en als ik met grote vreugde me hengel oppak zie ik terwijl ik me hengel omhoog trek een meerkoet ondergaan.
gloeiende ....... :o
Stomme is is dat het beestje niet eens me aas heeft opgepakt maar gewoon gedoken heeft en (hoe die het voormekaar krijgt) met zijn pootje is blijven hangen aan het oogje van mijn toplood.
Is eigenlijk nog knap ook.
Na deze grote telleurstelling ben ik gaan opruimen en spoken de volgende plannen alweer door mijn hoofd.
see you next week ...maybe.
Vis is vis
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

10-05-2012 14:50

Leuk verhaal weer Ben :D
Mogen er nog vele volgen :D
Jammer van de blank maar niet opgeven hé. want de aanhouder wint :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

10-05-2012 16:38

Leuk stukje weer Ben! Leest lekker weg.

Mvg tino
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

10-05-2012 17:21

Mooi en herkenbaar artikel hoor!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

11-05-2012 17:06

Leuk stuk Ben, en met hoofdletters haha :lol: . Ik lees de volgende artikelen ook hoor.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-05-2012 20:01

Hahaha, zo herkenbaar! Prachtig. Maar niet opgeven, ander dag uitkiezen om nogmaals te proberen. Misschien doorvoeren en dan proberen of anders een weekje of wat overslaan. Google wel eerst van te voren. Succes, ik lees graag meer!
Plaats reactie